Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar index och visarna!
Jag använde en fin metallpolish som heter Pol. Ingen maskering. Bara gnodde med en gammal T-shirtVad använder du när du polerar upp det? Maskerar du bezelen eller är jag bara onödigt orolig?
Vad kul att du blev nöjd. Det ser riktigt snyggt ut!Tråkigt väder, men det är ingen anledning att inte känna sig snabb idag!
Tack @JohnZ för tipset om Monkey swag nato. Fick hem tre olika färger och tycker dom va riktigt bra! Brunt fick bli först ut att klä klockan!
Mmm, stepped dials är verkligen läckra
En till 71:a
Hmmm, antar att det är en 145.022-69 från 1970 som du har? Hur-som-helst, fin är denBland alla dessa vackar -71or kommer jag här med min -70:a, idag från Hofburggarten i Wien. Ha en härlig speedytisdag mina vänner!
Hmmm, antar att det är en 145.022-69 från 1970 som du har? Hur-som-helst, fin är den
Förtydligar att även min är en 145.022-69 levererad -71 med rak text på boettlocket!Hmmm, antar att det är en 145.022-69 från 1970 som du har? Hur-som-helst, fin är den
Bland alla dessa vackar -71or kommer jag här med min -70:a, idag från Hofburggarten i Wien. Ha en härlig speedytisdag mina vänner!
Ja, vad menar man egentligen med att säga t.ex. en "71:a"? Det jag tänker på direkt är en 145.022-71, varför jag kommenterad @MartinKalle var att det inte finns någon 145.022-70 I fallet med @McGyver bilden så trodde jag att det var en 145.022-71:a, mig veterligen så ser de i princip exakt likadana ut sedda från framsidan. Hade vi fått en bild även på baksidan så hade det ju varit mycket enkelt att se, straight writing är läckert @McGyver, kan vi få en bild på baksidan är du snäll? Vad gäller min 67:a så är det en 145.012-67:a, har inget cert till den så jag vet inte när den är levererad. Har dock beställt ett "extract of the archives" för den, fick idag mail från Omega om att det är klart och att de har sänt iväg det till mig, spännande att se vad som kommer att stå därFörtydligar att även min är en 145.022-69 levererad -71 med rak text på boettlocket!
Snyggt, grattis till en fin Speedy
Baksidan på damen!
Serienr. 316....levererad Aug 1971
Välkommen! Jag gillar dina byxor!Speedy debut!
TackarVälkommen! Jag gillar dina byxor!
Finns rätt många olika!Igår såg jag en helt kritvit speedy på instagram. vit tavla och vita index, vita siffor etc. Vad är det jag har sett? Existerar detta?
Ja jo, googlat har jag ju. Fick dock inte upp något som verkade stämma helt. Möjligen att bild 2 på rad 4, på din sökning kan stämma?Finns rätt många olika!
Ingen pjåkig entréSpeedy debut!