• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag lovar, detta är sista fotot av denna typ. ;)
Ha en trevlig Tisdags kväll!
_DSC6532.JPG

Är väl årsdag för första månlandningen i morgon?! Vi kör väl en "happy moonwatch day" ? Är på landet annars hade jag kört velcrot hela dagen för att hylla minnet av dagen
 
Säker? 21.17 den 20 juli (svensk tid) är det jag hittar?!

Var tvungen att kolla upp detta. :bookworm:

20 Juli, kl 03.06pm Houston time påbörjade Armstrong och Aldrin landningen.
03.17pm var månlandaren på ytan. Efter 4 timmars sömn gjorde herrarna sig i ordning för att ta första stegen på månytan.
09.28pm öppnade Armstrong luckan och blev den första mannen på månen.
10.10pm var det Aldrins tur att ta sina första steg.

Ser ut som om jag har haft lite hjärnsläpp precis som GGB. (Houston ligger -7tim efter svensk tid.) :oops::bag:
 
Senast ändrad:
Känner att jag måste in och klämma på en sådan... Så svårt att välja vad man skall ha, men en Speedmaster känns som ett säkert köp, andas ju både kvalitet, historia och verkar hålla ett bra andrahandsvärde.
 
Valet just nu, står mellan just en Speedmaster (köper i sådant fall en ny), eller en Rolex Exp II, eller en Rolex Sub, blir det Rolex, så blir det i sådant fall en begagnad. Budget på typ35-40kkr.
 
Prisskillnaden tycker jag är för liten gentemot en ny. Visst kan jag köpa en beg som är något år gammal, men går ju att hitta nya för runt 30kkr, då kan jag lika gärna köpa den ny och slita in den själv + att jag slipper lämna in på service den närmaste tiden. Speedyn känns prisvärd redan som ny, men vill givetvis känna på den innan köp. Sen är det det där med att dra upp den för hand, charmigt säger många, men hur är det egentligen?

Har förvisso redan dykare, gillar dykare generellt. Med Speedy får man vara lite mer försiktig.
 
Prisskillnaden tycker jag är för liten gentemot en ny. Visst kan jag köpa en beg som är något år gammal, men går ju att hitta nya för runt 30kkr, då kan jag lika gärna köpa den ny och slita in den själv + att jag slipper lämna in på service den närmaste tiden. Speedyn känns prisvärd redan som ny, men vill givetvis känna på den innan köp. Sen är det det där med att dra upp den för hand, charmigt säger många, men hur är det egentligen?

Har förvisso redan dykare, gillar dykare generellt. Med Speedy får man vara lite mer försiktig.
Jag tycker absolut att det har sin charm att dra upp klockan för hand :) Har det som rutin varje morgon att dra upp Speedyn, en skön känsla faktiskt, 40-talet snurr med tummen och pekfingret :) Har 3 Speedy med Tritium lume (1967, 1976 och 1994) och en ny (2015) med Superluminova, tycker personligen att de med gulnad Tritium är de vackraste, slå till på en beggad Speedy med härligt gulnad tritium, går att få fina för runt 30k.
 
Tillbaka
Topp