Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Den här ser man inte ofta.
"A tribute to alaska project III" står det på baksidan. Begränsad utgåva men jag tror inte att den är så gammal.Visste inte ens att den fanns!
Visste inte ens att den fanns!
Speedy Tuesday limited edition I samarbete med Fratello"A tribute to alaska project III" står det på baksidan. Begränsad utgåva men jag tror inte att den är så gammal.
Visste inte ens att den fanns!
"A tribute to alaska project III" står det på baksidan. Begränsad utgåva men jag tror inte att den är så gammal.
Släpptes 2017 i 2012 exemplar.Speedy Tuesday limited edition I samarbete med Fratello![]()
Eller hur! Aldrig riktigt fastnat för den länken. Tror det är att speedyn redan är lång lug to lug och en solid ändlänk som bygger ut blir för bulkig. Därför jag gillade den jag har nu, som för tillfället är i delar, som är lite mer vintage. Hoppas du blir nöjd med nya länken!Länken var ingen höjdare så fick bli ett byte. Som tur är så är en ny länk påväg från farbror Seiko
![]()
![]()
Eller hur! Aldrig riktigt fastnat för den länken. Tror det är att speedyn redan är lång lug to lug och en solid ändlänk som bygger ut blir för bulkig. Därför jag gillade den jag har nu, som för tillfället är i delar, som är lite mer vintage. Hoppas du blir nöjd med nya länken!
![]()
Stort grattis!!!!Första månklockan
![]()
Det håller med tunna med.Fråga till expertpanelen:
När jag skulle byta band på Speedyn (3861) så sköts ett utav de två bandstiften iväg som en projektil och är nu i tre delar. Omegas bandstift är ju lite tjockare och mina "reservbandstift" är lite tunnare. Jag fattar att jag inte kan använda de tunnare till länken då det troligen kommer bli lite spel mellan stiftet och håligheten i ändlänken. Så jag hade tänkt fixa ett nytt i butik som sa att även Breitlings bandstift passar (de enda de hade på lager i butik).
Men kan jag använda de tunnare stiften med typ ett läderarmband utan att riskera att de inte pallar vikten/trycket? Kanske en dum fråga men isf får ni ha överseende med det, tack!
Bjuder på en bild för att det är roligare!
![]()
Grattis till en bra start på helgen!Trevlig helg allesammans!
![]()
Grattis till en bra start på helgen!
Blivit lite bruksspår på glaset![]()
Låter som en bra nivåTackar! Blir nog ett sailcloth imorgon och kanelbullar
Chuck-approved slitagenivå![]()
Vill minnas att Omega specar -1 till +11 spd för 1861 så där kan du definitivt garantireklamera tycker jag.Har en fråga om acceptabel gångavvikelse inom garanti-tiden. Min 005 går upp mot 30 sek för fort/dygn enligt time-grapher (mindre i vissa lägen men klart mer än 15 i samtliga). Tycker också att amplituden är något låg. Jag tycker detta är lite mycket och funderar på att lämna in den till AD imorgon, hur hade ni gjort? Ngn som vet vad specen säger?
Tacksam för all input!
Tack för svar! Tänkte kika in på Jarl Sandin i Gbg, vet du om de skickar iväg den eller fixar själva? Kanske får förbereda mig på att vara utan favoritklockan ett tag?Vill minnas att Omega specar -1 till +11 spd för 1861 så där kan du definitivt garantireklamera tycker jag.
Har för mig att 1861 ligger mellan -1 och +10. Så jag hade lämnat in den medans garanti finnsHar en fråga om acceptabel gångavvikelse inom garanti-tiden. Min 005 går upp mot 30 sek för fort/dygn enligt time-grapher (mindre i vissa lägen men klart mer än 15 i samtliga). Tycker också att amplituden är något låg. Jag tycker detta är lite mycket och funderar på att lämna in den till AD imorgon, hur hade ni gjort? Ngn som vet vad specen säger?
Tacksam för all input!
Tackar, det blir till att lämna inHar för mig att 1861 ligger mellan -1 och +10. Så jag hade lämnat in den medans garanti finnsMin ligger på ca -1/+2 och gjort det sedan den köptes 2021.