• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Den som väntar på nåt gott ..........
Tillbehören kom före klockan. Hoppas ännu på ett mirakel att kunna deltaga i nästa S-Tuesday:p (men det ser mörkt ut). .005 på ingående.
IMG_0922.JPG
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

Du får helt enkelt köpa en speedy-beater och ha medan du väntar!

Surt med en så pass grym klocka.

Passa på att byta tavla, visare, bezel och polera då va?

Skämt åt sido. Tråkigt med bortatid men vad skönt i augusti då den kommer må helt mint och du slipper oroa dig på länge!
Tack för supporten! Ja det blir trist att inte kunna köra speedy tuesdays men helt ärligt så brukar jag inte våga använda den så mycket på sommaren ändå. Blir en del bad och bus med ungarna och då får man ta till andra doningar. Kommer bli mycket Doxa och Tudor Chrono som komplement.

Jag har en bra uris som förstår detta med vintage så jag är inte orolig för polering eller utbytt tavla :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

P-vakten

Patek
2-Faktor
Vänner... Jag har svikit er! Jag har annat i sikte!
Men jag lovar att komma tillbaka mot hösten

Glöm inte bort mig :arghh::heart:
Det går längre och längre tid nu emellan gångerna jag själv bär min Speedmaster vilket jag tycker är tråkigt. Det fuskas en del på SpeedTuesday och den åker på för ett wristshot för att sedan bytas mot något annat... :(

Det kanske är så att nyförälskelsen och magin börjar släppa och vardagen kommit ikapp. Men jag tycker åtminstone mycket om det förbannade uret. Det kanske behövs en speedyweek och ett nytt band för att få tillbaka pirret i magen.. eller kanske en vintage Speedy :cool:

@Stefanweei du kommer inte bli glömd! Gone but never forgotten:heart:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det går längre och längre tid nu emellan gångerna jag själv bär min Speedmaster vilket jag tycker är tråkigt. Det fuskas en del på SpeedTuesday och den åker på för ett wristshot för att sedan bytas mot något annat... :(

Det kanske är så att nyförälskelsen och magin börjar släppa och vardagen kommit ikapp. Men jag tycker åtminstone mycket om det förbannade uret. Det kanske behövs en speedyweek och ett nytt band för att få tillbaka pirret i magen.. eller kanske en vintage Speedy :cool:

@Stefanweei du kommer inte bli glömd! Gone but never forgotten:heart:
Fusk på tisdagar :mad: det här får vi gå till botten med. Allvarligt... visst kan man väl vilja ha något annat vissa tisdagar berode på aktiviteter men då är det väl bättre att inte posta alls? Speedy är kanske inte för alla. Vissa begriper den inte riktigt, vissa inte alls. Min svåger förstod inte att en klocka för det priset inte var självuppdragande och hade safirglas, min fru tyckte jag skulle sälja den och inte AT när jag köpte PO :confused:
@Stefanweei kan nog vara tillbaka fortare än han själv anar...
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Det går längre och längre tid nu emellan gångerna jag själv bär min Speedmaster vilket jag tycker är tråkigt. Det fuskas en del på SpeedTuesday och den åker på för ett wristshot för att sedan bytas mot något annat... :(

Det kanske är så att nyförälskelsen och magin börjar släppa och vardagen kommit ikapp. Men jag tycker åtminstone mycket om det förbannade uret. Det kanske behövs en speedyweek och ett nytt band för att få tillbaka pirret i magen.. eller kanske en vintage Speedy :cool:

@Stefanweei du kommer inte bli glömd! Gone but never forgotten:heart:
Fusk på tisdagar :mad: det här får vi gå till botten med. Allvarligt... visst kan man väl vilja ha något annat vissa tisdagar berode på aktiviteter men då är det väl bättre att inte posta alls? Speedy är kanske inte för alla. Vissa begriper den inte riktigt, vissa inte alls. Min svåger förstod inte att en klocka för det priset inte var självuppdragande och hade safirglas, min fru tyckte jag skulle sälja den och inte AT när jag köpte PO :confused:
@Stefanweei kan nog vara tillbaka fortare än han själv anar...
Fuskade också på några tisdagar :bag:

Ja jag kanske är tillbaka snabbare än förväntat - men vi får se! Nu vaknas annat nytt!
 

Yrsnö

Cartier
Även jag tröttnade lite när Datejusten kom in, var helt klart en nyförälskelse med Rolex. Men jag såg iaf till att ha den på tisdagar, men nu sådär 4 månader senare så känner jag mest sug för Speedyn igen. Den är ju bara så jäkla vacker! :D

Så, vad har jag lärt mig av detta då?
Tröttnar ni lite på er älskade Speedy så är det helt ok, det är inte en kortvarig flört utan ett långvarigt förhållande! Låt den få vila lite medans senaste inköpet får merparten av handleds tiden, Speedyn kommer alltid tillbaks som nr #1 i slutändan :heart:;)

IMG_20160606_141738.jpg
 
Topp