Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Höjde inte omega 1dec på seamaster? Eller var det kanske denna kommande höjning…aj då i vilket fall. Undrar om man kan få upp lönen 10% i januariHeads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar
Yes! De höjde med någon tusenlapp. Nu blir det en höjning på samtliga modellerHöjde inte omega 1dec på seamaster? Eller var det kanske denna kommande höjning…aj då i vilket fall. Undrar om man kan få upp lönen 10% i januari
dagens klocka, gillar verkligen klockan varje gång den är på, men används för sällan.
Säker källa på det? Jag planerar att köpa en Speedy nu under våren.Heads up; av vad jag har fått höra så kommer Omega höja priserna den 1 februari. Seamaster Diver 300 kommer att gå upp till 60k och Speedmaster kommer att höjas med 7%. Så passa på att handla ni som går i köptankar
Det kommer en prishöjning inom kort.@ERIKSON URHANDEL
Har ni möjlighet att bekräfta eller dementera rykten om prishöjning?
Fattar om det ligger en NDA och vi inte kan få ett svar.
Yes säker källaSäker källa på det? Jag planerar att köpa en Speedy nu under våren.
Använda chronon??Timar körtiden hem från fjällen
Vad är det som gjort att du flippat 3ggr tidigare? ..bara normal flipoarsjuka eller något specifikt du inte gillar till 100%?Happ.. där va suger efter speedy tillbaka.. 4de gången gilt?
Tja du.. har ju fått för mig att jag gillar datum. Prövade en av de nyare med datum (9300) men det va så jäkla stor!. Sen vattentätheten? Älskar klocka i teorin men sträcker mig oftare mot en dykare än en speedy om jag har en. Dock jökligtckul att typ alla band passar på den!Vad är det som gjort att du flippat 3ggr tidigare? ..bara normal flipoarsjuka eller något specifikt du inte gillar till 100%?
Den är ju vattentät till 50 meter, och djupare än så behöver man ju inte snorkla!Tja du.. har ju fått för mig att jag gillar datum. Prövade en av de nyare med datum (9300) men det va så jäkla stor!. Sen vattentätheten? Älskar klocka i teorin men sträcker mig oftare mot en dykare än en speedy om jag har en. Dock jökligtckul att typ alla band passar på den!
Kommer troligen fortsätta köpa och flippa dom. En kanske fastnar kan man hoppas
Fakta känner jag väl till.. men precis som du säger: ska man bada åker den av.Den är ju vattentät till 50 meter, och djupare än så behöver man ju inte snorkla!
Med det sagt tänker jag inte använda min vid bad efter garantin gått ut
Är det någon här som faktiskt badar med sin speedy?Den är ju vattentät till 50 meter, och djupare än så behöver man ju inte snorkla!
Med det sagt tänker jag inte använda min vid bad efter garantin gått ut
Har förändringen kommit plötsligt? Klockan kan ha blivit magnetiserad. Specen är väl -1 till +11 spd på 1861. Jag skulle lämna in den till en urmakare.Hej alla. Min Speedmaster går typ 1min efter på ett dygn. Skulle ni rekommendera en service?
Har förändringen kommit plötsligt? Klockan kan ha blivit magnetiserad. Specen är väl -1 till +11 spd på 1861. Jag skulle lämna in den till en urmakare.
Edit: Dra upp den fullt och mät avvikelsen noga innan du lämnar i den
Klockor som är magnetiserade går alltid för fort. Så du har ett annat problem.Vad innebär magnetiserad? Blir det problem isåfall?
Om klockan utsatts för magnetfält kan någon del i klockan blivit magnetiserad, en urmakare fixar det på några minuter, men magnetiserade klockor brukar forta sig rejält inte tappa tid.Vad innebär magnetiserad? Blir det problem isåfall?
Vem erbjuder billig service-pris för en Speedmaster Reduced?Om klockan utsatts för magnetfält kan någon del i klockan blivit magnetiserad, en urmakare fixar det på några minuter, men magnetiserade klockor brukar forta sig rejält inte tappa tid.
Nej det är nog inte många. Men jag tror inte man behöver vara överdrivet försiktig runt vatten, den är ju faktiskt specad som vattentät och då litar iaf jag på att den är det. En klocka för runt 70k ska ju tålas att användas tänker jag.Är det någon här som faktiskt badar med sin speedy?
Fakta känner jag väl till.. men precis som du säger: ska man bada åker den av.