• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Morini4E

Cartier
image.jpeg
Jag vet... Det är ingen riktig månklocka, men jag kan bara inte låta bli:)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Matchar fint med skjortan! Undrar om Speedy skulle funka med rött nato?
Tack! Hade en liten medveten tanke när jag valde skjorta i morse faktiskt. :)
Tror nog det skulle kunna funka med rött nato, kombon rött/svart brukar se bra ut. Har nog inget helrött jag kan testa med själv tror jag men jag ska nog testa med ett svart/rött nato nån dag nu när du säger det.
 

Zalath

Panerai
Tack! Hade en liten medveten tanke när jag valde skjorta i morse faktiskt. :)
Tror nog det skulle kunna funka med rött nato, kombon rött/svart brukar se bra ut. Har nog inget helrött jag kan testa med själv tror jag men jag ska nog testa med ett svart/rött nato nån dag nu när du säger det.
Har för mig att jag sett någon svart SMP-c med rött nato/gummi som sett grymt ut!
 
  • Like
Reactions: Nic

kruka

Omega
2-Faktor
Sitter och klurar lite på en speedmaster. Är 42 mm för stort förhandled på 17,5?
Vore tacksam på några handledsbilder om nån matchar mina mått!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Nä, lämnade bara in den ihop med garantikortet. Antar att de kommer höra av sig om ett tag och då kommer berätta om det är gatantiärende eller inte. Täcker inte garantin det så lär jag väl dock få betala för både servicen samt frakten antar jag. Bergströms däremot har jag hört vill ha pröjs för frakten även i garantiärenden om inte klockan är köpt hos dem själva. Så rekommenderar Jarl Sandin :)
Håller tummarna för att du både får tillbaka den snabbt samt att det går på garantin!:rage:
 

MånsT

Rolex
Detta bör vara rätt tråd för mina funderingar. Börjar bli sugen på en Speedy årsklocka dvs. 1995. Har kikat runt lite men är ingen expert på referensnummer på diverse delar, därför undrar jag om någon skulle vilja hjälpa mig. 4831xxxx bör datera den till 1995? Originallänken ska vara 1479 och ändlänkarna 812? Söker originalitet och då det är en årsklocka så är, tja, året rätt viktigt...

Pris, då? Vore 23-24k utan tillbehör med rätt nummer på allt jag tog upp ovan en bra deal?
 

Zalath

Panerai
Detta bör vara rätt tråd för mina funderingar. Börjar bli sugen på en Speedy årsklocka dvs. 1995. Har kikat runt lite men är ingen expert på referensnummer på diverse delar, därför undrar jag om någon skulle vilja hjälpa mig. 4831xxxx bör datera den till 1995? Originallänken ska vara 1479 och ändlänkarna 812? Söker originalitet och då det är en årsklocka så är, tja, året rätt viktigt...

Pris, då? Vore 23-24k utan tillbehör med rätt nummer på allt jag tog upp ovan en bra deal?
Fullt rimligt pris med okänd servicehistorik, kanske lite lägre om den är i akut behov av service. Glöm inte att beställa utdrag från arkiven när du hittat en klocka, då är du säker på vad du har! :)
 

MånsT

Rolex
Fullt rimligt pris med okänd servicehistorik, kanske lite lägre om den är i akut behov av service. Glöm inte att beställa utdrag från arkiven när du hittat en klocka, då är du säker på vad du har! :)
Tänkte det, får kontakta säljaren om det blir något. Vad går en service på i runda slängar när det gäller Speedmaster, 5-6k?
Extract from the archive blir nog det första jag gör! :)
 

Zalath

Panerai
Tänkte det, får kontakta säljaren om det blir något. Vad går en service på i runda slängar när det gäller Speedmaster, 5-6k?
Extract from the archive blir nog det första jag gör! :)
Jag pyntade strax under 5' för några månader sedan för service och en liten reparation. Dock behövdes det inte bytas så många delar, då kan det bli några kronor till. Om du tar det genom en butik kanske de vill ha ett litet påslag också.
 
Topp