Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt! Jag har inte sett någon 005 hos de handlare som finns i Stockholm city på ett bra tag... Så min gissning är att det inte finns.Ska ner till huvudstaden och dricka rusdrycker och titta på lite klockor, är ute efter en 005 så tänkte höra hur det ser ut hos handlarna, finns det några 005or inne hos dom/någon eller har dom sålt slut på gamla speedy modellen?
Det jag misstänkte, men ska helt klart ta en runda och titta. Finns ju massa annat kul att titta på också, bara man håller sig från att tröstköpa nått annat så är det ju lugntTrevligt! Jag har inte sett någon 005 hos de handlare som finns i Stockholm city på ett bra tag... Så min gissning är att det inte finns.
Vill du vara helt säker skulle jag gå dit, alternativt mejla alla och fråga. Kanske kan finnas i någon gömma
Helt magisk, stort grattisOrdningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.
En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd
Snyggt! Grattis och välkommen "tillbaka" i värmen!Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.
En 105.003-65 från 1967 aka Ed White. Samma årtal och referens som den jag sålde nyligen. Skillnaderna är på nördnivå. Denna har originalvisare, en tavla som går mot det bruna hållet med bättre bevarad patinerad lume på indexen. Boetten är mycket vassare, kanske t.o.m. opolerad. Nu ska länken på och byte av krona till en tidsenlig flatfoot. Sjukt nöjd
Tack! Det känns braSnyggt! Grattis och välkommen "tillbaka" i värmen!
Superfin den där @StarMan , din gamla hälsar!Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.
Tack! Den är grymt fin den där med. Kul att den stannade på forumetSuperfin den där @StarMan , din gamla hälsar!
Jag vet att Olofsforsur har servat ganska många vintage speedys och han är en sann vintagevän som hellre lagar än byter delarHej Omegafolket. Vart skickar ni era vintage/semivintage speedys på service? Vill inte riskera att klockan plundras på patinerade orihinalkomponenter i onödan.
Har haft min vintage Speedy och även vintage Rolex och en mängd andra vintageklockor hos Urservice i Norr på service med gott resultat. Hade inte lämnat in någon av mina vintageklockor hos AD.Hej Omegafolket. Vart skickar ni era vintage/semivintage speedys på service? Vill inte riskera att klockan plundras på patinerade originalkomponenter i onödan.
Tack. Ja, jag känner mig definitivt färdig med ADs servicetjänster.Har haft min vintage Speedy och även vintage Rolex och en mängd andra vintageklockor hos Urservice i Norr på service med gott resultat. Hade inte lämnat in någon av mina vintageklockor hos AD.
Tidlösa Ur i Uppsala är duktiga på gamla klockor. Har sett exempel där på renoverade 321 verk. Mycket duktiga.Hej Omegafolket. Vart skickar ni era vintage/semivintage speedys på service? Vill inte riskera att klockan plundras på patinerade originalkomponenter i onödan.
Stort grattis!Ordningen återställd och efter några veckor utan Speedy så landade denna idag.
Tack!Stort grattis!
En sån stackare! Kanske är dags nu att snygga till den dåBra feta bandhorn på denna. Kan inte ha sett många polertrissor i sitt 55 åriga liv
Enda som ska snyggas till är glaset. Rätt mycket skit på insidan. Sen ska kronan bytas.En sån stackare! Kanske är dags nu att snygga till den då