• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kompletterade min Speedy med det senaste låset.
20240911_195858.jpg

Fint och välgjort, visst. Men priset! 😵‍💫 Och priset i förhållande till vad man faktiskt får för pengarna...💀
Alltså, vilket skämt egentligen. Det är ju lite snyggare än generation 1 av låset m t p lösningen för "det yttre hålet" på spännet, men det har ju bara två ynka lägen! För 4000+ spänn! Galet.

Nu knep jag det på K&S så jag kom avsevärt billigare undan, och för de pengarna känns det ändå anständigt. Men när jag stod med det i handen och funderade över om jag varit beredd att köpa det nytt, så funderade jag just över vad det annars kunnat bli... varför inte en cirkelsåg och en någorlunda anständig skruvdragare 😂
Hur gick det till? Jag bad min AD köpa in låset men när de monterade det sa de att den tunna delen av spännet som viks inte var rätt storlek, så fick montera tillbaka den gamla… har senaste Moonwatch men köpte 2022.

ST!!

Vet inte om det har avhandlats här men min nuvarande speedy är inköpt ny 2024. Jag har haft några speedys av den nya modellen med 3861-verket. Alla dom har haft ringar i sina kronografregister (visst heter det så? 😁), men denna har inte det. Första bilden är nuvarande Speedmaster och den andra är en tidigare. Antingen har Omega tagit bort ringarna eller så kanske det varierar från klocka till klocka. Tyckte det var en trevlig liten detalj, även om det inte alltid syntes så bra med blotta ögat. 😊

IMG_6360.jpeg
IMG_1754.jpeg

+1. 😵‍💫 Har missat detta helt, men har å andra sidan inte nördat ner mig så mycket i de nya. Både intressant men också lite tråkigt, är definitivt en av dom som tyckte att ringarna var en del av charmen med speedysarna. Som sagt, någon som har mer koll på bakgrunden??

IMG_5287.png

Hesalit med ringar (som referens) :)
3861 med Hesalit utan ringar. Uttagen 2023.
IMG_5991.jpeg

Hur gick det till? Jag bad min AD köpa in låset men när de monterade det sa de att den tunna delen av spännet som viks inte var rätt storlek, så fick montera tillbaka den gamla… har senaste Moonwatch men köpte 2022.
Det var inte konstigare än att ta bort det gamla och montera det nya.
Man skruvar bara loss de närmsta skruvarna på länken, sen är låset löst, och sen dit med det nya låset.
Jag köpte min Speedy 2021, och det nya låset är från i fjol.

Tillbaka
Topp