• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Såg en Tintin på K&S
Onekligen sugen asså!!
Älskar tavlan!
Lånad bild
images.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Jag har fått någon repa på hesalitglaset. Hur polerar jag enklast bort den?
Om repan är väldigt fin och ytlig kan du prov med lite vanlig tandkräm (eller annan polerpasta) och en trasa. Prova att köra torrt först och tillsätt lite vatten om det inte ger önskad effekt. Är det en djupare repa kan det behövas våtslippapper.
 

Fred

Breitling
Hej,
Undrar om någon kan hjälpa mig med en grov uppskattning av vad en Omega Speedmaser Professional Moonwatch är värd?
Ref 3590.50.00
År 1995, stor service gjord januari 2013. Med Box, orginallänk och äkthetsintyg från samma svenska butik som sålde den. Bruksskick.
Har tittat i K&S men det är väldigt många olika modeller upplagda så det är svårt att få en bra överblick tycker jag.
 

Knypplarn

Cartier
Hej,
Undrar om någon kan hjälpa mig med en grov uppskattning av vad en Omega Speedmaser Professional Moonwatch är värd?
Ref 3590.50.00
År 1995, stor service gjord januari 2013. Med Box, orginallänk och äkthetsintyg från samma svenska butik som sålde den. Bruksskick.
Har tittat i K&S men det är väldigt många olika modeller upplagda så det är svårt att få en bra överblick tycker jag.
~25k, allt upp till 30 är väl rimligt.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Någon som vet vad Rob.E har för listpris i dagsläget för Moonwatch pro?

För jäkla synd att man inte hann upptäcka såväl Speedmaster som den här tråden innan julafton och således gått miste om den där kampanjen :(
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Ser att gråa Uret ligger 10k under men bestämmer jag mig för att köpa ny får jag traska ner till Robbans och försöka få ner det några lappar. 2-8 veckors beställningstid på Uret med.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Ser att gråa Uret ligger 10k under men bestämmer jag mig för att köpa ny får jag traska ner till Robbans och försöka få ner det några lappar. 2-8 veckors beställningstid på Uret med.
Det är alltid trevligare att handla direkt från AD om man kan. Du borde kunna få ner priset en bit under 40' med om du bara ger ett seriöst och trevligt intryck. :)
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Tillbaka på länk ser jag =), tröttnade du på alla frågor om dina snygga band? ;)
Ha ha! Nä, det är ju bara roligt men blev inspirerad av andra medlemmars bilder av Speedyn på länk. Klockan är ta mig fan för snygg, helt enkelt! Den passar så bra på nästan vilket band som helst.
I går ändrade jag till och med skärmbilden i mobilen från en med dottern till denna::)
image.jpeg
 

pjmb

Cartier
Ha ha! Nä, det är ju bara roligt men blev inspirerad av andra medlemmars bilder av Speedyn på länk. Klockan är ta mig fan för snygg, helt enkelt! Den passar så bra på nästan vilket band som helst.
I går ändrade jag till och med skärmbilden i mobilen från en med dottern till denna::)
image.jpeg
Haha!
Får börja fundera på om det är sunt om klockorna börjar konkurrera med dottern! ;)
Trevlig måndag!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle köpa en Speedy Date på Kaplans i lördags, dock budades den upp över mitt maxpris. Var det någon här som vann den till slut?
 
Topp