• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_0711.JPG
Också jag luftar min idag.
 
Trevlig tisdag på er! Dock började min speedy tuesday lite dåligt. Drog upp klockan som vanligt på morgonen men en dryg timme senare märkte jag att den hade stannat. Kronografen fungerade inte heller. Då jag drog ut kronan och ställde in rätt tid startade klocka igen och nu fungerar även kronografen. Har någon varit med om motsvarande och vad kan orsaken tänkas vara? Klockan är ca 2,5 år gammal och har aldrig varit på service. Men inte kan väl service behövas ännu?
image.jpg
Gott folk, stort tack för alla gillanden, men är det ingen som vågar försöka svara på mina frågor gällande min stackars Speedys hjärtstillestånd i morse?
Kan tillägga att den har tickat på som vanligt ända sedan jag fick igång den igen.
 
Äntligen får man hoppa in i den här tråden. Fick precis hem denna sköna pre moon på rasslig 1171 länk
IMG_7743.JPG


IMG_7746.JPG

Gott folk, stort tack för alla gillanden, men är det ingen som vågar försöka svara på mina frågor gällande min stackars Speedys hjärtstillestånd i morse?
Kan tillägga att den har tickat på som vanligt ända sedan jag fick igång den igen.

Välkommna in i värmen!
 
Tråkigt såklart men samtidigt spännande med nya klockor. Vad blir det istället? Du är ju alltid välkommen tillbaka när du ångrar dig och köper en ny speedy ;)
Ja det är verkligen med tudelade känslor jag gör mig av med Speedyn. Att jag kommer att ångra mig räknar jag kallt med redan. :bag: Vill inte jinxa ett framtida klockköp innan nåt är klart men AP släppte en ny modell i år som verkligen frestar mig...
 
Gillar Trilogy Speedyn och även de övriga i Trilogy serien. Storleken verkar perfekt, fakepatinan trevlig och länken är snygg. Någon som vet hur tillgången är? Eller kanske har beställt?
Har frågat några AD:s i Stockholm med jämna mellanrum och kontentan är mer eller mindre att de inte vet något överhuvudtaget.
De har ingen aning om de kommer få någon eller hur många eller när den kommer att släppas.
 
Gott folk, stort tack för alla gillanden, men är det ingen som vågar försöka svara på mina frågor gällande min stackars Speedys hjärtstillestånd i morse?
Kan tillägga att den har tickat på som vanligt ända sedan jag fick igång den igen.
En teori... i utdraget läge på kronan så kan man ju stanna klockan genom att ge ett litet lätt tryck bakåt. Man kan ju synka sekunderna på detta vis. På något sätt kan den ha fastnat i det läget och det släppte när du drog ut kronan och vred fram tiden.
 
  • Like
Reactions: mmh
Ja det är verkligen med tudelade känslor jag gör mig av med Speedyn. Att jag kommer att ångra mig räknar jag kallt med redan. :bag: Vill inte jinxa ett framtida klockköp innan nåt är klart men AP släppte en ny modell i år som verkligen frestar mig...


Förstår det! Men smutt med AP! Står på min graal-lista långt bort i horisonten. :cool:
 
  • Like
Reactions: Nic
En teori... i utdraget läge på kronan så kan man ju stanna klockan genom att ge ett litet lätt tryck bakåt. Man kan ju synka sekunderna på detta vis. På något sätt kan den ha fastnat i det läget och det släppte när du drog ut kronan och vred fram tiden.
Tack för ditt modiga försök till att lösa gåtan. Dock tvivlar jag lite på din teori eftersom jag inte hade dragit ut kronan på flera dagar innan detta hände, så jag vet inte hur den kunde ha fastnat i detta "hacking" läge. Nåväl, klockan går fortfarande som den skall så det är väl bara att hoppas att detta inte är ett återkommande problem.
 
Löpsedeln på London Times efter att både Parcel service och Postnords verksamheter brunnit ned... i ett parallellt universum:

"Sadly PostNords lack of services caused the young man to go insane.

He has been locked away since 26th of April in a padded cell and has managed to cover the walls with pencil drawings of watches and something that resembles an Omega sign, the last letter of the Greek alphabet"
 
Stämmer, mesh från jacoby bender(jb). Vissa av deras länkar användes på speedies. Dom är dock 19mm så passar inte på den senare speedyn med curved lugs. Snygga men dyra.
Jodå, de är både snygga och dyra :D Fick hem min igår kväll, provade på min Speedy 006:a (från 2016) men det blev inte så snyggt :( Återkommer med nya bilder när jag fått hem min 145.012:a, hoppas det ser bättre ut på den!
IMG_0654.jpg

IMG_0655.jpg

IMG_0656.jpg
 
Har fått beslutsångest-delux. Vill köpa en Speedmaster. Funderade först på att köpa en FOIS, men sedan kom den nya Speedmaster 1957 ut och då bestämde jag mig för den. Sedan började jag inse att den nog kan bli klurig att få tag på. Så då bestämde jag mig för en vintage med applied logo. Men nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Så snälla hjälp mig att bestämma mig!

