• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_2917.JPG

IMG_2919.JPG

Någon som har bytt till ett "justerbart spänne" på sin speedy?

Smart, berätta mer :)
 

Antingen så sitter länken för hårt, eller för löst. Så googlade lite om det fanns något till omega som Rolex kör på deras spännen.
Om jag inte läste helt fel lite hastigt så har Speedmaster mk2 och seamaster sånna spännen? (Någon med mk2 eller seamaster som kan bekräfta?) och om det isf skulle passa på länken på en Speedmaster?
 
Trevlig tisdag på er! Dock började min speedy tuesday lite dåligt. Drog upp klockan som vanligt på morgonen men en dryg timme senare märkte jag att den hade stannat. Kronografen fungerade inte heller. Då jag drog ut kronan och ställde in rätt tid startade klocka igen och nu fungerar även kronografen. Har någon varit med om motsvarande och vad kan orsaken tänkas vara? Klockan är ca 2,5 år gammal och har aldrig varit på service. Men inte kan väl service behövas ännu?
image.jpg
 
Det är med lite sorg i hjärtat jag konstaterar att det mycket väl kan vara sista gången jag postar i den här tråden på ett tag. Jag har beslutat att göra lite förändringar i klocksamlingen som gör att jag (åtminstone tillfälligt) kommer att stå utan Speedy ett tag (klockan finns utlagd på Köp & Sälj för den intresserade).
Jag kommer fortsättningsvis att besöka tråden för att beskåda alla andras skönheter så klart och jag hoppas att kunna återkomma till gänget som Speedy-ägare inom en inte alltför avlägsen framtid, ha det så bra under tiden kamrater! :happyhappy:

IMAG0397.jpg
 
Det är med lite sorg i hjärtat jag konstaterar att det mycket väl kan vara sista gången jag postar i den här tråden på ett tag. Jag har beslutat att göra lite förändringar i klocksamlingen som gör att jag (åtminstone tillfälligt) kommer att stå utan Speedy ett tag (klockan finns utlagd på Köp & Sälj för den intresserade).
Jag kommer fortsättningsvis att besöka tråden för att beskåda alla andras skönheter så klart och jag hoppas att kunna återkomma till gänget som Speedy-ägare inom en inte alltför avlägsen framtid, ha det så bra under tiden kamrater! :happyhappy:

IMAG0397.jpg


Tråkigt såklart men samtidigt spännande med nya klockor. Vad blir det istället? Du är ju alltid välkommen tillbaka när du ångrar dig och köper en ny speedy ;)
 
Tillbaka
Topp