• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

En bild från gårdagens lunchpromenad, dagen ser ut att bli minst lika fin 🙂
20220225_110547.jpg

Blir ingen ST idag för min del, OWG-march sätter stopp för det... Men jag kan ändå passa på att hälsa er alla en trevlig ST!
Trevligt. Du är nog inte ensam i det. Mycket mindre poster här idag än på en normal ST så det verkar vara många Speedy-ägare som är med i OWGM med annan klocka. Vi får eventuellt vänta en månad innan postandet tar fart igen. Eller så kommer fler och fler OWGM-fails ansluta över tid 🙂

Trevligt. Du är nog inte ensam i det. Mycket mindre poster här idag än på en normal ST så det verkar vara många Speedy-ägare som är med i OWGM med annan klocka. Vi får eventuellt vänta en månad innan postandet tar fart igen. Eller så kommer fler och fler OWGM-fails ansluta över tid 🙂
Själv försöker jag mig på att köra OWGM med speedyn. Lär dock misslyckas redan imorgon när jag ska till badhuset. Man vill ju inte vara klocklös i 3 hela timmar :)

Är det någon i tråden som står på kö till Silver Snoopyn eller till och me har fått tag i en? Tänkte försöka höra av mig till några AD och höra om tillgängligheten.

Hallå där!
Skulle behöva lite serviceinput. Jag har fått ett kostnadsförslag för service på min reduced ref. ST175.0032 vars automatiska uppdrag fungerar dåligt (knappt alls) och som har gångavvikelse en bit utanför vad jag kan leva med. Kronografen däremot fungerar felfritt och nollställer perfekt. Enligt serviceförslaget från Nymans vill man byta följande; urverk, visarset, krona, tryckknappar, boetthals och packningar.

Då jag aldrig servat en klocka förut undrar jag nu vad som är faktiskt nödvändigt att byta då jag vill behålla klockans nuvarande skick så mycket som möjligt. Jag ser inga skönhetsfel på krona och tryckknappar - men detta kanske är något som måste bytas i samband med att verket byts? Påverkar detta kanske helhetsintrycket när nyare delar kombineras med äldre?

Vidare är jag kluven till att byta visare då jag är rädd för att de nya inte riktigt ska matcha övrig patina.

Föreslaget pris för servicen är 10.600kr - rimligt? Eller kan det skilja sig avsevärt om jag skulle lämna in den någon annanstans?

Inser att min undran är spretig, men jag är tacksam för all input. Bifogar halvtaskig bild i hopp om att det underlättar något.

IMG_9949.jpg

Är det någon i tråden som står på kö till Silver Snoopyn eller till och me har fått tag i en? Tänkte försöka höra av mig till några AD och höra om tillgängligheten.
Ställde mig i kö dagen efter den släppts, har inte hört något sen dess.

Efter det jag har hört så har Omega endast levererat en (1) enda Snoopy i Norden och den var reserverad någon i den Danska kungafamiljen.
Kan nog stämma. Pratade med en säljare och han hade aldrig sett en Silver Snoopy IRL, han sa även att tillverkningstakten var lägre än för 321 Ed White.

”so youre saying theres a chance”… :)
Lite så jag tänker :)

• Wow
Reactions: Efe
Efter det jag har hört så har Omega endast levererat en (1) enda Snoopy i Norden och den var reserverad någon i den Danska kungafamiljen.
Det var ungefär det svaret jag fick från en AD jag kontaktade... De misstänkte att endast en hade levererats till Sverige sedan släppet sent 2020...
Ställde mig i kö dagen efter den släppts, har inte hört något sen dess.

Kan nog stämma. Pratade med en säljare och han hade aldrig sett en Silver Snoopy IRL, han sa även att tillverkningstakten var lägre än för 321 Ed White.

Lite så jag tänker :)
So much for "not limited edition, only limited production"... Hade nästan varit bättre om de bara släppt X antal och sen slutat producera den helt istället för att fresta folk med att säga att den inte är limiterad.

Tillbaka
Topp