Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt snygg
Godmorgon å trevlig tisdag//
En slags speedy är väl kanske det här också…. Happy ST
Svårt att slå denna patinan. Vet du årsmodell ungefär?Testar nytt natoband på speedyn
Jag brukar köra Speedy till kostym - väljer band för att matcha skor. Personligen ser jag inget behov av dressklockaDenna fick hänga med i dag också. Har funderat under en tid om jag skulle kanske skaffat en dressklocka. Frågan är om inte denna kvalar in som det? Givetvis väldigt subjektivt men men.
Försöker nog bara övertala mig själv att jag villbehöver en dressklockaJag brukar köra Speedy till kostym - väljer band för att matcha skor. Personligen ser jag inget behov av dressklocka
Likt @Dr H har jag också kört Speedy till kostym (bild från ett bröllop i somras nedan).Denna fick hänga med i dag också. Har funderat under en tid om jag skulle kanske skaffat en dressklocka. Frågan är om inte denna kvalar in som det? Givetvis väldigt subjektivt men men.
Den är från 1967-1968Svårt att slå denna patinan. Vet du årsmodell ungefär?
Har spanat in dessa två, väldigt fina. Gillar din outfitslå ett slag för en schysst vintage constellation, de ville eller liknade
Den går att handla över disk på rätt många ställenSåg på tuben att det spekulerades om att Omega snart ska få snurr på produktionen av den vita speedyn och att man därmed ska kunna handla en av AD, eller en lätt beggad utan nån premie. Någon som har koll på läget där?
En av anledningarna till att byta ut ett ägg ur Rolexkorgen mot nått annat är väl att inte behöva betala mer för något som nån annan redan använt och slitit, så då får man väl kolla på nån annan Omega som precis som sig bör tappat 30% i värde så fort den passerat tröskeln till butiken.Den går att handla över disk på rätt många ställen
Världen är större än lilla sverige
Men lätt beggade lär ju gå med en premie för det är ju så det funkar tyvärr
Nu får någon rätta mig om jag är helt ute och cyklar, men kanske i spannet 65-70 beroende på skick? Upplevelsen är dock att safir inte kommer ut lika ofta på KS.Vad är en rimlig peng att lägga på en moonwatch med 3861-verket på länk och med safir idag? Dom flesta jag hittat på forumets K&S tycks vara med hesalit och ligger på allt mellan 54-60+ medans safir på blocket tingar 75-80.
Tack! Omega hade en monter här på flygplatsen i Phuket så testade både safir och hesalitmodellen och dom bar väldigt trevligt. Dom kunde ge rabatt så priset landade på 83’ svenska, men så ska den ju tullas och momsas väl hemma så då blir inte priset lika attraktivt längre. Får hålla koll på om det dyker ut nått skoj på k&s i närtid men en speedy villhöver jag nogNu får någon rätta mig om jag är helt ute och cyklar, men kanske i spannet 65-70 beroende på skick? Upplevelsen är dock att safir inte kommer ut lika ofta på KS.
Jag blev erbjuden rabatt på flygplatsen i Zürich med.Skönt att höra att det fortfarande går att få lite rabatt på Omega. Här i Omegabutiken i Sthlm verkar de vara behårda med att inte ge rabatt. Eller så är det bara för att jag inte har någon köphistorik. Men visst har du rätt i att det blir jäkligt saftigt med ett påslag på 25% på det priset. Tror du gör helt rätt i att hålla huvudet lite kallt och invänta en.
Jag köper de praktiska fördelarna med en safir och jag hade också gärna haft en öppen baksidan på min hesalit. Men det är något med "originalet" som känns mer rätt just för mig. Tycker det finns en viss skillnad i hur tavlan upplevs i olika vinklar. Jag är visserligen också en ganska stor rymdnörd, så för mig fanns nog aldrig alternativet att ha annat än originalet (även om jag vet att denna ref inte åkt till månen...). Men jag förstår asbolut att safiren lockar. Sjukt nice att kunna titta på urverket när som!
Ingen rabatt i Omegas sthlm-butik för någon. Intressant att de börjar ge rabatter på andra ställen. Kanske inte är en butik ägd av Omega utan som drivs av en partner? Det följer marknadsekonomin i vilket fall, bra!Skönt att höra att det fortfarande går att få lite rabatt på Omega. Här i Omegabutiken i Sthlm verkar de vara behårda med att inte ge rabatt. Eller så är det bara för att jag inte har någon köphistorik. Men visst har du rätt i att det blir jäkligt saftigt med ett påslag på 25% på det priset. Tror du gör helt rätt i att hålla huvudet lite kallt och invänta en.
Jag köper de praktiska fördelarna med en safir och jag hade också gärna haft en öppen baksidan på min hesalit. Men det är något med "originalet" som känns mer rätt just för mig. Tycker det finns en viss skillnad i hur tavlan upplevs i olika vinklar. Jag är visserligen också en ganska stor rymdnörd, så för mig fanns nog aldrig alternativet att ha annat än originalet (även om jag vet att denna ref inte åkt till månen...). Men jag förstår asbolut att safiren lockar. Sjukt nice att kunna titta på urverket när som!
Jag blev erbjuden rabatt på flygplatsen i Zürich med.
Kanske har de lite lösare tyglar på flygplatser.
Blir intressant att se om rabattförbuden börjar sprida sig till ÅF eller ej. Samt att se var prisuppgångarna tar vägen. För visst har de höjt rätt aggressivt senaste åren? En hesalit takter väl över 90 papp nu? Det i kombination med 0% rabatt leder ju till en faktisk prishöjning på närmare 100% på typ fyra år.Ingen rabatt i Omegas sthlm-butik för någon. Intressant att de börjar ge rabatter på andra ställen. Kanske inte är en butik ägd av Omega utan som drivs av en partner? Det följer marknadsekonomin i vilket fall, bra!
Det här svaret skulle ju du taggas i @Degnell !Skönt att höra att det fortfarande går att få lite rabatt på Omega. Här i Omegabutiken i Sthlm verkar de vara behårda med att inte ge rabatt. Eller så är det bara för att jag inte har någon köphistorik. Men visst har du rätt i att det blir jäkligt saftigt med ett påslag på 25% på det priset. Tror du gör helt rätt i att hålla huvudet lite kallt och invänta en.
@Degnell Juni 2022 listade Speedmaster (Hesalit) 72,300 och jag fick min för 62'. Köpt från svensk AD (som fortfarande har Omega i sortimentet).Skönt att höra att det fortfarande går att få lite rabatt på Omega. Här i Omegabutiken i Sthlm verkar de vara behårda med att inte ge rabatt. Eller så är det bara för att jag inte har någon köphistorik. Men visst har du rätt i att det blir jäkligt saftigt med ett påslag på 25% på det priset. Tror du gör helt rätt i att hålla huvudet lite kallt och invänta en.
Jag lyckades knipa min Hesalit för samma i december 2022, så det var absolut möjligt då. Hur det ser ut idag vet jag ej (bortsett från att Omega-butiken inte verkar ge rabatt).@Degnell Juni 2022 listade Speedmaster (Hesalit) 72,300 och jag fick min för 62'. Köpt från svensk AD (som fortfarande har Omega i sortimentet).
Så vill absolut tro att det fortfarande är möjligt om inget dramatiskt ändrats senaste 2 åren.
EDIT:
Om inte annat gör du rätt i att knipa en fin begagnad.