• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Clemons

Rolex
2-Faktor
Glad tisdag
B4B5748F-DB42-4D54-AE62-9A41DD2500EE.jpeg
 

sonnyyy

Breitling
Ska ner till huvudstaden och dricka rusdrycker och titta på lite klockor, är ute efter en 005 så tänkte höra hur det ser ut hos handlarna, finns det några 005or inne hos dom/någon eller har dom sålt slut på gamla speedy modellen? 🧐
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ska ner till huvudstaden och dricka rusdrycker och titta på lite klockor, är ute efter en 005 så tänkte höra hur det ser ut hos handlarna, finns det några 005or inne hos dom/någon eller har dom sålt slut på gamla speedy modellen? 🧐
Trevligt! 🍻Jag har inte sett någon 005 hos de handlare som finns i Stockholm city på ett bra tag... Så min gissning är att det inte finns.

Vill du vara helt säker skulle jag gå dit, alternativt mejla alla och fråga. Kanske kan finnas i någon gömma 😄
 

sonnyyy

Breitling
Trevligt! 🍻Jag har inte sett någon 005 hos de handlare som finns i Stockholm city på ett bra tag... Så min gissning är att det inte finns.

Vill du vara helt säker skulle jag gå dit, alternativt mejla alla och fråga. Kanske kan finnas i någon gömma 😄
Det jag misstänkte, men ska helt klart ta en runda och titta. Finns ju massa annat kul att titta på också, bara man håller sig från att tröstköpa nått annat så är det ju lugnt 🤷

Tack för svar 🙂
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.

En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd 🤩
20220427_100216.jpg
20220427_092304.jpg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.

En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd 🤩
20220427_100216.jpg
20220427_092304.jpg
Helt magisk, stort grattis😍
 

105.012

Cartier
2-Faktor
Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.

En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd 🤩
20220427_100216.jpg
20220427_092304.jpg
Snyggt! Grattis och välkommen "tillbaka" i värmen!
 
Senast ändrad:

59ghia

Omega
2-Faktor
Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.

En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd 🤩
20220427_100216.jpg
20220427_092304.jpg
Superfin den där @StarMan , din gamla hälsar!
491143FF-519F-47B3-A11E-02A91697843C.jpeg
 

spruff

Omega
Hej Omegafolket. Vart skickar ni era vintage/semivintage speedys på service? Vill inte riskera att klockan plundras på patinerade originalkomponenter i onödan.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej Omegafolket. Vart skickar ni era vintage/semivintage speedys på service? Vill inte riskera att klockan plundras på patinerade originalkomponenter i onödan.
Har haft min vintage Speedy och även vintage Rolex och en mängd andra vintageklockor hos Urservice i Norr på service med gott resultat. Hade inte lämnat in någon av mina vintageklockor hos AD.
 

Parmesan

Breitling
Efter att ha suktat efter en speedy i många år införskaffades den här för ett par veckor sedan. Väldigt nöjd och mycket roligare att kolla tiden!
Är ute efter ett brunt mockaband. Har spanat runt lite men inte riktigt hittat något vettigt ännu. Någon som har några tips vart man ska leta?
Trevlig valborg allesammans!
Väl mött

17F40E98-2AF4-43DF-B6D1-C8E51AC23F73_1_105_c.jpeg
 

Dr Ohmega

Omega
2-Faktor
Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.

En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd 🤩
20220427_100216.jpg
20220427_092304.jpg
Stort grattis!👍
 
Topp