• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jarl Sandin. Men Ranger i svart var inte med i diskussionen så antagligen fanns inte det hemma i 20. Minns inte, föll för detta av det som las fram i alla fall.
Riktigt bra kille hos JS som verkligen kunde tipsa om passande band. Hur är det med Di-Modell John, någon i stan som för dom?

Då köper du två :) detta mörka bruna och ett svart.
Det var vad jag just gjorde. Beställde brunt och svart alltså:)
Jag har inte sett Di Modell i nån butik än.

Bild från isigt hemmakontor :)
IMG_8847.JPG

När man börjar läsa in sig lite på Speedmaster, så hamnar man snabbt in på att 321-verken är "grejen". Men jag har inte riktigt förstått varför? -Bortsett från den låga tillgången på klockor med verket.

Jag ser inte varför Omega skulle utveckla vidare exempelvis 861 samt 1861-verken till något sämre.

Har det något att göra med provningarna som NASA gjorde i samband med månlandningarna som kanske berörde 321-verken? -Kanske kan någon bättre kunnande svara, känns som jag mestadels spekulerar.

När man börjar läsa in sig lite på Speedmaster, så hamnar man snabbt in på att 321-verken är "grejen". Men jag har inte riktigt förstått varför? -Bortsett från den låga tillgången på klockor med verket.

Jag ser inte varför Omega skulle utveckla vidare exempelvis 861 samt 1861-verken till något sämre.

Har det något att göra med provningarna som NASA gjorde i samband med månlandningarna som kanske berörde 321-verken? -Kanske kan någon bättre kunnande svara, känns som jag mestadels spekulerar.
Naturlig utveckling. Man bytte till en mindre komplicerat urverk som var billigare att tillverka och enklare att serva.

Efter flera månaders ångestfyllt googlande, velande kring hesalite vs safir, om jag behöver kronograf, om Speedyn är överskattad osv....så gick jag in och lade bankkortet på bordet och köpte hem en Moonwatch.

Tack @ERIKSON URHANDEL än en gång för en mycket angenäm affär!

Välkommen i värmen! Ja, alla med klockintresse bör ju någon gång ha haft den och det i hesalit-version. Förhoppningsvis så behåller du den också.
Överskattad? Nä, 229 sidor i tråden säger något annat. Definitivt modellen med dom mest entusiastiska ägarna, vid det här laget förstår du nog varför.

Efter flera månaders ångestfyllt googlande, velande kring hesalite vs safir, om jag behöver kronograf, om Speedyn är överskattad osv....så gick jag in och lade bankkortet på bordet och köpte hem en Moonwatch.

Grattis och välkommen! Gick i samma tankar innan jag slog till och insåg ganska snabbt att den är långt ifrån överskattad. Perfektion i sin enkelhet är en träffsäker beskrivning vill jag påstå. Nu får du skaffa massa olika band så du får njuta av allsidigheten hos den också.

Grattis till:
1) vacker & tidlös design, svart/vit/stål är en mkt lyckad kombination.
2) ett mjukt och lent "glas" som är en fröjd att både se på och smeka.
3) en alldeles perfekt bezel.
4) en fascinerande historia, kanske den bästa.
5) den klär i allt, länk, läder, nato mm. Gummi känns fel men det ser fortfarande bra ut.

Grattis till:
1) vacker & tidlös design, svart/vit/stål är en mkt lyckad kombination.
2) ett mjukt och lent "glas" som är en fröjd att både se på och smeka.
3) en alldeles perfekt bezel.
4) en fascinerande historia, kanske den bästa.
5) den klär i allt, länk, läder, nato mm. Gummi känns fel men det ser fortfarande bra ut.

Åhh, fortsätt fortsätt :D

Underbart att kunna hälsa en ny speedy välkommen till den mysigaste tråden!:)

Tack för alla gratulationer!!
Nu ska det bara hittas ett brunt manligt, rått ammostrap!
Tips? har redan kontaktat MJleather för att höra lite under tiden.

Någon kanske har något (oanvänt) sådant liggande hemma som denne vill bli av med?

Någon kanske har något (oanvänt) sådant liggande hemma som denne vill bli av med?
Kolla in HODINKEE. Lite dyrare men ska vara jäkligt bra @Ernesto vet :)
Du kan även välja klocka o strap för att se hur det blir

Hirsch Ranger är mitt tips. Har själv beställt två ex efter att sett @Stefan S rocka det på sin speedy.:cool:
IMG_0304.JPG

Bilden är norpad från nätet.

Ja. Ångrar att jag flippade min. Skulle precis klicka hem en i helgen och så satte frugan bilen i ett dike... stort grattis till ett bra köp. Nu får rollen lite hälsosam konkurrens.

Tillbaka
Topp