• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja det stämmer ja, massa utbytta delar. Läste inte annonsen så noga.. Så om man vid en framtida service ska skicka klockan till Omega är det bara att ta bort alla delar som man inte vill bli av med innan ;)

Men då förstår jag priserna och skillnaderna bättre. Tror också att jag föredrar Tritium, men samtidigt finns det många fördelar med en helt ny. Hmm, jag får nog ta och leta reda på en begagnad som jag kan testa först innan jag bestämmer mig!

Tack för era svar! :)
Om du inte har sett den här sidan än så tycker jag du skall ta en titt på den, killen som har den är en respekterad auktoritet i vintage Speedy kretsar :) Hans intresse slutar dock vid 145.012-78 Speedys!
http://speedmaster101.com
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag trodde jag hade ägt min sista kvartsklocka, och definitivt min sista LCD-klocka... Jag har provat mig igenom i praktiken hela Omegas Speedmasterlinje, iallafall den i rakt nedstigande manuella kungaföljlden 321-861.

Jag har aldrig haft någon respekt för andra Omega med ”Speedmaster” på tavlan, modulverk eller 7750, imho varumärkeskannibalism, tråkiga klockor och ointressant urvattning av DNA...

Då har jag större respekt för de här LCD-varianterna. Här försöker Omega åtminstone att vara bäst på nånting, även om det idag inte är mekanisk vintage med historia. Och jag kan absolut se värdet av en superexakt kronograf med hundradelsmätning och fiffiga mellantidsfunktioner 1977, i depån på Monza.

Denna dök upp idag. Ger ett överraskande högkvalitativt intryck (även om länken är skönt 60-talssladdrig och tunn...). Bra skick med skarpa hörn!

IMG_4581.JPG

IMG_4589.JPG
IMG_4588.JPG
IMG_4591.JPG
IMG_4587.JPG
IMG_4594.JPG
IMG_4585.JPG
IMG_4592.JPG
FullSizeRender.jpg


panel_16_620w.jpg


Manualen:
http://chronomaddox.com/omega/manuals/speedmaster_quartz/speedmaster_quartz.html


Monza, Starwars och Debbie Harry 1977
63cb109766ce7443b1dc55d3d6fd96f9.jpg
poster-1977-original.jpg
DebbieHarry,Blondie,ConeyIsiand1977,bob gruen.jpg
 

Otori

Cartier
2-Faktor
Jag trodde jag hade ägt min sista kvartsklocka, och definitivt min sista LCD-klocka... Jag har provat mig igenom i praktiken hela Omegas Speedmasterlinje, iallafall den i rakt nedstigande manuella kungaföljlden 321-861.

Jag har aldrig haft någon respekt för andra Omega med ”Speedmaster” på tavlan, modulverk eller 7750, imho varumärkeskannibalism, tråkiga klockor och ointressant urvattning av DNA...

Då har jag större respekt för de här LCD-varianterna. Här försöker Omega åtminstone att vara bäst på nånting, även om det idag inte är mekanisk vintage med historia. Och jag kan absolut se värdet av en superexakt kronograf med hundradelsmätning och fiffiga mellantidsfunktioner 1977, i depån på Monza.

Denna dök upp idag. Ger ett överraskande högkvalitativt intryck (även om länken är skönt 60-talssladdrig och tunn...). Bra skick med skarpa hörn!

IMG_4581.JPG

IMG_4589.JPG
IMG_4588.JPG
IMG_4591.JPG
IMG_4587.JPG
IMG_4594.JPG
IMG_4585.JPG
IMG_4592.JPG
FullSizeRender.jpg


panel_16_620w.jpg


Manualen:
http://chronomaddox.com/omega/manuals/speedmaster_quartz/speedmaster_quartz.html


Monza, Starwars och Debbie Harry 1977
63cb109766ce7443b1dc55d3d6fd96f9.jpg
poster-1977-original.jpg
DebbieHarry,Blondie,ConeyIsiand1977,bob gruen.jpg

Jag gillar den, Riktigt tuff :)
 

Patrik J

Rolex
Jag trodde jag hade ägt min sista kvartsklocka, och definitivt min sista LCD-klocka... Jag har provat mig igenom i praktiken hela Omegas Speedmasterlinje, iallafall den i rakt nedstigande manuella kungaföljlden 321-861.

Jag har aldrig haft någon respekt för andra Omega med ”Speedmaster” på tavlan, modulverk eller 7750, imho varumärkeskannibalism, tråkiga klockor och ointressant urvattning av DNA...

Då har jag större respekt för de här LCD-varianterna. Här försöker Omega åtminstone att vara bäst på nånting, även om det idag inte är mekanisk vintage med historia. Och jag kan absolut se värdet av en superexakt kronograf med hundradelsmätning och fiffiga mellantidsfunktioner 1977, i depån på Monza.

Denna dök upp idag. Ger ett överraskande högkvalitativt intryck (även om länken är skönt 60-talssladdrig och tunn...). Bra skick med skarpa hörn!

IMG_4581.JPG

IMG_4589.JPG
IMG_4588.JPG
IMG_4591.JPG
IMG_4587.JPG
IMG_4594.JPG
IMG_4585.JPG
IMG_4592.JPG
FullSizeRender.jpg


panel_16_620w.jpg


Manualen:
http://chronomaddox.com/omega/manuals/speedmaster_quartz/speedmaster_quartz.html


Monza, Starwars och Debbie Harry 1977
63cb109766ce7443b1dc55d3d6fd96f9.jpg
poster-1977-original.jpg
DebbieHarry,Blondie,ConeyIsiand1977,bob gruen.jpg
Stenhård. Säg till när du flippar. ;)
 
Topp