• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hur vet man att man inte överdra förresten? Bör väl kräva en del kraft att dra sönder fjädern?
Bara onödigt att sätta extra press på typ kronan. Andra gamla manuella klockor jag har haft har stannat ibland om jag dragit för hårt, har dock aldrig varit med om det med någon Speedy.
 
Senast ändrad:
Hej alla speed-freaks! Har precis öppnat lådan till min Speedy som kom med posten idag. Detta är min första manuella klocka och blev lite orolig då det klickar i klockan när jag vrider upp den. Som små tickljud. Kronan vill gärna snurra tillbaka lite när jag vridit en stund också. Tycker dock aldrig jag kommer till ett stopp och vågar inte vrida mer. Är detta normalt eller kan det vara något galet? Klockan tickar och går nu iaf.

Välkommen in i värme!
KS mysigaste klubb :)
 
Du känner direkt när det tar stopp. Det krävs så pass lite kraft för att dra den att du inte behöver oroa dig.
Tycker min gick lite trögt. Men får dra upp den lite mer till kvällen idag så får vi se om jag lyckas bättre. Vet inte hur jag ska lyckas få något jobb gjort idag. Någon på min vänstra handled stjäl mycket tid då jag inte kan sluta titta på den :wideyed:
 
Nu har den äntligen landat! Vilken klocka det är! Att man kunde bli så förälskad vid första ögonkastet trodde jag var en myt. Vågar inte korta länken själv och enda 20mm natot jag har är orange, så det får duga tills jag fått hem några nya :D
wjTsdyu.jpg

GMDKC2o.jpg
Grattis! Och välkommen in :)
Det mystiska med Speedyn är att typ alla band gör sig bra. Allt klär en skönhet, som het heter (och då menar jag uret ;) )
 
Hallå!
en speedmaster reduced som har 20 ish timmar i gångreserv men håller tiden bra låter väl ändå som en service inte är allt för långt borta?
 
Emperatorn tycker att du bör lyssna på ditt hjärta och köpa den.
HbRc6aP.jpg

Dark Side of the Moon är utan tvekan den snyggaste av alla Limited Editions av Speedmastern. Go for it!
Haha! Är otroligt sugen!

Har aldrig gillat Omega innan..
Någon som är duktig på denna modell?
Garanti? World-wide?
Är den verkligen helt repfri pga chermisk?
 
Korspostar från fredagstråden då jag tyckte bilden blev riktigt cool med sunflare från pushern. Solsken och speedy är ju en "match made in heaven". Tycker MN strap funkade riktigt bra också, men finns det något band som inte passar speedyn?
V7Uh5r2.jpg
 
När man skakar klockan försiktigt så låter det som att något är löst och har gjort från början.

Det är inte länken. Läser lite online att det är vanligt och visa pratar om anti magnetisk lock som rör sig.

Nån som vet va det är?
 
Då jag är nybliven speedy ägare, tänkte jag kolla med er hur ni behandlar era klockar när det kommer till Vatten?
Är eran speedy helt bannlyst från vatten, eller åker den med i duschen?

Passar på att bidra med en bild
image.jpeg
Grattis! Själv också nybliven Speedy-ägare. Det är inte klocka n jag skulle välja om jag ska bada. Den ska ju självklart klara ett bad eller en dusch, men jag har andra klockor som är bättre lämpade för det :)
 
Varför skulle man vilja duscha med någon klocka? Knappast jobbigt att ta av sig klockan de minuter det tar att duscha. Badar aldrig så har inte ställts inför det problemet, men hade nog valt en för ändamålet lämplig klocka isf, dykare ligger väl nära till hands.
 
Då jag är nybliven speedy ägare, tänkte jag kolla med er hur ni behandlar era klockar när det kommer till Vatten?
Är eran speedy helt bannlyst från vatten, eller åker den med i duschen?

Passar på att bidra med en bild
image.jpeg
Grattis till en underbar klocka! Vatten = nono för mig. Jag är iofs väldigt nojig. Så fort det regnar åker subben på.
 
Grattis till en underbar klocka! Vatten = nono för mig. Jag är iofs väldigt nojig. Så fort det regnar åker subben på.
Risk för regn = ingen Speedmaster. Handtvätt = klockan i fickan. Om inte min klocka hade okänd servicehistorik och om den var provtryckt det senaste året eller så skulle jag inte hålla på så, eller om jag åkte bil istället för att cykla till jobbet.
 
Ok, tack för infon. Det lutar åt en provbeställning, för billigt för att låta bli

En polare kom till mig imorse och frågade efter band till sin speedy, slutade med en beställning därifrån, kan hojta till och berätta hur de var när de kommit om du vill vänta? :)

Nu kom polarens band som han beställde, jag fick agera urmakare och bytte åt honom. Det blev faktiskt väldigt bra :)
IMG_4835.JPG

IMG_4836.JPG

IMG_4837.JPG

IMG_4838.JPG
 
Tillbaka
Topp