Karl T Svensson
Basic
Varit så kär i TinTin!!
Riktigt läcker!
Ja det är helt klart en keeper
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varit så kär i TinTin!!
Riktigt läcker!
Läckert!! Vad har du skaffat för band @Stefanweei ?
Det är ett canvasband från @FeskarnLäckert!! Vad har du skaffat för band @Stefanweei ?
Schysst! Klickar nog hem ett grönt imorgon, såg riktigt bra ut! Tror du det passar fint?
Jag har ett grönt också. Passar jättebraSchysst! Klickar nog hem ett grönt imorgon, såg riktigt bra ut! Tror du det passar fint?
Perfekt. Ett sånt får det bli! Tack för stödet @StefanweeiJag har ett grönt också. Passar jättebra
Grönare än det framstår som på bild
Självklart! Att glömma bort det är en synd som gud ej förlåterNi vet vad det är för dag imorgon va?
Nationell Speedy Tuesday Hoppas hovet är informerade att hela kungafamiljen skall bära Speedys.Ni vet vad det är för dag imorgon va?
Varför inte köpa via uret.se istället? Du får ju betala moms på den där när du tar hem den. Då slipper du huvudvärken med äkthetskontroll också.Ny på forumet, läst en del men nu är det dags för mig att göra mitt första inköp. Det landar på en Omega Speedmaster närmare bestämt 311.30.42.30.01.006. Har tittat på denna :
https://www.chrono24.com/omega/moonwatch-professional-chronograph-42-mm--id5979914.htm
Eftersom min syster bor i NYC blir det inget problem att möta säljaren dock är det första gången jag handlar från chrono24. Säljaren är en "pro-seller" och klockan kommer levereras helt ny med papper och låda. Vilka försiktighetsåtgärder bör jag tänka på? Kanske låta min syster träffa honom i en affär som kan verifiera äktheten eller något liknande?
Pga att den kostar ca 8 tusen mer från Uret sedan är det lev tid på ca 2-8 veckor. Min systers vän är på tillfällig besök i NYC och hon kommer ta med sig klockan hem till Sverige utan låda (den skickas med en annan i juli) vilket gör att jag slipper betala momsen.Varför inte köpa via uret.se istället? Du får ju betala moms på den där när du tar hem den. Då slipper du huvudvärken med äkthetskontroll också.
Du ska inte köpa en riktig månklocka då? Det där är safirvarianten.Pga att den kostar ca 8 tusen mer från Uret sedan är det lev tid på ca 2-8 veckor. Min systers vän är på tillfällig besök i NYC och hon kommer ta med sig klockan hem till Sverige utan låda (den skickas med en annan i juli) vilket gör att jag slipper betala momsen.
Du tänker på den med plexi? Vad jag förstått är plexi lättare att repa än safir även fast det är "originalet".Du ska inte köpa en riktig månklocka då? Det där är safirvarianten.
Repor på plexi tas lätt bort med polywatch eller tandkräm! Överväg .005!Du tänker på den med plexi? Vad jag förstått är plexi lättare att repa än safir även fast det är "originalet".
Jag var också tveksam till plexi och tänkte köpa samma referens som du, men en Professional "ska" ha plexi. Blir en mjukare känsla och schyssta effekter när man vänder och vrider på klockan.Du tänker på den med plexi? Vad jag förstått är plexi lättare att repa än safir även fast det är "originalet".
Förra referensen fanns med plexi fram och öppen baksida av safirglas och kallades 3572.50. Dagens nyproducerade Speedys finns nog inte i den kombinationen men 357x.50 är samma som "dagens", har för mig att skillnaden bara är boxen. Så, jo det finns en variant med plexi och safir men den får du hitta begagnad.Men har inte hittat någon variant med plexi och öppen baksida? Plexi är någon tusen billigare och det var faktiskt den jag var inne på från början.
Ett annat alternativ @HTran är att skaffa en med plexi och sedan köpa en glasbaksida och låta en urmakare byta baksidan åt dig. På så vis kan du känna efter om du verkligen vill ha glasbaksidan. Jag tycker själv att 1863-verket inte riktigt motiverar en transparent baksida, men det är ju en smaksak.Förra referensen fanns med plexi fram och öppen baksida av safirglas och kallades 3572.50. Dagens nyproducerade Speedys finns nog inte i den kombinationen men 357x.50 är samma som "dagens", har för mig att skillnaden bara är boxen. Så, jo det finns en variant med plexi och safir men den får du hitta begagnad.
Så jävla snygg på länk så fick slänga på min det också! Ha en fin Nationaldag!God morgon - det är Speedy Tuesday och Nationaldag! Hissar flaggan.