• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Nic

Rolex
2-Faktor
Baaamm. Då var man åter med på speedytåget. 321:a, cb-case -66. 1039 länk med rätt ändlänkar....
image.jpg

Bara kvar att ställa klockan!
Gratulerar! Alltid skönt att se en förlorad son återvända till familjen. :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Lämnade in min klocka för tre veckor sedan hos AD för visarbyte. Detta skulle ta cirka 2-4 veckor. Ringde idag och kollade hur dem låg till eftersom att jag har några timmar att köra och tänkte att jag kanske kunde boka in det denna helgen. Dem hade kollat på klockan och tyckte att jag behövde nya packningar till kronografknapparna för att dem var sega. Detta är inget jag har reagerat över eller stört mig på. Är detta något som borde åtgärdas? Fick även svaret att klockan borde vara klar om ca 2-3 veckor. Är det normalt med ca 6 veckor för visarbyte med befintliga visare? Förstår verkligen att det är kösystem och så vidare men ändå... 6 stycken tisdagar man mår riktigt riktigt kasst...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Lämnade in min klocka för tre veckor sedan hos AD för visarbyte. Detta skulle ta cirka 2-4 veckor. Ringde idag och kollade hur dem låg till eftersom att jag har några timmar att köra och tänkte att jag kanske kunde boka in det denna helgen. Dem hade kollat på klockan och tyckte att jag behövde nya packningar till kronografknapparna för att dem var sega. Detta är inget jag har reagerat över eller stört mig på. Är detta något som borde åtgärdas? Fick även svaret att klockan borde vara klar om ca 2-3 veckor. Är det normalt med ca 6 veckor för visarbyte med befintliga visare? Förstår verkligen att det är kösystem och så vidare men ändå... 6 stycken tisdagar man mår riktigt riktigt kasst...
:( Jag tycker det verkar väldigt länge men framför allt dåligt att inte ringa upp och informera om packningar etc och uppskattad väntetid.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
:( Jag tycker det verkar väldigt länge men framför allt dåligt att inte ringa upp och informera om packningar etc och uppskattad väntetid.

Eller hur. Jag fick själv ringa upp och dem frågade för tredje gången när den var servad senast och försökte verkligen tjöta på mig en service... Pris har jag inte heller fått:( då valde jag att åka dubbelt så långt från närmsta AD i hopp om bättre kundservice...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Eller hur. Jag fick själv ringa upp och dem frågade för tredje gången när den var servad senast och försökte verkligen tjöta på mig en service... Pris har jag inte heller fått:( då valde jag att åka dubbelt så långt från närmsta AD i hopp om bättre kundservice...
Usch, vilken besvikelse! Håller tummarna för att jobbet i alla fall är väl utfört när du väl får tillbaka klockan.
 

Knypplarn

Cartier

Göteborgare

Cartier
Ingen aning, men det finns ju rätt många olika specialvarianter av Speedyn. Hittade dock denna vid en snabb sök: http://www.chrono24.com/en/omega/speedmaster-automatic-chronometer--id3907488.htm går säkert att hitta mer relevant info om man fortsätter söka.

Edit, http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/date-day-date/date-chronograph/32113100/
Tack för info. Var sugen på att köpa den, men den var betydligt högre än en mannuell (riktig) Speedy. Kommer ändå att lägga ett bud på den :)
 

Sebson

Breitling
Hej alla!

Jag har varit galet sugen på att införskaffa en Omega Speedmaster Dark side of the moon, för att komplettera min nuvarande Planet Ocean. Vad är den allmänna uppfattningen om denna? Är det man får värt prisskillnaden på cirka 50.000 SEK mot en vanlig speedy?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hej alla!

Jag har varit galet sugen på att införskaffa en Omega Speedmaster Dark side of the moon, för att komplettera min nuvarande Planet Ocean. Vad är den allmänna uppfattningen om denna? Är det man får värt prisskillnaden på cirka 50.000 SEK mot en vanlig speedy?
Du får ju en bra mycket mer modern klocka med många tekniska finesserna som Omega har hittat på eller köpt upp. Är det värt det? Det är svårt att vara objektiv i den här hobbyn... Är en Rolex Explorer värd 60000?
 

Zalath

Panerai
Bara strappet i sig gör mig intresserad av att handla speedmaster!

Jag är dock ganska nykläckt klockköpare så om någon kunde tipsa om vettigt köp vore jag tacksam.

Vad räcker 30-40k till för kul?
Få se, du har en sub nu? Då tycker jag du ska skaffa en kronograf eller en beater :) Som krono är speedyn ett superval, enda nackdelen är ju att båda är svarta.. Ett brunt läder eller något kul strap så löser du det.

För 35k får du en ny Speedy pro om du går till AD och prutar lite. Annars kan du alltid kika bland begagnade här! :)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Få se, du har en sub nu? Då tycker jag du ska skaffa en kronograf eller en beater :) Som krono är speedyn ett superval, enda nackdelen är ju att båda är svarta.. Ett brunt läder eller något kul strap så löser du det.

För 35k får du en ny Speedy pro om du går till AD och prutar lite. Annars kan du alltid kika bland begagnade här! :)

Jag gillar svart. Får bli en liten vit dresser lite senare :)

Är nog inne på att pröva vingarna på begmarknaden. Kommer inte gå många månader innan tjejen anmäler mig till lyxfällan annars.

Jag ändrade lite i förra inlägget. Vad anser du om traderaannonsen?
 

Knypplarn

Cartier
Bara strappet i sig gör mig intresserad av att handla speedmaster!

Jag är dock ganska nykläckt klockköpare så om någon kunde tipsa om vettigt köp vore jag tacksam.

http://www.tradera.com/item/190118/252939423/omega-speedmaster-professional-monwatch-145022-84

Den här exempelvis. Vad är bra och mindre bra?
Den är på tok för dyr. För det där priset ska den vara i princip nyservad. En 80-talare med schysst patina får du för 18-23k beroende på skick och servicebehov.
 
Topp