Gratulerar! Alltid skönt att se en förlorad son återvända till familjen.Baaamm. Då var man åter med på speedytåget. 321:a, cb-case -66. 1039 länk med rätt ändlänkar....
Bara kvar att ställa klockan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gratulerar! Alltid skönt att se en förlorad son återvända till familjen.Baaamm. Då var man åter med på speedytåget. 321:a, cb-case -66. 1039 länk med rätt ändlänkar....
Snyggt Oscar, tror aldrig någon länk har haft så många ägare på så kort tid.Baaamm. Då var man åter med på speedytåget. 321:a, cb-case -66. 1039 länk med rätt ändlänkar....
Det blev ett väldans flippande när den väl uppstod från svarta hålet...dvs Patriks samlingslådaSnyggt Oscar, tror aldrig någon länk har haft så många ägare på så kort tid.
Jag gillar skarpt! Omega original?
Rubberband man.
Hiss eller diss?
Jajamensan.Jag gillar skarpt! Omega original?
Jag tycker det verkar väldigt länge men framför allt dåligt att inte ringa upp och informera om packningar etc och uppskattad väntetid.Lämnade in min klocka för tre veckor sedan hos AD för visarbyte. Detta skulle ta cirka 2-4 veckor. Ringde idag och kollade hur dem låg till eftersom att jag har några timmar att köra och tänkte att jag kanske kunde boka in det denna helgen. Dem hade kollat på klockan och tyckte att jag behövde nya packningar till kronografknapparna för att dem var sega. Detta är inget jag har reagerat över eller stört mig på. Är detta något som borde åtgärdas? Fick även svaret att klockan borde vara klar om ca 2-3 veckor. Är det normalt med ca 6 veckor för visarbyte med befintliga visare? Förstår verkligen att det är kösystem och så vidare men ändå... 6 stycken tisdagar man mår riktigt riktigt kasst...
Jag tycker det verkar väldigt länge men framför allt dåligt att inte ringa upp och informera om packningar etc och uppskattad väntetid.
Usch, vilken besvikelse! Håller tummarna för att jobbet i alla fall är väl utfört när du väl får tillbaka klockan.Eller hur. Jag fick själv ringa upp och dem frågade för tredje gången när den var servad senast och försökte verkligen tjöta på mig en service... Pris har jag inte heller fått då valde jag att åka dubbelt så långt från närmsta AD i hopp om bättre kundservice...
Captain on the bridge!Speed's Up!
Ingen aning, men det finns ju rätt många olika specialvarianter av Speedyn. Hittade dock denna vid en snabb sök: http://www.chrono24.com/en/omega/speedmaster-automatic-chronometer--id3907488.htm går säkert att hitta mer relevant info om man fortsätter söka.En fråga till alla Speedy experter i denna tråden: Vad är detta?
Tack för info. Var sugen på att köpa den, men den var betydligt högre än en mannuell (riktig) Speedy. Kommer ändå att lägga ett bud på denIngen aning, men det finns ju rätt många olika specialvarianter av Speedyn. Hittade dock denna vid en snabb sök: http://www.chrono24.com/en/omega/speedmaster-automatic-chronometer--id3907488.htm går säkert att hitta mer relevant info om man fortsätter söka.
Edit, http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/date-day-date/date-chronograph/32113100/
Speed's Up!
Berätta vart det där Strapet kommer ifrån!!
Berätta vart det där Strapet kommer ifrån!!
Härligt att ni gillar det! Jag beställde alla tre färgerna härifrån:Jag hade precis tänkt fråga samma sak. Skitsnyggt!
Otroligt vacker. En dag måste jag ta tag i projekt leta-upp-och-köpa-härligt-möglig-speedmaster!Baaamm. Då var man åter med på speedytåget. 321:a, cb-case -66. 1039 länk med rätt ändlänkar....
Du får ju en bra mycket mer modern klocka med många tekniska finesserna som Omega har hittat på eller köpt upp. Är det värt det? Det är svårt att vara objektiv i den här hobbyn... Är en Rolex Explorer värd 60000?Hej alla!
Jag har varit galet sugen på att införskaffa en Omega Speedmaster Dark side of the moon, för att komplettera min nuvarande Planet Ocean. Vad är den allmänna uppfattningen om denna? Är det man får värt prisskillnaden på cirka 50.000 SEK mot en vanlig speedy?
Bara strappet i sig gör mig intresserad av att handla speedmaster!Speed's Up!
Få se, du har en sub nu? Då tycker jag du ska skaffa en kronograf eller en beater Som krono är speedyn ett superval, enda nackdelen är ju att båda är svarta.. Ett brunt läder eller något kul strap så löser du det.Bara strappet i sig gör mig intresserad av att handla speedmaster!
Jag är dock ganska nykläckt klockköpare så om någon kunde tipsa om vettigt köp vore jag tacksam.
Vad räcker 30-40k till för kul?
Härligt att ni gillar det! Jag beställde alla tre färgerna härifrån:
https://www.globalwatchband.com/catalogsearch/result/?q=Cordura
Få se, du har en sub nu? Då tycker jag du ska skaffa en kronograf eller en beater Som krono är speedyn ett superval, enda nackdelen är ju att båda är svarta.. Ett brunt läder eller något kul strap så löser du det.
För 35k får du en ny Speedy pro om du går till AD och prutar lite. Annars kan du alltid kika bland begagnade här!
Den är på tok för dyr. För det där priset ska den vara i princip nyservad. En 80-talare med schysst patina får du för 18-23k beroende på skick och servicebehov.Bara strappet i sig gör mig intresserad av att handla speedmaster!
Jag är dock ganska nykläckt klockköpare så om någon kunde tipsa om vettigt köp vore jag tacksam.
http://www.tradera.com/item/190118/252939423/omega-speedmaster-professional-monwatch-145022-84
Den här exempelvis. Vad är bra och mindre bra?
Den är på tok för dyr. För det där priset ska den vara i princip nyservad. En 80-talare med schysst patina får du för 18-23k beroende på skick och servicebehov.