• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Riktigt fin! Men 862 lax… 😬

8E5F1548-E20C-41B8-9A4D-F49D1EB22D25.jpeg

Ska bli intressant att se vart 60th anniversary modellen hamnar i pris nu när man släppte denna! Skulle ej förvåna mig om den skenar iväg som enda vettiga stål-alternativ :)
21726264-9abs0x6vhjgaotec9epseil4-ExtraLarge.jpg
 
Trevlig tisdag på er!


Ifall ni missat nya släppet av kaliber 321 se nedan!


Vad ska man säga? Koolt med onyxtavlan faktiskt men priset? 81k USD? Det måste väl nästan vara det dyraste listpriset på en klocka någonsin som inte har någon komplikation eller strössel från nån av dom vanliga tillverkarna samt att den inte verkar vara nån limited edition eller något…
 

Sigurd85

Breitling
Vad ska man säga? Koolt med onyxtavlan faktiskt men priset? 81k USD? Det måste väl nästan vara det dyraste listpriset på en klocka någonsin som inte har någon komplikation eller strössel från nån av dom vanliga tillverkarna samt att den inte verkar vara nån limited edition eller något…
Ja onekligen ett saftigt listpris men ett släpp av den i stål vore coolt och förmodligen lite billigare.
 

Vinterdykarn

KS Explorers Club
Den var ju i och för sig med Scott Carpenter i Mercury 7 runt jorden, första Speedmastern i rymdprogrammet var väl med Walter Schirra i Mercury 8 ;)
Hahaha, felpostat ju... skulle ju vara i vad gör du och din klocka just nu.
Helt rätt med Mercury 8 även om :omega: inte tillhandahöll den officiella tidgivaren (vilket var en Bulova Accutron om jag minns rätt) utan Walters Schirras privata ex av en CK 2998. Speedyvän som jag är kunde jag ju inte låta bli men även här hör jag till fula ankunge-kategorin då jag gick mot strömmen och handlade en FOIS Sedna när det begav sig, bara för att jag tycker att den är så jäkla snygg. Den passar ju bättre i denna tråd dock än min Cosmonaute-bratte så jag svidar väl om och postar väl en bild på nåt som hör hemma här.
tempImage4lWM6s.jpg
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Tack för tipset, givetvis är ju andrahandsvärde en faktor i det hela, så det får ställas mot design och känsla för det är ju vad det kokar ner till i slutändan. Har jag tur kanske någon begagnad faller i smaken med :)

Stort tack! Japp jag får åtminstone testa någon likvärdig storlek innan köp tänker ja.
Var det denna du menade? Finns i Jönköping, provade hos https://engstromsurmakeri.se/ Mycket trevligt besök.


5AE92FF4-942D-4136-9C2D-5405B025B351.jpeg

68679070-DCED-4F04-BB0E-7174C6B2087E.jpeg

Jmf med min speedy pro
8D831211-C484-46A0-AFB9-0242D39566DB.jpeg

1957:an är klart större, den bygger betydligt på höjden då boettlocket är platt safirglas. Vilket på mig inte sjunker in så som boettlocket på en Pro gör. Positivt överraskad av krämfärgade lumen och jag gillade stålringen. Min handled är 17,5cm.
 
Senast ändrad:

pontusmedpp

Omega
2-Faktor
Var det denna du menade? Finns i Jönköping, provade hos https://engstromsurmakeri.se/ Mycket trevligt besök.


5AE92FF4-942D-4136-9C2D-5405B025B351.jpeg

68679070-DCED-4F04-BB0E-7174C6B2087E.jpeg

Jmf med min speedy pro
8D831211-C484-46A0-AFB9-0242D39566DB.jpeg

1957:an är klart större, den bygger betydligt på höjden då boettlocket är platt safirglas. Vilket på mig inte sjunker in så som boettlocket på en Pro gör. Positivt överraskad av krämfärgade lumen och jag gillade stålringen. Min handled är 17,5cm.
Grymt, stort tack för bilderna och informationen, bor själv i Linköping så får kanske ta en roadtrip ner ser ja.
Även om det är med stålarmband jag avser så får man ju fortfarande känslan av storleken med läderarmbandet.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack.. Jag är otroligt nöjd. Omega har verkligen lyckat med allt på klockan. Safiglaset ser nästan ut som ett plexi. Uppdraget är silkeslent. Klockan ger ett vintage intryck. Absolut en klocka som blir kvar i många år. ( som alla andra klockor jag köpt de senaste 30 åren) :)
Den är grym men jag kan inte fatta varför de inte förärar den med ett plexi 🤨
 
Topp