• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Bra förslag, tack! Ska kontakta dem, men hur var prisnivån? Omegas egen service verkar kosta 12400kr, om det inte behövs några specialdelar.
KS-rabatt hos Urteknik

Vilket väder idag! 😀
Fin söndag önskas 👍
IMG20240901153110.jpg

ST!!

Vet inte om det har avhandlats här men min nuvarande speedy är inköpt ny 2024. Jag har haft några speedys av den nya modellen med 3861-verket. Alla dom har haft ringar i sina kronografregister (visst heter det så? 😁), men denna har inte det. Första bilden är nuvarande Speedmaster och den andra är en tidigare. Antingen har Omega tagit bort ringarna eller så kanske det varierar från klocka till klocka. Tyckte det var en trevlig liten detalj, även om det inte alltid syntes så bra med blotta ögat. 😊

IMG_6360.jpeg
IMG_1754.jpeg

ST!!

Vet inte om det har avhandlats här men min nuvarande speedy är inköpt ny 2024. Jag har haft några speedys av den nya modellen med 3861-verket. Alla dom har haft ringar i sina kronografregister (visst heter det så? 😁), men denna har inte det. Första bilden är nuvarande Speedmaster och den andra är en tidigare. Antingen har Omega tagit bort ringarna eller så kanske det varierar från klocka till klocka. Tyckte det var en trevlig liten detalj, även om det inte alltid syntes så bra med blotta ögat. 😊

IMG_6360.jpeg
IMG_1754.jpeg
+1. 😵‍💫 Har missat detta helt, men har å andra sidan inte nördat ner mig så mycket i de nya. Både intressant men också lite tråkigt, är definitivt en av dom som tyckte att ringarna var en del av charmen med speedysarna. Som sagt, någon som har mer koll på bakgrunden??

ST!!

Hej!

Vet inte vilken version du har nu, Sapphire eller Hesalite men det har en vissa betydelse.

Jag har läst om detta i en artikel från Fratello. Det verkar vara så att Sapphire versionen har mer tydliga ringar än hesalite versionen. Vidare har omega använt sig av olika leverantörer så det kan även vara skillnader på tavlan mellan olika Sapphire speedys mer 3861 verk.

Läs artiklen nedan från Fratello

https://www.fratellowatches.com/two...e-current-speedmaster-professional-moonwatch/

Hej!

Vet inte vilken version du har nu, Sapphire eller Hesalite men det har en vissa betydelse.

Jag har läst om detta i en artikel från Fratello. Det verkar vara så att Sapphire versionen har mer tydliga ringar än hesalite versionen. Vidare har omega använt sig av olika leverantörer så det kan även vara skillnader på tavlan mellan olika Sapphire speedys mer 3861 verk.

https://www.fratellowatches.com/two...e-current-speedmaster-professional-moonwatch/
Intressant, får läsa lite! Har hesalit och har alltid haft det.

Hej!

IMG_5287.png

Hesalit med ringar (som referens) :)

Kompletterade min Speedy med det senaste låset.
20240911_195858.jpg

Fint och välgjort, visst. Men priset! 😵‍💫 Och priset i förhållande till vad man faktiskt får för pengarna...💀
Alltså, vilket skämt egentligen. Det är ju lite snyggare än generation 1 av låset m t p lösningen för "det yttre hålet" på spännet, men det har ju bara två ynka lägen! För 4000+ spänn! Galet.

Nu knep jag det på K&S så jag kom avsevärt billigare undan, och för de pengarna känns det ändå anständigt. Men när jag stod med det i handen och funderade över om jag varit beredd att köpa det nytt, så funderade jag just över vad det annars kunnat bli... varför inte en cirkelsåg och en någorlunda anständig skruvdragare 😂

Tillbaka
Topp