• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Trevlig tisdag alla ni!
E757CD78-CD5A-4924-BD39-76C8761C3410.jpeg

F*n.. varje tisdag ökar begäret av en Speedmaster, även idag trots att ett annat nyförvärv landar i dagarna. Klocksjuka någon?!?

Har haft min ungefär lika kort tid och känner igen det du beskriver. Till en början (i butiken) var den mindre än jag föreställt mig men har med tiden "växt". Vad kan det bero på?? Jag tänker att i vårt mörka kalla bleka land har klockan den senaste tiden knappt sett ljus, vilket gör att urtavlans fasning (vid index markeringar) och subdials mer eller mindre flyter ihop med den svarta bezel´n och helheten upplevs då som större. Jag tror du kan sitta lugnt i raketen och ge den en sommar. Det är min plan i alla fall!
Exakt det skriver upplever jag med, kändes bra i butik och även hemma till en början å sen helt plötsligt så växte den?? Ska allt ge den en chans och även prova läderband, gillar ju mest länk men får testa iaf. Gillar ju den som fan och allt runt omkring den annars så det känns lite surt att man börjar känna såhär men jag ger inte upp än :)

Hjälp ! Vad göra ? Hade en Tintin för ett tag sedan, nu kommer paniken krypande, måste ha en Speedy, avsaknaden är för stor:(, men vilken, vilken ? Är mkt rådvill, tänker hela tiden moonwatch på stål, men är öppen för andra tips, kan vara skönt med ett modernare verk, krav är tidlös, hålla värde, har så mkt bling redan så ingen guldis, snarare 40 mm än 42, men 42 går med, pls Speedy vänner hjälp mig med motivering samt pics, tack snälla....:)

Om inte den klassiska speedy, ny som vintage är aktuell kanske denna kan vara det (304.33.44.52.03.001 :p)? Visserligen 44mm. Jag diggar den som tusan!

92689489-BD2A-4B7C-8CC6-C8B5E2367373.jpeg

Bild stulen från nätet.

Annars någon i serien dark side of the moon? Också grymma IMO. :)

Tips på vaet man inhandlar kvalitets läderband till Speedyn? Skinn och mocca står på önskelistan. By the way, är det 20mm mellan luggarna?

Tips på vaet man inhandlar kvalitets läderband till Speedyn? Skinn och mocca står på önskelistan. By the way, är det 20mm mellan luggarna?
20mm stämmer. (Om du har en pro)
Hirsch har mycket bra läder och säljs i butik (Jarl Sandin, Magnussons etc).

Gällande mocka tycker jag de som @Feskarn säljer här på K&S är fina och bra.

Har nog bestämmt mig för att börja med ett brunt skinn armband.
Fanns ju helt galet många olika varianter.... Någon som har testat lite olika och har något att tillföra gällande kvalité och känsla. Ge gärna en åsikt om utseendet, även om smaken varierar :)

Har kikat på dessa varianter, Liberty o nån annan. Nån som har nån av dessa eller åsikt om dem?
IMG_6901.PNG
IMG_6902.PNG

Har nog bestämmt mig för att börja med ett brunt skinn armband.
Fanns ju helt galet många olika varianter.... Någon som har testat lite olika och har något att tillföra gällande kvalité och känsla. Ge gärna en åsikt om utseendet, även om smaken varierar :)

Har kikat på dessa varianter, Liberty o nån annan. Nån som har nån av dessa eller åsikt om dem?
IMG_6901.PNG
IMG_6902.PNG
Ptja, det är ju Hirsch. Så du kommer nog inte klaga på kvalitén i alla fall :)
Inte testa just de där, tror jag.

Tips: Speedmastern är oehört läcker på svart kroko
3c8805ec0db7b58052a36837a56fb0b1.jpg

Tillbaka
Topp