Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väldigt likt beskrivningen av en Rolex Datejust, vilken är en framgångssaga.Hehe jo jag vet ju detta men det är den där räta linjen mellan ”funkar till allt” och ”lite tråkig”. På gott och ont.
Det är högst subjektivt hur man väljer att värdera något, så köp den du vill ha mest. Moonwatchen är däremot ofta ett säkert kort.Hej! När det gäller Speedmaster - hur står sig modellen Mark II (32710435001001).?Har den utgått ur sortimentet? Betydligt billigare ny än den klassiska ”Moonwatch” med hesalite. Om man köper ny - vilken är mest värd att köpa (de är bägge snygga på olika vis)? BBB
Uncle seiko erbjuder liknande alternativ till ett betydligt lägre pris, kan va värt att testa.Är det någon som gått från den gamla till nya länken och kan dela sin erfarenhet? Har läst en del på nätet, men inget som övertygar mig. Har testat den lite kort men såklart är det helt annorlunda när man väl justerat storleken (om man nu kan få till perfekt storlek). Är priset på 11k motiverat? Känns helt absurt att ge en tredjedel av inköpspriset när man kan köpa till grymma läderband för 1000kr, men så använder jag den mest på länk. Det som stör mig mest på den gamla är just att den inte "taper".
Tjenare,Är det någon som gått från den gamla till nya länken och kan dela sin erfarenhet? Har läst en del på nätet, men inget som övertygar mig. Har testat den lite kort men såklart är det helt annorlunda när man väl justerat storleken (om man nu kan få till perfekt storlek). Är priset på 11k motiverat? Känns helt absurt att ge en tredjedel av inköpspriset när man kan köpa till grymma läderband för 1000kr, men så använder jag den mest på länk. Det som stör mig mest på den gamla är just att den inte "taper".
Bytte från den gamla .005 länken till den nya och kan inte vara annat än nöjd. Priset är högt för endast en länk (betalade 9,5k).Är det någon som gått från den gamla till nya länken och kan dela sin erfarenhet? Har läst en del på nätet, men inget som övertygar mig. Har testat den lite kort men såklart är det helt annorlunda när man väl justerat storleken (om man nu kan få till perfekt storlek). Är priset på 11k motiverat? Känns helt absurt att ge en tredjedel av inköpspriset när man kan köpa till grymma läderband för 1000kr, men så använder jag den mest på länk. Det som stör mig mest på den gamla är just att den inte "taper".
Är det någon som gått från den gamla till nya länken och kan dela sin erfarenhet? Har läst en del på nätet, men inget som övertygar mig. Har testat den lite kort men såklart är det helt annorlunda när man väl justerat storleken (om man nu kan få till perfekt storlek). Är priset på 11k motiverat? Känns helt absurt att ge en tredjedel av inköpspriset när man kan köpa till grymma läderband för 1000kr, men så använder jag den mest på länk. Det som stör mig mest på den gamla är just att den inte "taper".
Uncle seiko erbjuder liknande alternativ till ett betydligt lägre pris, kan va värt att testa.
Själv kör jag ett uncle seiko 1450 och är mycket nöjd med tanke på vad det kostar.
Tjenare,
Efter flera Speedys 357050 samt 005 slog jag till och tog hem en 3861.Upplever stor skillnad på länken ( har 16.75 handled ).Mer följsam, mer bekväm. Gillar skarpt president konstruktionen på denna. Gillar också att den är helt brushed. Hade jag köpt endast länken ? Nej. Tycker jag att 3861 är en fullträff ? Ja. IMHO.
Bytte från den gamla .005 länken till den nya och kan inte vara annat än nöjd. Priset är högt för endast en länk (betalade 9,5k).
Men personligen hade jag stora problem med den gamla länken, tycker 1. Den är ful, passar inte alls på speedyn. 2. Obekväm, svår att justera då det saknas tillräckligt med microadjust-möjligheter. Antingen satt den för löst eller för tight. 3. Passform, pga end linksen så bärs klocka mycket större på handleden.
Jag prövade uncle seikos 1479-modell, inget fel på länken men spännet var av rätt dålig kvalitet vilket drog ner känslan av klockan rätt rejält.
