Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymma bilderRuggigt bra var den!
Sjukt snygg på det bandet måste jag säga! Vad är det för band?Trevlig ST!
Sjukt cool! Ska bara få tag i enBaksidan är hur grym som helst på denna. Jorden sitter fast baktill på den konstant svepande sekundvisaren vilket gör att jorden konstant roterar. Ska se om jag vid tillfälle kan lägga upp video på den, annars finns ju mängder på tuben. Hursom, svinkool IRL.
Snoopy dyker upp när kronografen är igång, oklart hur snabb han var, men enligt min ovetenskapliga räkning så var det långsammare än 14 sek för ett varv för honom
Nu har jag inte hängt med i tråden riktigt, köpte du den från @ERIKSON URHANDEL ?Baksidan är hur grym som helst på denna. Jorden sitter fast baktill på den konstant svepande sekundvisaren vilket gör att jorden konstant roterar. Ska se om jag vid tillfälle kan lägga upp video på den, annars finns ju mängder på tuben. Hursom, svinkool IRL.
Snoopy dyker upp när kronografen är igång, oklart hur snabb han var, men enligt min ovetenskapliga räkning så var det långsammare än 14 sek för ett varv för honom
Haha nejfan. Försökte övertala att byta in navin till platinum meteorit speedyn men blev bara erbjuden törnlåset.Nu har jag inte hängt med i tråden riktigt, köpte du den från @ERIKSON URHANDEL ?
Grymma bilder hur som helstHaha nejfan. Försökte övertala att byta in navin till platinum meteorit speedyn men blev bara erbjuden törnlåset.
Fick däremot kika in hos dem och ta lite bilder/video och beskåda den!
Tackar ! Det bör vara en sån här. Fanns hos Royal Straps förut.Sjukt snygg på det bandet måste jag säga! Vad är det för band?
Vet inte om du fått svar men den fjädern är det inte. De är troligtvis två mycket mycket mindre fjädrarTack. Råkar du eller någon veta vilken fjäder som sitter i låset? Är det, mot förmodan, denna https://mccawcompany.com/product/generic-omega-seamaster-clasp-spring/ ?
Lite mektips till flatlink lovers:
Tror frågan har varit uppe förut men jag har inte sett något bra svar än så det var bara att börja klura. Då 1039 är dyrt som knark och bör behandlas som ett nyfött barn så är det inget alternativ för mig. Däremot så är Forstners flatlink mycket fin tycker jag och en sån fick det bli. Men ett omegaspänne skulle ju vara roligare.
Spännet från en gammal Omega 1118 länk är i det närmaste identisk med Forstnerlänkens spänne så jag har flyttat över Omegans låsöverdel till forstnerlänken. Passar perfekt efter en finjustering av låsblecken som håller låset i stängt läge.
Kan rekommenderas. Väldigt hög kvalitet och finish! Helborstad är mindre ”blingig” och passar speciellt bra på lite använda Speedys. Går att förse med en del original Omegaspännen med mer eller mindre anpassning. Blir då rätt lik en 1039. Postade bilder tidigare i tråden men hittade denna.
Fr vä 1039, Forstner polerad/borstad med 1039-clasp, borstad Forstner, Forstner clasp, 1039 clasp, annan Omega-clasp som passade rakt av.