• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Zalath

Panerai
Går med i speedyklubben! :D
image.jpeg

Känns bra!:)
Välkommen! Sitter länken skönt?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Tack Nic! Även dyksäkert i viss mening. Betydligt tunnare och mer bekvämt än ett läder. Dock så är inte mina läder inkörna ännu.
Ja gummi brukar kännas lite lättare och är ofta även bekvämare än läder. Ska nog själv köpa upp mig på ett snyggt gummi nu till sommaren.
 

Guden

Cartier
Har ett flertal gånger känt att min speedy håller tiden jävligt dåligt. Måste dra bak den någon minut var 2-3:e vecka.
Mätte nu för första gången och synkade med fröken ur.
2016-02-22: Synkad
2016-02-23: +1.5 sek

2016-02-29: +37 sek.

Är detta normalt? Vet att man inte kan förvänta sig COSC-standard på speedyn.

Drygt 5 sek/dygn som ditt snitt blir är nog rätt normalt och inget oroväckande i alla fall.
Testa att placera klockan i lite olika positioner under natten eller när du inte bär den om du inte redan gjort det. Min Speedy har också gått ca 5 sek/dygn på sistone när den ligger med fronten uppåt men lägger jag den istället med kronan neråt går den runt +-1 sek/dygn.

2016-02-29: +37 sek.
. . . . . . . Update:
2016-03-01: +47 sek
2016-03-02: +56 sek

Körde med kronan nedåt inatt. Gick från +10 sek/dag till +9sek/dag. :D
 

Nic

Rolex
2-Faktor
2016-02-29: +37 sek.
. . . . . . . Update:
2016-03-01: +47 sek
2016-03-02: +56 sek

Körde med kronan nedåt inatt. Gick från +10 sek/dag till +9sek/dag. :D
Ja du ser, om nio dagar går den +-0! :D
Fast det blir väl mindre än +9 sek/dygn om du räknar från 22/2 om det var då du ställde klockan? Typ +6 sek/dygn eller tänker jag fel?
 

Guden

Cartier
Ja du ser, om nio dagar går den +-0! :D
Fast det blir väl mindre än +9 sek/dygn om du räknar från 22/2 om det var då du ställde klockan? Typ +6 sek/dygn eller tänker jag fel?
Precis, tycker att det är lite konstigt. Den började med +1,5sek/dygn och gick sedan upp mot +10sek/dygn. Vad är det för svart magi?
 

Zalath

Panerai
La upp lite Speedytisdag-vintagelänkpyssel i vinternatten för den intresserade i vintagedelen.
https://klocksnack.se/threads/rätt-sak-på-rätt-plats-–-the-speedy-way.51345/
Kul med tre stycken! :) Har du letat ändlänkar länge?

Har funderat på att skaffa en Speedy ganska länge nu, säkert fem år. Dagens återvändare marknadsför den på ett bra sätt :)
Astronaut.JPG
Ja, bara att skaffa! Du kommer inte bli missnöjd!
 
Topp