Den nya länken är riktigt grym och höjer verkligen klockan och efter att ha sålt av 005-länken så landade utgiften på ca 4,5k.
Jag kan starkt rekommendera nya länken om man är villig att lägga pengarna.
Tack för alla svar!Tycker helt klart prisskillnaden mellan gamla och nya speedy beg (typ 45 vs 55) kan motiveras av bara länken.
Hade jag köpt nya länken till gamla speedyn? Endast om jag kände extremt stort affektionsvärde för klockan. Annars hade jag 100% sålt den gamla och köpt en ny för allt är imo bättre på den nya
Beställde min av Bo Berggren Urhandel i december, låg på 9,5k då. Kan ju vara så att Omega höjt priset sen dess iom den årliga höjningen som nyligen gjordes på klockorna.Tack för alla svar!
Hade väldigt gärna uppdaterat speedyn, men mycket riktigt finns det ett stort affektionsvärde i min 005:a.
Får man fråga var du fick tag i länken för 9,5k? @Efe
Eriksson urhandel begärde 11-12k.
Hade kollat med en annan AD också om jag var dig. Har vid flera tillfällen hört och sätt att Eriksson tar mer betalt för band och tillbehör än andra ADs i Stockholm.Tack för alla svar!
Hade väldigt gärna uppdaterat speedyn, men mycket riktigt finns det ett stort affektionsvärde i min 005:a.
Får man fråga var du fick tag i länken för 9,5k? @Efe
Eriksson urhandel begärde 11-12k.
Beställde min av Bo Berggren Urhandel i december, låg på 9,5k då. Kan ju vara så att Omega höjt priset sen dess iom den årliga höjningen som nyligen gjordes på klockorna.
Hmm intressant. Ska göra det. Priset fick jag i november-december.Hade kollat med en annan AD också om jag var dig. Har vid flera tillfällen hört och sätt att Eriksson tar mer betalt för band och tillbehör än andra ADs i Stockholm.
Köpte ett spänne till ett SMP gummi för 500kr hos en annan AD för några mnd sen och då sålde Eriksson samma för 750kr på hemsidan. Rek pris från Omega var 500kr.
Det hänger väl också ihop med att marknaden har farit iväg en bra bit från tidigare. En tredjedel av inköpspriset, om det utgörs av 11000, gäller inte idag om du skulle köpa din klocka nu. Men länken köps idag.Är det någon som gått från den gamla till nya länken och kan dela sin erfarenhet? Har läst en del på nätet, men inget som övertygar mig. Har testat den lite kort men såklart är det helt annorlunda när man väl justerat storleken (om man nu kan få till perfekt storlek). Är priset på 11k motiverat? Känns helt absurt att ge en tredjedel av inköpspriset när man kan köpa till grymma läderband för 1000kr, men så använder jag den mest på länk. Det som stör mig mest på den gamla är just att den inte "taper".
Haha snyggt!Plötsligt händer det!
Linjerad krona efter uppdrag
Tack! Såg det av en ren tillfällighetHaha snyggt!
Jag har ju nån fix idé så jag skruvar alltid tillbaka i "friläget" när jag skruvat upp så den blir linead
Helt frisk. Ingen ocd allsTack! Såg det av en ren tillfällighet
Haha! Högst normala tankegångar, helt klart...
Bästa Klocksnackare,Det hänger väl också ihop med att marknaden har farit iväg en bra bit från tidigare. En tredjedel av inköpspriset, om det utgörs av 11000, gäller inte idag om du skulle köpa din klocka nu. Men länken köps idag.
...så tja, tyvärr har mycket blivit tråkigt dyrt.
Bästa Klocksnackare,
Läser det ni skriver och tar till mig detta. Per omgående skall vi se över priserna som självklart skall harmonisera med officiella priser från fabrikörerna.
Är det någon som gått från den gamla till nya länken och kan dela sin erfarenhet? Har läst en del på nätet, men inget som övertygar mig. Har testat den lite kort men såklart är det helt annorlunda när man väl justerat storleken (om man nu kan få till perfekt storlek). Är priset på 11k motiverat? Känns helt absurt att ge en tredjedel av inköpspriset när man kan köpa till grymma läderband för 1000kr, men så använder jag den mest på länk. Det som stör mig mest på den gamla är just att den inte "taper".