Min favvokombo när jag hade kvar min.Testar ny kombo. Synpunkter?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min favvokombo när jag hade kvar min.Testar ny kombo. Synpunkter?
![]()
Det ser jävligt bra ut på bild i alla fall!Andra gången på snart ett år jag satt på länken. Kan inte få den att sitta perfekt så den väljs bort pga det. Kanske skulle investera i ett lås med förlängning.
![]()
Ja den är ju riktigt snygg på länk. Kanske är lite vanesak också. Brukar ha klockorna tillräckligt tight för att inte glida ner över knölen när jag har armen neråt, men det är en fin gräns mellan perfekt och för tight då. Ska köra länk ett litet tag för att se om jag vänjer mig vid att den glider runt lite mer än vanligt.Det ser jävligt bra ut på bild i alla fall!![]()
Grattis 5K är stort! Snart är jag uppe i 50st(det börjar ta sig).Inlägg nr. 5K. Vad passar bättre än en bild av den klocka som på allvar satte fart på galenskapen!
![]()
Ca 5 år give or take brukar man räkna med tror jag.Kort och snabb fråga.
Vilket är det rekommenderade serviceintervallet på en fabriksny PRO (311.30.42.30.01.005) idag?
Samma problem här och tar jag bort en länkbit och ökar i spännet blir det för tajt. Läst om att byta till SM300-spännet men tyckt att det ser "fel" ut från bilder jag sett (som någon mycket riktigt påpekade så beror det ju på att det ÄR fel spänne till Speedy-länken). Jag tycker det funkar helt ok som det är, Speedy är inte topptung som t ex en PO (tror inte man i praktiken kan ha en PO utan mikrojustering). Som du skriver är det en vanesak, körde länk från slutet av Maj i princip hela sommaren. Initialt känns det löst och glider ner men man vänjer sig rätt snabbt. Nu får jag rätt snabbt sug efter länken varje gång jag tar av den, är ju ändå en länkmänniska i grunden.Ja den är ju riktigt snygg på länk. Kanske är lite vanesak också. Brukar ha klockorna tillräckligt tight för att inte glida ner över knölen när jag har armen neråt, men det är en fin gräns mellan perfekt och för tight då. Ska köra länk ett litet tag för att se om jag vänjer mig vid att den glider runt lite mer än vanligt.
Ja det är precis samma problem som jag har. Jag tänker dock redan mindre på det när jag bara haft den på en dag, så tror kanske inte jag kommer se det som ett problem alls bara jag vänjer mig. Håller med om att PO spännet inte känns helt rätt till klockan. Får låta länken sitta ett tag och utvärdera efter det helt enkelt.Samma problem här och tar jag bort en länkbit och ökar i spännet blir det för tajt. Läst om att byta till SM300-spännet men tyckt att det ser "fel" ut från bilder jag sett (som någon mycket riktigt påpekade så beror det ju på att det ÄR fel spänne till Speedy-länken). Jag tycker det funkar helt ok som det är, Speedy är inte topptung som t ex en PO (tror inte man i praktiken kan ha en PO utan mikrojustering). Som du skriver är det en vanesak, körde länk från slutet av Maj i princip hela sommaren. Initialt känns det löst och glider ner men man vänjer sig rätt snabbt. Nu får jag rätt snabbt sug efter länken varje gång jag tar av den, är ju ändå en länkmänniska i grunden.
Inte för att det spelar någon roll utan bara för att stilla min egna nyfikenhet, får man fråga vad en separat länk går på hos AD?Då har nyinköpt länk landat. Får väl se om den kan konkurrera ut andra band...
![]()
Listar 8900 sekInte för att det spelar någon roll utan bara för att stilla min egna nyfikenhet, får man fråga vad en separat länk går på hos AD?![]()
Ca 5 år give or take brukar man räkna med tror jag.
Min var runt sex år när jag servade den, och det var bara för att jag råkade tappa den i golvet... :/ Men 5-7 år är nog rimligt. Är ju ett ganska tåligt urverk iaf!Kort och snabb fråga.
Vilket är det rekommenderade serviceintervallet på en fabriksny PRO (311.30.42.30.01.005) idag?
