• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

ulli

Omega
2-Faktor
Äntligen tisdag!!!
IMG_20160906_090055.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20160906_090055.jpg
    IMG_20160906_090055.jpg
    196.6 KB · Visningar: 21

Släntbjörn

Breitling
Hej!
Helt ny här på forumet :)

Köpte min första Omega Speedmaster för ca 1 månad sen och varit så himla nöjd.
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
 

Bilagor

  • Omega 1.jpg
    Omega 1.jpg
    45.1 KB · Visningar: 80

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Hej!
Helt ny här på forumet :)

Köpte min första Omega Speedmaster för ca 1 månad sen och varit så himla nöjd.
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
Välkommen in i våran mysiga klubb :)

Måste drämt i klockan rejält om tachymetern ska flyga av! Eller bara en extremt olycklig träff..
Min sitter stenhårt och krävs mycket för att den ska lossna. Inget den råkar göra.

I vanliga fall är det bara att klicka tillbaka den på plats. Prövat det?
 

Släntbjörn

Breitling
Välkommen in i våran mysiga klubb :)

Måste drämt i klockan rejält om tachymetern ska flyga av! Eller bara en extremt olycklig träff..
Min sitter stenhårt och krävs mycket för att den ska lossna. Inget den råkar göra.

I vanliga fall är det bara att klicka tillbaka den på plats. Prövat det?

Tack! :)
Det var faktiskt inte en så hård smäll så jag är förvånad själv. Snarare så att det träffade snett precis på ringen.
Den klickar inte fast när man sätter tillbaka den utan sitter bara löst.
 
Ett argument till länk. Eller måste man ha rustning då?
:D
Rustning känns som det givna svaret för den stilmedvetna mannen (eller kvinnan för den delen). Det enda alternativet är de silvriga sneakers som verkar poppis hos kidsen. Men det går inte riktigt hand i hand med begreppet stilmedveten..

@Släntbjörn

Först o främst, välkommen in i Speedygänget!

Förj*vla tråkigt att du har råkat ut för en klockolycka men jag hoppas verkligen att det löser sig. Enda uppsidan är att det bör gå att fixa hyffsat lätt enligt uppgift. Håller tummarna på att det går snabbt :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hej!
Helt ny här på forumet :)

Köpte min första Omega Speedmaster för ca 1 månad sen och varit så himla nöjd.
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
Depp!:(
Välkommen likväl! Håller tummarna för snabbt tillfrisknande av Speedyn.;)
 

Zalath

Panerai
Hej!
Helt ny här på forumet :)

Köpte min första Omega Speedmaster för ca 1 månad sen och varit så himla nöjd.
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
Välkommen in i gemenskapen! Smårepor på glaset och boetten är inget att bekymra sig över, hesaliten är inte så svår att fixa till när du känner att glaset börjar bli för repigt. Då är det snart som nytt igen med lite polering! Tråkigt med ringen dock. Du får nog lämna in det till en urmakare så får de titta på den. Är det en helt ny Speedy? Då kanske det var fel på ringen från första början, eller så kanske den råkade bli lite böjd eller något när du drämde till den. Verkar mycket olyckligt! :(
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Hej!
Helt ny här på forumet :)

Köpte min första Omega Speedmaster för ca 1 månad sen och varit så himla nöjd.
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
Exakt samma sak hände mig för några månader sedan då jag stötte min Speedy pro i en dörr (klockan är från 2014). Ringen flög flera meter trots att stöten inte var hård och jag tänkte nästan inte hitta den. Den gick inte att klicka tillbaka hur hårt jag än klämde, tror ringarna på Speedy är fastlimmade. Anyway, jag var tvungen att lämna in den för reparation som kostade ca 50£ om jag minns rätt.

Grattis till en fin klocka, dock!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tog gammelspeedyn till Werner på ABC urmakeri idag för en rutinkontroll. Färskingen fick följa med. Inget direkt behov av service. Fin amplitud trots att den fortar sig.

Fått flera rekommendationer här på forumet att serva hos just Werner. Jag fick ett bra intryck och när tiden är kommen ska jag låta han utföra jobbet. 6500:- tar han för service inkl material som byte av knappar etc. 1 veckas väntetid.

Hur som haver glad speedmaster tuesday på er!

image.jpg
 

Starship

Cartier
Var kan man köpa (på nätet) korrekta bandstift till en Speedmaster? Som jag förstår det är det också olika bandstift beroende på om det är för länk eller läder. Om någon vill reda ut det här är det toppen!
 
Topp