• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Mykeys

Cartier
IMG_1069.JPG
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej alla speed-freaks! Har precis öppnat lådan till min Speedy som kom med posten idag. Detta är min första manuella klocka och blev lite orolig då det klickar i klockan när jag vrider upp den. Som små tickljud. Kronan vill gärna snurra tillbaka lite när jag vridit en stund också. Tycker dock aldrig jag kommer till ett stopp och vågar inte vrida mer. Är detta normalt eller kan det vara något galet? Klockan tickar och går nu iaf.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej alla speed-freaks! Har precis öppnat lådan till min Speedy som kom med posten idag. Detta är min första manuella klocka och blev lite orolig då det klickar i klockan när jag vrider upp den. Som små tickljud. Kronan vill gärna snurra tillbaka lite när jag vridit en stund också. Tycker dock aldrig jag kommer till ett stopp och vågar inte vrida mer. Är detta normalt eller kan det vara något galet? Klockan tickar och går nu iaf.
Grattis!!

Min klickar oxo och när det börjar bli trögt tar det några varv till sen stannar kronan. Kronan börjar fjädra på min med, ska jag vara ärlig så längtar jag efter få vrida upp igen :)
 

Patrik J

Rolex
Hej alla speed-freaks! Har precis öppnat lådan till min Speedy som kom med posten idag. Detta är min första manuella klocka och blev lite orolig då det klickar i klockan när jag vrider upp den. Som små tickljud. Kronan vill gärna snurra tillbaka lite när jag vridit en stund också. Tycker dock aldrig jag kommer till ett stopp och vågar inte vrida mer. Är detta normalt eller kan det vara något galet? Klockan tickar och går nu iaf.

Vrid tills det tar stopp, utan att överdra, så är den fullt uppdragen. Allt annat låter helt normalt.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har den äntligen landat! Vilken klocka det är! Att man kunde bli så förälskad vid första ögonkastet trodde jag var en myt. Vågar inte korta länken själv och enda 20mm natot jag har är orange, så det får duga tills jag fått hem några nya :D
wjTsdyu.jpg

GMDKC2o.jpg
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Nu har den äntligen landat! Vilken klocka det är! Att man kunde bli så förälskad vid första ögonkastet trodde jag var en myt. Vågar inte korta länken själv och enda 20mm natot jag har är orange, så det får duga tills jag fått hem några nya :D
wjTsdyu.jpg

GMDKC2o.jpg
Grattis! Mycket nöje! Välkommen in i värmen i speedmastertråden:)
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Nu har den äntligen landat! Vilken klocka det är! Att man kunde bli så förälskad vid första ögonkastet trodde jag var en myt. Vågar inte korta länken själv och enda 20mm natot jag har är orange, så det får duga tills jag fått hem några nya :D
wjTsdyu.jpg

GMDKC2o.jpg
Stort grattis!
Snart postar jag också bilder i denna tråd förhoppningsvis.. ;)
 
Topp