Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att du är på hakt efter första Speedyn. Är det en ny eller vintage du spanat in dig på?Hej! Skulle behöva hjälp i en fråga där jag tror gruppen kan hjälpa mig. Är i fas med att köpa min första Speedmaster, en Mark 2. Är det en stor skillnad mot en ”vanlig” Speedmaster? Har inte största handleder och kan läsa att den kan upplevas väldigt ”tjock”.
Tack för svaret! det är en vintage som jag tittar på.Kul att du är på hakt efter första Speedyn. Är det en ny eller vintage du spanat in dig på?
Tycker personligen att det är en rolig variant som bärs bra, men självklart bärs den väldigt annorlunda jämfört med en vanlig Speedy Pro. Den är mycket mer ”klossig” och upplevs tjockare på handleden.
Hur stora handleder har du, på mina 18,5cm tyckte jag att den satt mycket bra. En fördel är avsaknaden av luggar, vilket gör att den säkert kan passa mindre handleder rätt bra.
Kastar in nån wrist shot på min gamla vintage Speedy MK II
Härligt, vintage är de bästa enligt mig Hmm ja det kan nog vara på gränsen. Klart det går, men finns risk att du kommer tycka den blir för klumpig.Tack för svaret! det är en vintage som jag tittar på.
Jag har en 16,5-17cm handled så det blir kanske för klumpigt.
Tack igen!
Fin CBSpeedy Tuesday!
Tack, är väldigt nöjd!
Du är verkligen något på spåret här!
90-talare på Forstner. Är detta det ultimata lifehacket för vintage-folket?
En klocka som klarar de flesta situationer, som man utan stress kan bära i vardagen, inklusive heldagar med småbarn. Dessutom osar den vintage-charm. Allt för en rimlig peng.
Ja, jag tror det
Kan bara hålla med, svårt att hitta bättre och mer prisvärd semivintage
90-talare på Forstner. Är detta det ultimata lifehacket för vintage-folket?
En klocka som klarar de flesta situationer, som man utan stress kan bära i vardagen, inklusive heldagar med småbarn. Dessutom osar den vintage-charm. Allt för en rimlig peng.
Ja, jag tror det
Det enda jag kommer på som kan konkurrera är IWC från 90-talet. Också superhärliga med krämig patina och ett ofta ännu lägre pris.Kan bara hålla med, svårt att hitta bättre och mer prisvärd semivintage