• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jaa, min speedy är en plexi 2019, och var en brölloppresent från frugan. Även hon, som i sammanhanget klockor är mycket okunnig, lyckades pruta ner till 41 papp hos AD genom att bara ringa runt lite. Det var väldigt andra tider, trots att det inte alls var länge sedan.
Min .006 safir fick jag betala saftiga 41 för... begagnad för 3 år sedan så mycket har hunnit hända haha.

Passade på att kika på fina bilar när man ändå var i krokarna. Råkade ju ha en hyfsat passande klocka på handleden idag! :)
20241117_143303.jpg
20241117_143336.jpg

Lurt och lurt. Den är rätt härjad, saknar länk och box osv. Fel bezel, och har förmodligen luminova-visare på tritium-tavla om man sak tro service-kvittot. Kvittot nämner även fuktskador på tavlan och släpp av lysmassa. Hade ju varit lättare att se om det fanns bättre bilder.

Så ja, massa saker som drar ner priset och är "fel", men inget som säljaren inte är "ärlig" med. Köper man vintage är undersökningsplikt A och O.

Frågar du mig är nog 40 ett ganska rimligt pris. Jag hade nog hellre gått för en modern än ett tveksamt ihopplock av service-delar.

Lurt och lurt. Den är rätt härjad, saknar länk och box osv. Fel bezel, och har förmodligen luminova-visare på tritium-tavla om man sak tro service-kvittot. Kvittot nämner även fuktskador på tavlan och släpp av lysmassa. Hade ju varit lättare att se om det fanns bättre bilder.

Så ja, massa saker som drar ner priset och är "fel", men inget som säljaren inte är "ärlig" med. Köper man vintage är undersökningsplikt A och O.

Frågar du mig är nog 40 ett ganska rimligt pris. Jag hade nog hellre gått för en modern än ett tveksamt ihopplock av service-delar.
Fattar och tack!

Var mest nyfiken och inte potentiell köpare :)

Tillbaka
Topp