• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

image.jpeg
Saknade min allt för mycket så var tvungen att köpa en ny, förhoppningsvis får den stanna denna gången:)
 
Speedmaster är en av drömklockorna. Har sett flera exemplar på internet för 10-15k, är det för bra för att vara sant eller kan man få en speedy för de pengarna?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
image.png

Ett från "heuer ville".
Totalt va det 14 v leveranstid, och beställde för två veckor sen. Mycket att göra?

Fast mitt ska va förberett för deployment clasp (omegas) istället för vanligt spänne.
Äntligen! Väntat på att du ska beställa det där. Kommer bli så sjuk snyggt. Mitt dröjde länge på leverans. Stackars Stewart hade skadat sin hand. Tyvärr kommer inte armbandet att lukta blåbär utan snarare cigarr då han unnar sig dessa när han slöjdar :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Är det något som skiljer dem åt förutom storleken? :)
Jag är inte jätteinsatt i de olika modellerna så det finns folk i denna tråden som kan förklara det mer. Men inprincip allt skiljer förutom att de är lika i utseendet. Inte samma urverk, inte lika "clean" urtavla om du frågar mig, servicekostnader blir dyrare med reduced. Reduced är en instegsmodell för de flesta och det slutar ofta med att man går över till en professional :)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Äntligen! Väntat på att du ska beställa det där. Kommer bli så sjuk snyggt. Mitt dröjde länge på leverans. Stackars Stewart hade skadat sin hand. Tyvärr kommer inte armbandet att lukta blåbär utan snarare cigarr då han unnar sig dessa när han slöjdar :)
Åååh nej! Stackars :( hoppas det inte försinkar mitt projekt allt för mycket.

Det bästa med så (sjukt) lång leveranstid är att man hinner glömma att man beställt det och så kommer det som en awesome överraskning!!

Blåbärsdoften har jag tänk fixa själv genom att fästa klockan på en iller som sen får springa runt i blåbärsriset en bra stund. Får nog ha ett snöre på illern också så man hittar den igen..
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Läste artikeln nedan, men blir inte klokare för det. Verkar som att den är till för att kunna mäta hundradelsminutrar, vad det nu ska vara bra för.

http://chronomaddox.com/4bezels.html

Jag googlade lite själv och läste detta bland annat:

Description: For industrial timing, statistical analysis, calculation of averages and cost prices the use of decimal division of time is common.
 

Edin

Panerai
Finns ju även en pulsation bezel som jag fastnat hårt för.

6239


Någon som vet om det går att få tag i en?

Edit:
Bezeln då, inte hela klockan/en klocka med den bezeln..
 
Senast ändrad:
Topp