Spännande!Glad Speedy Tuesday! Var ett bra tag sen jag postade något. Idag är en lite speciell dag då det är dags att hämta hem något extra speciellt. Fortsättning följer…
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spännande!Glad Speedy Tuesday! Var ett bra tag sen jag postade något. Idag är en lite speciell dag då det är dags att hämta hem något extra speciellt. Fortsättning följer…
![]()
Åh herregud! Stort grattis och väldigt ambitiöst av digMed ett flyg försenat med 1h till England blev det inte direkt en bra start på kalkylen för att hinna ner och tillbaka på samma dag till England. Skönt nog han jag med flyget tillbaka. Måste varit rekord att hinna från biluthyrningen till gate på 25min med 50min kvar till avgång
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad är det för klocka? Jo mitt näst (ja jag har skaffat en till) senaste tillskott i samlingen. En 2915-2 som varit hos Simon Freese på service. I vanliga fall brukar Simon skicka mina klockor per post (då han har försäkring) men denna täcks inte. Så då får man snällt åka och hämta den själv. Passade även på att lämna 3 andra. Två 105.003-65. En som han servat tidigare där fjädern nu gått av och en riktigt ruff som troligen får sig en full service. Och den sista är en 105.012-66 CB (det senaste tillskottet) spm ska få sig en service.
Känns underligt att nu ha en 2915 i samlingen. Blir också nu att se vilka jag ska släppa, behöver minska ner samlingen![]()
Ser ut att fortfarande passa fin fint!Hänger på inspirationsvågen här och bidrar med en Speedy från tidigt 90-tal som jag inte använt på länge.
Orangea gjorde sig oväntat bra!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Landade ett brev i lådan idag från en forumbroder som sålt mig några i stort sett nya band. Det första ett tunt canvas från Archer följt av ett no name honeycomb-gummi och slutligen ett sailcloth från Zuludiver. Alla med quickshift. Kul med band när man har en Speedy.
Tack! Bortsett från att det också va oväntat långt gillade jag det.Orangea gjorde sig oväntat bra!
Snygga band, det orange är ju skitsnyggtBandbytardags och kan bara hålla med @Degnell när det kommer till band! Speedyn måste väl vara världens mest bandvänliga klocka?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mocka va snyggt, det står näst på inköpslistanBandbytardags och kan bara hålla med @Degnell när det kommer till band! Speedyn måste väl vara världens mest bandvänliga klocka?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Slog mig precis att julafton är på en tisdag i år, grymt ju! Till dess, happy speedy Tuesday!Kömpar på, sista tisdagen innan julafton. Ha en snabb tisdag alla!![]()
Samma tanke slog mig igår. Kanske man skulle köpa ett rött sammetsband till klockan i julklappSlog mig precis att julafton är på en tisdag i år, grymt ju! Till dess, happy speedy Tuesday!
![]()