• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Försöker minska matkoma med en grappa och en espresso på Lammet & Grisen.

Imorgon ska jag försöka mig på att putsa plexit med tandkräm :)
IMG_20161230_214003.jpg

Haha nej, får väl göra det. Är fortfarande så töntigt nojig över repor på bandhornen. Är väl egentligen inget att bry sig om, syns ju inte i alle fall. Hur ser dina bandhorn ut, du som byter stup i kvarten? ;)
Det brukar gå rätt bra. Inga vidare repor än. Det går ju alltid att tejpa bandhornen innan för att skydda dem men hittills har det aldrig blivit av.:bored::)

Finns det något omega-viklås som är gjort för att passa vanliga armband?

Detta ser ju tex ut att fungera med vanliga armband? Eller är det anpassat för en betydligt längre del kl 12 på boetten? Och att det därför inte skulle hamna på undersidan av armen om man kör med vanligt band?

IMG_5221.JPG

Inte alls ☺️ tycker det blev charmigt.
Ingen originallänk, är en från en Aqua Terra. (19 mm mellan luggarna, inte det lättaste att hitta)
Dessutom är hornen borstade på sidan, så blir en snygg övergång.
OI000063.jpg

Det var bland annat pga knepig bandbredd som jag flippade min FOIS. Hade svårt att hitta något vettigt att variera med på 19 mm. Ck2998 är dock ruskigt snygg.

• Like
Reactions: Kim
Oj, blev lite orolig nu när denna tråd inte låg på förstasidan ;)

Angående länken så blir vi aldrig riktigt kompisar. Tar jag bort en länkbit tycker jag det är för mycket häng, och tar jag bort två är den aningen tight, men det kanske bara sitter i huvudet. Finns det halvlänkar? Tycker två steg i mikrojustering är lite väl snålt. Visserligen ingen större förlust att tvingas köra på läder eller nato, men ibland vill jag ha länken.

Oj, blev lite orolig nu när denna tråd inte låg på förstasidan ;)

Angående länken så blir vi aldrig riktigt kompisar. Tar jag bort en länkbit tycker jag det är för mycket häng, och tar jag bort två är den aningen tight, men det kanske bara sitter i huvudet. Finns det halvlänkar? Tycker två steg i mikrojustering är lite väl snålt. Visserligen ingen större förlust att tvingas köra på läder eller nato, men ibland vill jag ha länken.

Mikrojusteringen fungerar väl som "halvlänk"? Dvs ta bort en länkbit och ha på yttersta läget, eller ta bort två bitar men flytta till innersta läget istället? Eller hittar du ändå inte rätt?

Tillbaka
Topp