• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

O-scar

Panerai
2-Faktor
🔲.
IMG_20220106_121934__01.jpg
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Heads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar ☺️
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Heads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar ☺️
Höjde inte omega 1dec på seamaster? Eller var det kanske denna kommande höjning…aj då i vilket fall. Undrar om man kan få upp lönen 10% i januari 😜

dagens klocka, gillar verkligen klockan varje gång den är på, men används för sällan.

39185C2F-2191-4530-91BC-ECFFDB8C55FC.jpeg
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Höjde inte omega 1dec på seamaster? Eller var det kanske denna kommande höjning…aj då i vilket fall. Undrar om man kan få upp lönen 10% i januari 😜

dagens klocka, gillar verkligen klockan varje gång den är på, men används för sällan.

39185C2F-2191-4530-91BC-ECFFDB8C55FC.jpeg
Yes! De höjde med någon tusenlapp. Nu blir det en höjning på samtliga modeller
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Denna klockan köpte jag för något år sedan. Kände att jag behövde en Speedmaster. Men den inte fått så mycket tid. Den låg inlåst rätt länge, sedan tog jag ut den för att jag tänkte sälja. Men då när jag satt där och visade upp klockan inför en ev försäljning så börjad jag tycka att den var rätt fin ändå. Sä jag avvaktade försäljningen. Så sista månaderna så har den fått rätt mycket tid. Har alltid tyckt att Speedmaster klockorna gör sig väldigt bra på bild. Men den har för mig inte gjort samma på. Men skönt att man kan ända sig lite och att man är dålig på att sälja av ;)
A767808C-C737-472B-8F3D-8C932E780DD9.jpeg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Vad är det som gjort att du flippat 3ggr tidigare? ..bara normal flipoarsjuka eller något specifikt du inte gillar till 100%? 😌
Tja du.. har ju fått för mig att jag gillar datum. Prövade en av de nyare med datum (9300) men det va så jäkla stor!. Sen vattentätheten? Älskar klocka i teorin men sträcker mig oftare mot en dykare än en speedy om jag har en. Dock jökligtckul att typ alla band passar på den!
Kommer troligen fortsätta köpa och flippa dom. En kanske fastnar kan man hoppas :)
 

Jim_J

Breitling
Tja du.. har ju fått för mig att jag gillar datum. Prövade en av de nyare med datum (9300) men det va så jäkla stor!. Sen vattentätheten? Älskar klocka i teorin men sträcker mig oftare mot en dykare än en speedy om jag har en. Dock jökligtckul att typ alla band passar på den!
Kommer troligen fortsätta köpa och flippa dom. En kanske fastnar kan man hoppas :)
Den är ju vattentät till 50 meter, och djupare än så behöver man ju inte snorkla!
Med det sagt tänker jag inte använda min vid bad efter garantin gått ut 😁
 

Kibo

Cartier
Hej alla. Min Speedmaster går typ 1min efter på ett dygn. Skulle ni rekommendera en service?
 
Senast ändrad:

David71

Rolex
2-Faktor
Hej alla. Min Speedmaster går typ 1min efter på ett dygn. Skulle ni rekommendera en service?
Har förändringen kommit plötsligt? Klockan kan ha blivit magnetiserad. Specen är väl -1 till +11 spd på 1861. Jag skulle lämna in den till en urmakare.

Edit: Dra upp den fullt och mät avvikelsen noga innan du lämnar i den :)
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Vad innebär magnetiserad? Blir det problem isåfall?
Klockor som är magnetiserade går alltid för fort. Så du har ett annat problem.

Magnetiseringen gör att fjädern i balansen klibbar ihop och blir då kortare och styvare = svänger fortare = går för fort. Enkelt åtgärdat med en avmagnetiserare för en hundralapp
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Fakta känner jag väl till.. men precis som du säger: ska man bada åker den av.

Jag har badat med både .005 och 3861 och är egentligen inte orolig för klockan i sig men har fått för mig att det kan gå illa om jag skulle råka trycka in en pusher av misstag. Därför har min senaste (8e btw ;) ) inte fått bada än. Annat än att rengöras under rinnande vatten då förstås
 
Topp