• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Suget är för stort nu, är det någon vänlig själ som är inne på att släppa sin 145.022 så tar jag tacksamt emot PM.
Tack på förhand!

Vet inte om jag gillar speedyn på länk eller läder bäst!

07268A1E-4C48-4D1B-90BF-FD35DA4B8267.jpeg

CB3E29A8-F554-4702-8691-8456842427DD.jpeg

Wow... Stort grattis

Lite nyfiken på modellen.

Har du upplevt några positiva (finns säkert massor) eller negativa funktioner/saker som du kan dela med dig av?

Tack på förhand.

Tack!
Idag har jag haft klockan i precis en vecka och är fortfarande mycket nöjd. Urtavlan är väldigt vacker när man får se den i solljus och detaljfinishen är fantastisk. Jag fick faktiskt en lupp av urmakaren när jag köpte klockan. :) Datumvisningen i form av en månskära är en kul detalj. Månen till månfasen granskas med fördel under mikroskop så att man kan se fotavtrycket. Remmen i tunt skinn gör att den känns nätt att bära och viklåset håller samma höga klass som klockan.
Negativt skulle möjligen kunna vara att kronografen är lite svåravläst då minutvisaren rör sig kontinuerligt istället som tidigare i fasta hopp.
Jag har även en Speedmaster från -93 som för närvarade är på service men det ska bli intressant att jämföra dem sedan.

Tillbaka
Topp