• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Testar racingläder :)

image.jpeg
Ser bra ut! Hur känns det?
 

Boogieman

Omega
Hej vilka år tillverkades dessa modeller av speedmastern? Har 5 månader att skaffa information innan min egen present köps in.

311.30.42.30.01.005
3570.50
145.022

// Boogieman
 

Knugen

Panerai
2-Faktor

Knugen

Panerai
2-Faktor
Det var som attan! Vet du om det är garantiärende?
Nää, de kunde inte svara på det. Lämnade in igår och i morse kollade deras urmakare på den och konstaterade att det inte var magnetism i alla fall. Han ska dock aldrig ha öppnat upp klockan och kollat i den, utan den skickas till Omega direkt istället
 

Zalath

Panerai
Nää, de kunde inte svara på det. Lämnade in igår och i morse kollade deras urmakare på den och konstaterade att det inte var magnetism i alla fall. Han ska dock aldrig ha öppnat upp klockan och kollat i den, utan den skickas till Omega direkt istället
Om du inte har tappat den och det inte är magnetism så borde det ju vara ett garantiärende tycker jag.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Om du inte har tappat den och det inte är magnetism så borde det ju vara ett garantiärende tycker jag.
Tycker jag också :D i vilken prisklass rör vi oss om det inte är garantiärende skulle du gissa på? Beror ju givetvis på hur mycket som behöver "bytas ut" om det nu är så illa såklart, men i runda slängar tänker jag
 

Zalath

Panerai
Tycker jag också :D i vilken prisklass rör vi oss om det inte är garantiärende skulle du gissa på? Beror ju givetvis på hur mycket som behöver "bytas ut" om det nu är så illa såklart, men i runda slängar tänker jag
Klockan gick ju i alla fall, så tänker att allt i den lär ju inte vara förstört utan det kanske handlar om någon eller några delar som behöver bytas eller justeras. Om vi tänker oss att det är något som inte är så lätt att komma åt eller att det är lite klurigt att klura ut så att hela verket behöver tas isär så handlar det nog om runt 6000 för helservice, fix, packningsbyte etc. Men tror inte det hamnar där. Mer ett worst case scenario.

Med andra ord att det blir som en vanlig service pga att verket ändå måste plockas isär. Du blir nog kontaktad snart när de har kollat på klockan och kan ge dig alternativ.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Klockan gick ju i alla fall, så tänker att allt i den lär ju inte vara förstört utan det kanske handlar om någon eller några delar som behöver bytas eller justeras. Om vi tänker oss att det är något som inte är så lätt att komma åt eller att det är lite klurigt att klura ut så att hela verket behöver tas isär så handlar det nog om runt 6000 för helservice, fix, packningsbyte etc. Men tror inte det hamnar där. Mer ett worst case scenario.

Med andra ord att det blir som en vanlig service pga att verket ändå måste plockas isär. Du blir nog kontaktad snart när de har kollat på klockan och kan ge dig alternativ.
Ok, lite lugnande i alla fall. Tänkte MINST 6k nämligen. Inväntar kontakt så får vi se helt enkelt :)
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Fick du betala något för att dom skulle skicka iväg den?

Nä, lämnade bara in den ihop med garantikortet. Antar att de kommer höra av sig om ett tag och då kommer berätta om det är gatantiärende eller inte. Täcker inte garantin det så lär jag väl dock få betala för både servicen samt frakten antar jag. Bergströms däremot har jag hört vill ha pröjs för frakten även i garantiärenden om inte klockan är köpt hos dem själva. Så rekommenderar Jarl Sandin :)
 
Topp