• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Blocket fyndet :p. Bra köp. Såg den oxå men var inte snabb nog eller hade dom cashen tillgängliga. 220 bezeln betingar ett bra värde bara den? Mollstedt ur har hjälp mig ett par gånger.
Stämmer bra det.

Får man fråga vad du fick ge för den? Skicket ser ju otroligt bra ut! Ser den ut att polerats eller är boetten orörd? Grattis och välkommen in i värmen!
Den servades i början på året hos Omega. Det positiva är ju så klart att den är servad och går otroligt bra. Det negativa är att dom bytte visare och polerade den. Poleringen gör inte mig så mycket och jag tycker den ser otroligt bra ut. Det är väl mer att den inte får fullpott hos "vintagemaffian". Jag fick med alla delar som byttes vid servicen så visarna ska jag försöka få tillbaka och dom gamla är riktigt fina (fattar inte hur dom kan byta ut så fina). Annars är ju allt tip top skick.

Snyggt fångat. Visste du vad du köpte och visste säljaren vad han sålde? :)
Tveksamt om säljaren visste att 220 var speciellt. Sen hur mycket premium det egentligen är vet jag inte.

Säljaren påstår (och han verkar vara en ärlig reko kille) att han köpte den 97 av en gammal urmakarare och då var den oanvänd och taggarna satt kvar. Sen har han använt den sporadiskt tills nu och servade den nu första gången i början på året. Den hade kommit på ett original läder i racingstuk som han tyvärr inte hittade och trodde var borta. Skulle smalna av till typ 14mm vid spännet. Någon som vet vad det kan ha varit?

Senast ändrad:
Då har man blivit med Speedy :) Tyvärr nya visare men jag har dom gamla så ska försöka få nån att byta (tips på var?)
upload_2016-10-29_15-58-55.jpeg

Step dial är vackert :)
Rob Engström drunar kunna fixa det mesta om man kommer in med en bra attityd. Fråga efter Peter ;)

Servicetavla och bytt bezel oxå...

@Patrik J har rätt, ta en titt på följande sida hos Speedmaster101 som tar upp 145.022:eek:r:
http://speedmaster101.com/145-022/145-022-71-74-76-78/

Stort tack! Är långt ifrån expert på Omega men hade en magkänsla att denna inte riktigt va original (personligen kan jag inte förstå varför man skulle byta ut tavla/visare. Patina är ju halva grejen på en äldre klocka).

Stort tack! Är långt ifrån expert på Omega men hade en magkänsla att denna inte riktigt va original (personligen kan jag inte förstå varför man skulle byta ut tavla/visare. Patina är ju halva grejen på en äldre klocka).

Om Omega gör service på en vintage klocka så är det tyvärr någonting som är alltför vanligt :( Se denna sida på Speedmaster101:
http://speedmaster101.com/blog/why-we-do-not-send-our-watches-home-to-omega/

Tyvärr är inte alla vintage-nördar och mögel-romantiker. De flesta är helt normala människor som vill att deras klockor ska se hela och rena ut efter en dyr service. :D

Tillbaka
Topp