Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tisdag. Veckans bästa klockdag!
(Och ja, mismatchningen av armband o skor är en dödsynd. Men det är tisdag och mitt nya mockaband har inte kommit än..)
Välkommen in i våran mysiga klubbHej!
Helt ny här på forumet
Köpte min första Omega Speedmaster för ca 1 månad sen och varit så himla nöjd.
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
Välkommen in i våran mysiga klubb
Måste drämt i klockan rejält om tachymetern ska flyga av! Eller bara en extremt olycklig träff..
Min sitter stenhårt och krävs mycket för att den ska lossna. Inget den råkar göra.
I vanliga fall är det bara att klicka tillbaka den på plats. Prövat det?
Ett argument till länk. Eller måste man ha rustning då?
Depp!Hej!
Helt ny här på forumet
Men i helgen hände en liten olycka och jag stötte i klockan vilket resulterade i några små repor på glaset och en skråma på boetten.
Dock så föll även tachymeterringen av? Nån som varit med om det och ska den verkligen sitta så löst?
Välkommen in i gemenskapen! Smårepor på glaset och boetten är inget att bekymra sig över, hesaliten är inte så svår att fixa till när du känner att glaset börjar bli för repigt. Då är det snart som nytt igen med lite polering! Tråkigt med ringen dock. Du får nog lämna in det till en urmakare så får de titta på den. Är det en helt ny Speedy? Då kanske det var fel på ringen från första början, eller så kanske den råkade bli lite böjd eller något när du drämde till den. Verkar mycket olyckligt!Hej!
Helt ny här på forumet
Dock kan du få köpa tillbaka denMin Speedmaster fick lämna i ett byte förra veckan. Nu när det är tisdag igen så saknar man ju den allt. Bjuder på sista bilden jag knäppte på den
Grym länk!Bjuder på en bild från helgen.
TackGrym länk!
Exakt samma sak hände mig för några månader sedan då jag stötte min Speedy pro i en dörr (klockan är från 2014). Ringen flög flera meter trots att stöten inte var hård och jag tänkte nästan inte hitta den. Den gick inte att klicka tillbaka hur hårt jag än klämde, tror ringarna på Speedy är fastlimmade. Anyway, jag var tvungen att lämna in den för reparation som kostade ca 50£ om jag minns rätt.Hej!
Helt ny här på forumet
Asså jag gillar det bandet skarpt!Min DSOTM säger hej denna soliga tisdag!
Förstår och känner igen känslan. Förhoppningsvis kan du ha en igen!Min Speedmaster fick lämna i ett byte förra veckan. Nu när det är tisdag igen så saknar man ju den allt. Bjuder på sista bilden jag knäppte på den
Förstår och känner igen känslan. Förhoppningsvis kan du ha en igen!