Tack så mycket! Jag kommer fortsätta hänga här och plåga/läska mig med att titta på alla härliga bilder ni andra lägger upp.Vi ser fram emot din återkomst i tråden @JohnZ. Under tiden, don't be a stranger!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket! Jag kommer fortsätta hänga här och plåga/läska mig med att titta på alla härliga bilder ni andra lägger upp.Vi ser fram emot din återkomst i tråden @JohnZ. Under tiden, don't be a stranger!
Vi är i värmen och väntar på dig!Hejsan Speedfreaks!
Jag tar en sväng ute i kylan. Jag tackar stort för en härlig tid i den mysigaste tråden. Jag har idag lämnat över stafettpinnen till @Stefan S men hoppas samtidigt att det inte skall dröja alltför länge tills jag är inne i värmen igen!
Keep it Speedy, vänner!
Tack John!Hejsan Speedfreaks!
Jag tar en sväng ute i kylan. Jag tackar stort för en härlig tid i den mysigaste tråden. Jag har idag lämnat över stafettpinnen till @Stefan S men hoppas samtidigt att det inte skall dröja alltför länge tills jag är inne i värmen igen!
Keep it Speedy, vänner!
Tack John!
Jag är glad som nybliven Speedy-ägare. Tyvärr hanns inte med att förlänga länken innan vi skulle iväg till vänner i Gråbo och laga gås så den är kvar hemma. Men i morgon så... återkommer med bilder osv.
Sagt det men skriver här också, beklagar sorgen John.
/Stefan
Mycket vackert och välkommen!Nu kan jag äntligen posta befogat i denna tråd! Det blev en 145.022-74 och jag är supernöjd
Tack snälla!Mycket vackert och välkommen!
Ett handledsskott. Tar bilder på en Breitling medans det är ljust, den skall läggas ut till försäljning, så jag har ännu inte kommit till att förlänga länken här som inte går att stänga.Tack John!
Jag är glad som nybliven Speedy-ägare. Tyvärr hanns inte med att förlänga länken innan vi skulle iväg till vänner i Gråbo och laga gås så den är kvar hemma. Men i morgon så... återkommer med bilder osv.
/Stefan
Ja det är märkligt faktiskt. Skulle jag inte köpt en PRO hade det varit den utan tvekan!Min rastlösa klocksjäl brinner redan efter en ny speedy! Varför är FOIS'en så sällan skådad? Bland alla modeller utöver Pro'n tycks det mig som att den är mest sällsynt.
Bilden är lånad från internetz:
Jag var också sugen när det begav sig men kanske tar jag steget nästa gång jag har chansen.Ja det är märkligt faktiskt. Skulle jag inte köpt en PRO hade det varit den utan tvekan!
Kostar väl mer än en pro och kommer utan länk?Min rastlösa klocksjäl brinner redan efter en ny speedy! Varför är FOIS'en så sällan skådad? Bland alla modeller utöver Pro'n tycks det mig som att den är mest sällsynt.
Det är en bra fråga, riktigt läcker faktiskt. Hade velat ha en och sedan prova en massa olika band på den.. Bidrar med en bild från en GTGMin rastlösa klocksjäl brinner redan efter en ny speedy! Varför är FOIS'en så sällan skådad? Bland alla modeller utöver Pro'n tycks det mig som att den är mest sällsynt.
Kul med en handledsbild! Den är ju riktigt snygg!Det är en bra fråga, riktigt läcker faktiskt. Hade velat ha en och sedan prova en massa olika band på den.. Bidrar med en bild från en GTG
Definitivt, den bruna originalbandet är dock lite halvtrist (färgmässigt, inte kvalitet).Kul med en handledsbild! Den är ju riktigt snygg!
Prismässigt ligger de lika men det är möjligt att avsaknaden av länk är en deal breaker. För egen del skulle det inte vara det. FOIS har även safir istället för hesalit. Men det kanske bara är vi nördar som ser det som ett minus?Kostar väl mer än en pro och kommer utan länk?
Nu kan jag äntligen posta befogat i denna tråd! Det blev en 145.022-74 och jag är supernöjd
Länken förlängd, nu är det Speedy Monday på kontoret... riktigt skön klockaEtt handledsskott. Tar bilder på en Breitling medans det är ljust, den skall läggas ut till försäljning, så jag har ännu inte kommit till att förlänga länken här som inte går att stänga.
Mycket bra där!Länken förlängd, nu är det Speedy Monday på kontoret... riktigt skön klocka
Ledsen John, men jag tror att den är hos mig för att stanna (jaja, det säger ju alla första dagarna). Den här funkar ju finfint till skjorta och kavaj, kan nog bli att min Aqua Terra byts ut mot en Planet Ocean faktiskt. Mitt sug efter en PO försvinner liksom aldrig.Mycket bra där!
Hej,Ledsen John, men jag tror att den är hos mig för att stanna (jaja, det säger ju alla första dagarna). Den här funkar ju finfint till skjorta och kavaj, kan nog bli att min Aqua Terra byts ut mot en Planet Ocean faktiskt. Mitt sug efter en PO försvinner liksom aldrig.
Rookie-fråga.. på alla mina moderna ur jag har eller har haft så har ju sekundvisaren stannat när man drar ut kronan men så inte på denna. Noterar att sekundvisaren stannar om man vrider visarna bakåt s a s. Vågar man använda sig av detta för att synka sekundvisaren eller är det skadligt för verket? Minns samma beteende från min manuella Enicar Star Jewels från 70-talet.
Tack! Skall kolla. Men uppenbart att Speedy-ägare inte bryr sig att synka sekunder. Nog rätt, man får försöka tänka bort från det där. Vill man ha sekundexakt tid på armen så får man köra batteridrivet. Men det verkar gå väldigt bra, noterar ingen tidsavikelse alls från lördag em.Hej,
Tror inte du behöver vara rädd för att stanna sekundvisaren på detta sätt. Om jag inte missminner står det även i instruktionsboken att man kan göra på det sättet för att "hacka" sekunden så det bör vara lugnt. men kolla för säkerhetens skull instruktionsboken så jag inte säger något dumt
Det går utmärkt att stanna sekundvisaren genom att vrida kronan lite bakåt. Personligen tycker jag det enklast är att ställa sekunden först och sedan minutvisaren.Tack! Skall kolla. Men uppenbart att Speedy-ägare inte bryr sig att synka sekunder. Nog rätt, man får försöka tänka bort från det där. Vill man ha sekundexakt tid på armen så får man köra batteridrivet. Men det verkar gå väldigt bra, noterar ingen tidsavikelse alls från lördag em.
Grym!! GrattisNu kan jag äntligen posta befogat i denna tråd! Det blev en 145.022-74 och jag är supernöjd
Välkommen in i värmen!Tack John!
/Stefan
Tack snälla!Grym!! Grattis