Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En polare kom till mig imorse och frågade efter band till sin speedy, slutade med en beställning därifrån, kan hojta till och berätta hur de var när de kommit om du vill vänta?Ok, tack för infon. Det lutar åt en provbeställning, för billigt för att låta bli
Grattis!!Hej alla speed-freaks! Har precis öppnat lådan till min Speedy som kom med posten idag. Detta är min första manuella klocka och blev lite orolig då det klickar i klockan när jag vrider upp den. Som små tickljud. Kronan vill gärna snurra tillbaka lite när jag vridit en stund också. Tycker dock aldrig jag kommer till ett stopp och vågar inte vrida mer. Är detta normalt eller kan det vara något galet? Klockan tickar och går nu iaf.
Min står mellan prickarna iafHej,
Jag funderar på en speedy, men står alltid sekundvisaren rätt? det är min mardröm att den inte skulle vara precis spikrak, alltid.
Klockan är verkligen sjukt snygg men visaren måste stå perfekt
Du har ju rätt många bilder i den här tråden som du kan använda som referens.Hej,
Jag funderar på en speedy, men står alltid sekundvisaren rätt? det är min mardröm att den inte skulle vara precis spikrak, alltid.
Hej alla speed-freaks! Har precis öppnat lådan till min Speedy som kom med posten idag. Detta är min första manuella klocka och blev lite orolig då det klickar i klockan när jag vrider upp den. Som små tickljud. Kronan vill gärna snurra tillbaka lite när jag vridit en stund också. Tycker dock aldrig jag kommer till ett stopp och vågar inte vrida mer. Är detta normalt eller kan det vara något galet? Klockan tickar och går nu iaf.
Äsch, är den inom fem sekunder så är jag nöjd.Hej,
Jadå, den står rätt! Bara att serva annars, tror inte den kommer hamna fel inom vanligt serviceintervall på 5-7 år.Hej,
Hahahahha, fyfan! jag kommer aldrig kunna sova nu!Äsch, är den inom fem sekunder så är jag nöjd.
Misstänker att du inte kommer nyttja kronon som datumvisare och klicka fram 1 sekund per ny dag?Hahahahha, fyfan! jag kommer aldrig kunna sova nu!
Tack ni andra som svarat, det känns som att jag vågar testa!
Skönt att höra. Började gå bra trögt så jag va nog inte långt borta så nästa gång testar jag längre fy fan vilken klocka det är! Får nog upp en bild sen så jag verkligen blir med i värmen på riktigtVrid tills det tar stopp, utan att överdra, så är den fullt uppdragen. Allt annat låter helt normalt.
Nej, det tror jag inte. Det ser för osymmetriskt ut men vem vet, man kanske blir mindre utav en perfektionist med åldern.Misstänker att du inte kommer nyttja kronon som datumvisare och klicka fram 1 sekund per ny dag?
En god rom och en kopp te med Speedyn och KS-surf i mobilen. Svårslaget!
En god rom och en kopp te med Speedyn och KS-surf i mobilen. Svårslaget!
Grattis! Mycket nöje! Välkommen in i värmen i speedmastertrådenNu har den äntligen landat! Vilken klocka det är! Att man kunde bli så förälskad vid första ögonkastet trodde jag var en myt. Vågar inte korta länken själv och enda 20mm natot jag har är orange, så det får duga tills jag fått hem några nya
Bara att köpa! Öppnade min idag och det kan vara ett topp 3 ögonblick i livet!Hej,
Stort grattis!Nu har den äntligen landat! Vilken klocka det är! Att man kunde bli så förälskad vid första ögonkastet trodde jag var en myt. Vågar inte korta länken själv och enda 20mm natot jag har är orange, så det får duga tills jag fått hem några nya
För mig har det snarare blivit värre med åren. Jag klarar inte av klockor som har datum. Känns fel i balansen.Nej, det tror jag inte. Det ser för osymmetriskt ut men vem vet, man kanske blir mindre utav en perfektionist med åldern.
Guatemala. ZacapaRom från öarna eller Sydamerikas fastland?
Hur vet man att man inte överdra förresten? Bör väl kräva en del kraft att dra sönder fjädern?Vrid tills det tar stopp, utan att överdra, så är den fullt uppdragen. Allt annat låter helt normalt.
Du känner direkt när det tar stopp. Det krävs så pass lite kraft för att dra den att du inte behöver oroa dig.Hur vet man att man inte överdra förresten? Bör väl kräva en del kraft att dra sönder fjädern?