Vad är grejen med Speedmaster och tisdagar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Började som en grej hos Fratello Watches om nu mina Google skills stämmer:Vad är grejen med Speedmaster och tisdagar?
Stämmer bra det.Blocket fyndet . Bra köp. Såg den oxå men var inte snabb nog eller hade dom cashen tillgängliga. 220 bezeln betingar ett bra värde bara den? Mollstedt ur har hjälp mig ett par gånger.
Den servades i början på året hos Omega. Det positiva är ju så klart att den är servad och går otroligt bra. Det negativa är att dom bytte visare och polerade den. Poleringen gör inte mig så mycket och jag tycker den ser otroligt bra ut. Det är väl mer att den inte får fullpott hos "vintagemaffian". Jag fick med alla delar som byttes vid servicen så visarna ska jag försöka få tillbaka och dom gamla är riktigt fina (fattar inte hur dom kan byta ut så fina). Annars är ju allt tip top skick.Får man fråga vad du fick ge för den? Skicket ser ju otroligt bra ut! Ser den ut att polerats eller är boetten orörd? Grattis och välkommen in i värmen!
Tveksamt om säljaren visste att 220 var speciellt. Sen hur mycket premium det egentligen är vet jag inte.Snyggt fångat. Visste du vad du köpte och visste säljaren vad han sålde?
Rob Engström drunar kunna fixa det mesta om man kommer in med en bra attityd. Fråga efter PeterDå har man blivit med Speedy Tyvärr nya visare men jag har dom gamla så ska försöka få nån att byta (tips på var?)
Step dial är vackert
Riktigt bra bandbytarverktyg som jag tycker håller bra och är lätt att använda. Är litet nog för att komma åt för Speedy också, de andra jag har är lite för stora. @OntrackpiratenJag köpte mig en Bergeon 6767-F och den funkar riktigt bra.
Servicetavla och bytt bezel oxå...
Provad denna i helgen. Ska var från -74 enligt säljaren. Visst är visarna bytta? Något annat som inte är kosher med klockan?
Provad denna i helgen. Ska var från -74 enligt säljaren. Visst är visarna bytta? Något annat som inte är kosher med klockan?
@Patrik J har rätt, ta en titt på följande sida hos Speedmaster101 som tar upp 145.022r:Servicetavla och bytt bezel oxå...
Servicetavla och bytt bezel oxå...
@Patrik J har rätt, ta en titt på följande sida hos Speedmaster101 som tar upp 145.022r:
http://speedmaster101.com/145-022/145-022-71-74-76-78/
Om Omega gör service på en vintage klocka så är det tyvärr någonting som är alltför vanligt Se denna sida på Speedmaster101:Stort tack! Är långt ifrån expert på Omega men hade en magkänsla att denna inte riktigt va original (personligen kan jag inte förstå varför man skulle byta ut tavla/visare. Patina är ju halva grejen på en äldre klocka).
Om Omega gör service på en vintage klocka så är det tyvärr någonting som är alltför vanligt Se denna sida på Speedmaster101:
http://speedmaster101.com/blog/why-we-do-not-send-our-watches-home-to-omega/
Stort tack! Är långt ifrån expert på Omega men hade en magkänsla att denna inte riktigt va original (personligen kan jag inte förstå varför man skulle byta ut tavla/visare. Patina är ju halva grejen på en äldre klocka).
Om Omega gör service på en vintage klocka så är det tyvärr någonting som är alltför vanligt Se denna sida på Speedmaster101:
http://speedmaster101.com/blog/why-we-do-not-send-our-watches-home-to-omega/
Strulade ju med Photobucket, här får du en bild på klockanTrist är bara förnamnet...
Vad använder du när du polerar upp det? Maskerar du bezelen eller är jag bara onödigt orolig?Nygnussad hesalit och Bond från Phoenix
Bezeln kan man lätt klicka bort om du är orolig för att skada denVad använder du när du polerar upp det? Maskerar du bezelen eller är jag bara onödigt orolig?
Vad får man ge för en sån där?Lattjolajban-Speedyn till morgonkaffet.
Betalade strax under 4k.Vad får man ge för en sån där?
Alla spedmasters är välkomna i vårat lilla gäng!Lattjolajban-Speedyn till morgonkaffet.