• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hesalit tycks vara betydligt lättare att komma över till en skälig peng så vi får väl se hur mycket tålamod jag har att vänta😆 har också förstått att för inbitna purister ska det vara hesalit, samt att det inte är SÅ hysteriskt repkänsligt och att lättare repor med enkelhet poleras bort med polywatch(hette det väl?).
Hesalit är trevligt! Visuellt är det en bättre känsla och det här med repor är inget att oroa sig för. Tycker inte att det är något som märks av och som du skriver är det det enkelt att polera bort på egen hand. 😊

Happy och speedy tisdag gott folk
IMG_2179.jpeg

Hesalit tycks vara betydligt lättare att komma över till en skälig peng så vi får väl se hur mycket tålamod jag har att vänta😆 har också förstått att för inbitna purister ska det vara hesalit, samt att det inte är SÅ hysteriskt repkänsligt och att lättare repor med enkelhet poleras bort med polywatch(hette det väl?).
100%
Hesalit är "varmare", snyggare visuellt och bidrar till lite härlig "vintage-känsla". :)

Vad gäller repkänsligheten så har jag använt min på daglig basis i drygt 2.5 år. Den har suttit på handleden i vått & torrt, varit med om allt från festande till övrigt härjande och det är främst lite finare hairlines som syns under starkt ljus i vissa vinklar. Vidare kan man enkelt putsa bort det med lite polywatch om man vill.

Ogillar dessutom den applicerade (moderna) omega-loggan på safirmodellen.

Tillbaka
Topp