• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Speedy-tisdag är kommen! Nu på nykortad länk. Gör sig riktigt bra på länk också denna kameleont till klocka. Gillar dock läder och tyg bättre då jag tycker det är bekvämare så får se hur länge den stannar på länk.
Fh3AxuB.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Hittade konversationen med Rob E.
Detta funkar ju inte på din länk som är skruvad men man kan kanske hitta motsvarigheten?!

The solution is te get a half link for the Seamaster 1610 bracelet. Ofrei has these and hints at the possibility of them fitting the Speedy Pro 1998/840 bracelet. I took a chance and yes, it fits like a glove

Now my Speedy is just as comfortable on the wrist as my Legend
If anybody needs one to get their bracelet sized just right, here's the info :

Half link : OME-115ST1610
Bracelet tube : OME-201ST0055
Bracelet link pin : OME-128ST2000
Det ska jag kolla upp. Ska till huvudstaden denna helg så jag får knata in och fråga. Skulle vara guld värt!
 

kruka

Omega
2-Faktor
Det ska jag kolla upp. Ska till huvudstaden denna helg så jag får knata in och fråga. Skulle vara guld värt!

Visst har du nyaste refen (stora lådan ref)? Om ni hittar en passande halvlänk så får du gärna upplysa mig om det. Föredrar länk framför andra alternativ men så som länken är nu kan jag inte använda den så som jag vill.
 
Topp