• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Inge plast kvar. Säljaren på Erikson Urhandel menade att jag skulle ha fingret som mothåll på baksidan av spännet vid ihopknäppning. Men det känns ju inte helt rätt att behöva göra så.
Min speedy var likadan första veckorna men det "mjuknade" lite sen. Jag tänkte dock att det var bra att det var trögt. Oroa dig inte säger jag!

<3
IMG_20180723_153223437.jpg

Har tänkt samma sak, kanske borde sälja för att testa något nytt men jag kan inte skiljas från speedyn... det går bara inte! Skulle jag hitta en årsklocka däremot då kan jag sälja min direkt! Får man fråga vad du har på gång? :)
Ja jag har tänkt tanken tidigare också, men har haft svårt att släppa speedyn. Men då jag hade en modern speedy så är det inte direkt svårt att skaffa en igen om det är så ;) nyfiken på nytt tog över för mycket helt enkelt. Suger nog på vad det blir som trillar in tills den faktiskt är hemma ;)

Man får ju inte vara jättepetig med hesalit men börjar störa mig på detta. Polera eller inte? Ta vad man haver, Autosol eller tandkräm? Eller beställa polywatch? Är ju inget djupt det här.
9C9865E6-D90F-413D-864C-5CCC48C2F7FF.jpeg
Tog tandkräm och såna där ögonpads i bomull (som man tar bort makeup med) och gnuggade. Gjorde susen! Skavet försvann och egentligen alla hairlines över hela glaset. Som sagt bara skav och inga riktiga repor. Nu ser det ut som nytt :)
99556874-8376-40FD-80AA-1D097320F4DA.jpeg
95C89FC2-8B0E-4001-A35F-6D3A863CCD91.jpeg

Tog tandkräm och såna där ögonpads i bomull (som man tar bort makeup med) och gnuggade. Gjorde susen! Skavet försvann och egentligen alla hairlines över hela glaset. Som sagt bara skav och inga riktiga repor. Nu ser det ut som nytt :)
99556874-8376-40FD-80AA-1D097320F4DA.jpeg
95C89FC2-8B0E-4001-A35F-6D3A863CCD91.jpeg
Också kört detta. Len tandkräm utan såna blå prickar och bomullspads gör susen på ytligare repor :happyhappy:

Tillbaka
Topp