• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Känns spontant som att det blir Speedmaster imorgon asså. Inte haft henne sen i tisdags och det känns tomt!
(Arkivbild)

Precis samma tanke fick mig att välja speedyn imorse. Den håller sakta men säkert på att göra mig till OWG.
image.jpeg
 
Senast ändrad:
Är det någon som vet diametern på speedy pro bezelen? Jag klickade hem en ny nu och efter att jag betalat så slog det mig att jag kanske beställt fel :nailbiting: Har läst att den är runt 40mm? Denna var 39,63mm. Kan jag beställt till en 39mm speedy? Har tyvärr inte min till hands så jag kan mäta :banghead:
 
Är det någon som vet diametern på speedy pro bezelen? Jag klickade hem en ny nu och efter att jag betalat så slog det mig att jag kanske beställt fel :nailbiting: Har läst att den är runt 40mm? Denna var 39,63mm. Kan jag beställt till en 39mm speedy? Har tyvärr inte min till hands så jag kan mäta :banghead:
Om vi pratar om själva bezelen tror jag den är ca 40mm på en 42mm Pro, ja.
 
Då har man blivit med Speedy :) Tyvärr nya visare men jag har dom gamla så ska försöka få nån att byta (tips på var?)
upload_2016-10-29_15-58-55.jpeg


Step dial är vackert :)
Blocket fyndet :p. Bra köp. Såg den oxå men var inte snabb nog eller hade dom cashen tillgängliga. 220 bezeln betingar ett bra värde bara den? Mollstedt ur har hjälp mig ett par gånger.
 
Go kväll. Jag vill byta band på speedyn rätt så ofta. Är det bara att köpa ett bandbytarverktyg och köra på? Några tips?
Ja svårare ör det inte så det är lugnt. Går med en smal kniv också, men känns säkrare med bandverktyg. Köp ett bra, annars blir dom bara dåliga efter ångra byten ändå. Jag brukar tejpa undersidan av bsndhornen också så man inte repar dom när man byter.
 
Då har man blivit med Speedy :) Tyvärr nya visare men jag har dom gamla så ska försöka få nån att byta (tips på var?)
upload_2016-10-29_15-58-55.jpeg


Step dial är vackert :)
Får man fråga vad du fick ge för den? Skicket ser ju otroligt bra ut! Ser den ut att polerats eller är boetten orörd? Grattis och välkommen in i värmen!
 
Tillbaka
Topp