FOIS:
+ Går att köpa ny (med allt positivt som har med det att göra)
+ Billigast
+ Lätt att få tag på
- Finns inte att köpa med stålarmband
- Blandningen mellan vit och gråa visare
- Superluminova

Speedmaster 1957:
+ Går att köpa ny (med allt positivt som har med det att göra)
+ Ingår både läder och stålband
+ Kommer troligtvis ha ett bra andrahandsvärde om några år
- Ingen vet om den kommer gå att få tag på
- Okänt pris (verkar variera rätt kraftigt mellan länder)
- Superluminova

Vintage med applied logo:
+ Andrahandsvärde
+ Vintage-looken
+ Historiken
+ Tritium
- Svårt att hitta/veta om det är en frankenstein eller en korrekt klocka
- Troligtvis okänd servicehistorik
- Dyr om man ska ha en i bra skick
- Svår att hitta
 
Har fått beslutsångest-delux. Vill köpa en Speedmaster. Funderade först på att köpa en FOIS, men sedan kom den nya Speedmaster 1957 ut och då bestämde jag mig för den. Sedan började jag inse att den nog kan bli klurig att få tag på. Så då bestämde jag mig för en vintage med applied logo. Men nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Så snälla hjälp mig att bestämma mig!

FOIS:
+ Går att köpa ny (med allt positivt som har med det att göra)
+ Billigast
+ Lätt att få tag på
- Finns inte att köpa med stålarmband
- Blandningen mellan vit och gråa visare
- Superluminova

Speedmaster 1957:
+ Går att köpa ny (med allt positivt som har med det att göra)
+ Ingår både läder och stålband
+ Kommer troligtvis ha ett bra andrahandsvärde om några år
- Ingen vet om den kommer gå att få tag på
- Okänt pris (verkar variera rätt kraftigt mellan länder)
- Superluminova

Vintage med applied logo:
+ Andrahandsvärde
+ Vintage-looken
+ Historiken
+ Tritium
- Svårt att hitta/veta om det är en frankenstein eller en korrekt klocka
- Troligtvis okänd servicehistorik
- Dyr om man ska ha en i bra skick
- Svår att hitta
Vintage är ju såklart roligast speciellt pre moon då de gjordes innan första månlandningen :) Då får du även ett samlarobjekt med mycket historia som inte lär tappa något värde, snarare lär dem gå upp i värde vilket också är ett +.
 
Har frågat några AD:s i Stockholm med jämna mellanrum och kontentan är mer eller mindre att de inte vet något överhuvudtaget.
De har ingen aning om de kommer få någon eller hur många eller när den kommer att släppas.

Vet att en av de större AD i Stockholm kommer få minst 1 trilogy box...
 
Har fått beslutsångest-delux. Vill köpa en Speedmaster. Funderade först på att köpa en FOIS, men sedan kom den nya Speedmaster 1957 ut och då bestämde jag mig för den. Sedan började jag inse att den nog kan bli klurig att få tag på. Så då bestämde jag mig för en vintage med applied logo. Men nu vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Så snälla hjälp mig att bestämma mig!

FOIS:
+ Går att köpa ny (med allt positivt som har med det att göra)
+ Billigast
+ Lätt att få tag på
- Finns inte att köpa med stålarmband
- Blandningen mellan vit och gråa visare
- Superluminova

Speedmaster 1957:
+ Går att köpa ny (med allt positivt som har med det att göra)
+ Ingår både läder och stålband
+ Kommer troligtvis ha ett bra andrahandsvärde om några år
- Ingen vet om den kommer gå att få tag på
- Okänt pris (verkar variera rätt kraftigt mellan länder)
- Superluminova

Vintage med applied logo:
+ Andrahandsvärde
+ Vintage-looken
+ Historiken
+ Tritium
- Svårt att hitta/veta om det är en frankenstein eller en korrekt klocka
- Troligtvis okänd servicehistorik
- Dyr om man ska ha en i bra skick
- Svår att hitta
Går att komplettera FOIS med stållänk (hitta begagnad, vet flera som gjort till FOIS och även CK2998 med samma luggar/boett)
 
Omega har stort Speedmaster event i London ikväll... undra om de kommer med någon ytterligare ny modell?
 
Tillbaka
Topp