• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

F5765738-3D4B-4FC4-8DA4-5375DA31490E.jpeg
Det blev en tisdag med sting i (pun intended ;))!
 
Var kan jag hitta läderband med denna färgnyansen, dock inte rally? Tycker att färgen var fantastiskt fin och framhäver klockan riktigt bra!

tapatalk_1529843464069.jpeg
Var kan man få tag på ett band som liknar detta tro? Kan de tänkas ha något på Nymans eller Krons eller någon annanstans i huvudstan? Jag tyckte detta var riktigt fint och tror att det skulle vara ännu finare på min gubbes Speedmaster. Kanske kan bli en liten vardagspresent? ^^
 
Hej, jag är precis nyinkommen in i speedmaster familjen. Jag har dock sett en viss liten avvikelse på min klocka i jämförelse med bilder i denna tråd som jag funderar över. Min modell är 311.30.42.30.01.006. På bakboetten står det "THE FIRST WATCH ON THE MOON", tidigare bilder har dock även inkluderat "AND ONLY". Är det en designändring som har genomförts av Omega?
På min gubbe Speedmaster pro står det - "the first watch WORN ON the moon". Han har den referensen med safirglas och glasbaksida. :)
 
Var kan man få tag på ett band som liknar detta tro? Kan de tänkas ha något på Nymans eller Krons eller någon annanstans i huvudstan? Jag tyckte detta var riktigt fint och tror att det skulle vara ännu finare på min gubbes Speedmaster. Kanske kan bli en liten vardagspresent? ^^

Hej,
Det specifika bandet har Francisco Guerra tillverkat ( [email protected] ).
Jag fick detta svar:
"Yes, I make this strap on request. 55€ international shipping and PayPal fees included". Lycka till!
 
031A0A0A-4766-4AB5-86D6-BCA5B9EC5B69.jpeg
3220C40E-FD71-4A72-BEAE-EDD1A7C03512.jpeg
5CAB3FDA-FA58-47CB-A079-EF418217E06A.jpeg
Kört ST LE som ”tjänstgörande Speedy” i två veckor. Nu får den vila och en 145.012-67 får tjänstgöra istället :happyhappy: Det är något speciellt med gulnad tritium :)
Det är en väldigt speciell referens rent generellt. De äldre årgångarna på speedymaster sitter så fantastiskt bra på länk, hela klockan bärs mindre kontra nya upplagor. Jag använder mig inte av länken på min Speedmaster längre då jag helt enkelt tycker den blir för stor och klumpig men på de äldre referenserna skulle jag förmodligen inte ens lägga en tanke på att slänga på dem på ett band.

Spännande att samma klocka kan vara så lika men samtidigt så olika. Din har KARAKTÄR!
 
Det är en väldigt speciell referens rent generellt. De äldre årgångarna på speedymaster sitter så fantastiskt bra på länk, hela klockan bärs mindre kontra nya upplagor. Jag använder mig inte av länken på min Speedmaster längre då jag helt enkelt tycker den blir för stor och klumpig men på de äldre referenserna skulle jag förmodligen inte ens lägga en tanke på att slänga på dem på ett band.

Spännande att samma klocka kan vara så lika men samtidigt så olika. Din har KARAKTÄR!
Jag delar helt din uppfattning även om jag även för moderna Speedys föredrar länk framför läder/NATO :) Tycker att det är en väldigt skön känsla att ta på sig en vintage Speedy som har en "flat link", jag gillar även 1171/633 som även den inte är lika "klumpig" som de modernare länkarna.
 
Tillbaka
Topp