FOIS är en riktigt fin klocka, välkommenTjenare, ny här på forumet och helt ny med att äga ett riktigt ur.
Omkrets handled 15,5cm.
Speedmaster Moonwatch Numbered Edition 39.7mm Svart/Läder
311.32.40.30.01.00
Grattis. En av de första för mig också faktiskt. Första Speedyn kom 1991Inlägg nr. 5K. Vad passar bättre än en bild av den klocka som på allvar satte fart på galenskapen!
![]()
Tror du kan simma lugnt i 6-8 år. Beror lite på om du motionerar kronografen eller inte. Den behöver ju också röra på sigKort och snabb fråga.
Synd att inte Speedy länken har halvlänkar, som t ex S&S har. En sån i utbyte mot en hel hade varit perfekt för mig.Ja det är precis samma problem som jag har. Jag tänker dock redan mindre på det när jag bara haft den på en dag, så tror kanske inte jag kommer se det som ett problem alls bara jag vänjer mig. Håller med om att PO spännet inte känns helt rätt till klockan. Får låta länken sitta ett tag och utvärdera efter det helt enkelt.
Ja då hade den suttit som en smäck. Men nu har jag börjat vänja mig vid lite mer bilhandlarhäng än vanligtSynd att inte Speedy länken har halvlänkar, som t ex S&S har. En sån i utbyte mot en hel hade varit perfekt för mig.
Jo man vänjer sig. Speedyn på länk hänger på samma sätt som Gmt, men är konstigt nog lite tyngre, så hänget upplevs mer s a s. Vanesak dock. Kör ändå mest Speedy på läder/nato, så inget problemJa då hade den suttit som en smäck. Men nu har jag börjat vänja mig vid lite mer bilhandlarhäng än vanligt![]()
Ja samma här. Har använt länken strax över en vecka sammanlagt på snart ett år. Så när den väl är på knappen jag leva med lite hängJo man vänjer sig. Speedyn på länk hänger på samma sätt som Gmt, men är konstigt nog lite tyngre, så hänget upplevs mer s a s. Vanesak dock. Kör ändå mest Speedy på läder/nato, så inget problem![]()
Stort grattis till valet av en riktig ikon! Välkommen till den mysigaste tråden på KS.Aldrig ägt en speedy förut, och bara testat den ett par gånger konstigt nog.
Ibland har intresset gått upp och slutat på samma vis. Jag velar mellan FOIS & Pro, googlat allt som går i omgångar och sen tar det stopp.
Såklart var jag skeptisk för skillnaden i boett. 39.7 vs 42 mm. Men alphavisare är förbannat snyggt! Så det självklara valet vore ju en FOIS.
Perfekt på läder och bagagerem. Men för att vara säker ville jag såklart testa Pro också.
Men när den väl satt på armen kändes den inte rätt. Valet blev rätt enkelt efter det.
![]()
Sålde inte du din 005 för att köpa speedy tuseday?Hej, vialla har varit där. Vi har haft speedy och sålt. I mitt fall en 005:a.
Nu saknar jag den igen såpass mycket att jag känner mig besatt.
Hur överlever man speedy sjukdomen förutom att köpa en till? Har ändå inget möjlighet men ändå, hjälp!!![]()
Mkt bra därAldrig ägt en speedy förut, och bara testat den ett par gånger konstigt nog.
Ibland har intresset gått upp och slutat på samma vis. Jag velar mellan FOIS & Pro, googlat allt som går i omgångar och sen tar det stopp.
Såklart var jag skeptisk för skillnaden i boett. 39.7 vs 42 mm. Men alphavisare är förbannat snyggt! Så det självklara valet vore ju en FOIS.
Perfekt på läder och bagagerem. Men för att vara säker ville jag såklart testa Pro också.
Men när den väl satt på armen kändes den inte rätt. Valet blev rätt enkelt efter det.
![]()
Sorry, finns bara ett känt botemedel - en tillHej, vialla har varit där. Vi har haft speedy och sålt. I mitt fall en 005:a.
Nu saknar jag den igen såpass mycket att jag känner mig besatt.
Hur överlever man speedy sjukdomen förutom att köpa en till? Har ändå inget möjlighet men ändå, hjälp!!![]()