• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hej! Skulle behöva hjälp i en fråga där jag tror gruppen kan hjälpa mig. Är i fas med att köpa min första Speedmaster, en Mark 2. Är det en stor skillnad mot en ”vanlig” Speedmaster? Har inte största handleder och kan läsa att den kan upplevas väldigt ”tjock”.

Speedy Tuesday!!
Passar på att härmas.
20221227_075416.jpg

@LeThulle ja det är en helt annan boett. Nån här som har en kan säkert bistå med profilbilder, men en googling kan nog visa vad jag menar annars. Hur de bärs däremot har jag ingen koll på.

Hej! Skulle behöva hjälp i en fråga där jag tror gruppen kan hjälpa mig. Är i fas med att köpa min första Speedmaster, en Mark 2. Är det en stor skillnad mot en ”vanlig” Speedmaster? Har inte största handleder och kan läsa att den kan upplevas väldigt ”tjock”.
Kul att du är på hakt efter första Speedyn. Är det en ny eller vintage du spanat in dig på?
Tycker personligen att det är en rolig variant som bärs bra, men självklart bärs den väldigt annorlunda jämfört med en vanlig Speedy Pro. Den är mycket mer ”klossig” och upplevs tjockare på handleden.

Hur stora handleder har du, på mina 18,5cm tyckte jag att den satt mycket bra. En fördel är avsaknaden av luggar, vilket gör att den säkert kan passa mindre handleder rätt bra.

Kastar in nån wrist shot på min gamla vintage Speedy MK II 🚀
B244220E-92EF-4B3D-BFAF-4C82F8CFC3C4.jpeg
A1BD84BD-3AF8-406A-A6DF-90DD25D8F610.jpeg

Kul att du är på hakt efter första Speedyn. Är det en ny eller vintage du spanat in dig på?
Tycker personligen att det är en rolig variant som bärs bra, men självklart bärs den väldigt annorlunda jämfört med en vanlig Speedy Pro. Den är mycket mer ”klossig” och upplevs tjockare på handleden.

Hur stora handleder har du, på mina 18,5cm tyckte jag att den satt mycket bra. En fördel är avsaknaden av luggar, vilket gör att den säkert kan passa mindre handleder rätt bra.

Kastar in nån wrist shot på min gamla vintage Speedy MK II 🚀
B244220E-92EF-4B3D-BFAF-4C82F8CFC3C4.jpeg
A1BD84BD-3AF8-406A-A6DF-90DD25D8F610.jpeg
Tack för svaret!😃 det är en vintage som jag tittar på.
Jag har en 16,5-17cm handled så det blir kanske för klumpigt.
Tack igen!

F088157C-06D7-41F9-9454-995C2C746C2B.jpeg

90-talare på Forstner. Är detta det ultimata lifehacket för vintage-folket?

En klocka som klarar de flesta situationer, som man utan stress kan bära i vardagen, inklusive heldagar med småbarn. Dessutom osar den vintage-charm. Allt för en rimlig peng.

Ja, jag tror det 👍😀

F088157C-06D7-41F9-9454-995C2C746C2B.jpeg

90-talare på Forstner. Är detta det ultimata lifehacket för vintage-folket?

En klocka som klarar de flesta situationer, som man utan stress kan bära i vardagen, inklusive heldagar med småbarn. Dessutom osar den vintage-charm. Allt för en rimlig peng.

Ja, jag tror det 👍😀
Du är verkligen något på spåret här!

Tillbaka
Topp