• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Kör samma vinnande koncept som tidigare. Det är bara dumt att ändra.
DSC_0911.JPG
Jag dricker en kall i skuggan tillsammans med Speedyn.

Vad tror ni kamrater, om jag knatar in med min 006 till AD och ber dom byta mitt sapphire mot 005ans hesalite glas. Tror ni dom gör det med glädje, eller är det big no no?

Bild för skojs skull.

78505A45-5C88-4349-8FD6-60478B458637.jpeg
Det är inte möjligt tyvärr. Safirglaset har större diameter än hesalitglaset (plus en packning därutöver).

Ni med lite mindre handleder, hur upplever ni .005 på länk? Vill ha en speedy och för mig är det bara en .005 som är intressant. Är lite orolig över storleken då jag bara haft mindre ur.

Testa på Rob i veckan och tyckte den satt relativt bra för sin storlek, men hur ser ni som haft den ett tag och har mindre handleder? Tänker främst på er som också har den på länk då jag uppfattat det som att ändlänkarna gör klockan lite "längre". Har förövrigt 16,5 cm runt handleden.

EDIT: Taggar dig @Fixxxer då jag har för mig att jag läst någonstans att du har mindre handleder? Och du har ju haft ett par Speedys ;)

Senast ändrad:
Ni med lite mindre handleder, hur upplever ni .005 på länk? Vill ha en speedy och för mig är det bara en .005 som är intressant. Är lite orolig över storleken då jag bara haft mindre ur.

Testa på Rob i veckan och tyckte den satt relativt bra för sin storlek, men hur ser ni som haft den ett tag och har mindre handleder? Tänker främst på er som också har den på länk då jag uppfattat det som att ändlänkarna gör klockan lite "längre". Har förövrigt 16,5 cm runt handleden.

EDIT: Taggar dig @Fixxxer då jag har för mig att jag läst någonstans att du har mindre handleder? Och du har ju haft ett par Speedys ;)

Jag har 16,5 cm handled och har haft min 005 i tre fyra månader och jag har inga problem med storleken alls. Jag roterar både mindre vintage och större dykare med mer närvaro och för mig är speedy perfekt i storlek.

Edit: roligare med bild
15329519751561205995205.jpg

Nu är det säkert femte gången jag postar den här bilden, men jag tycker ändå den säger att den sitter perfekt på mindre handleder även med länk.
Jag har exakt 16.5cm omkrets. (Och ja, vinkeln är rättvis. Det är ju så här andra ser klockan på din arm)

Screen Shot 2018-07-30 at 14.14.31.png

Edit: en till, fast på läder:

IMG_5011.JPG

@NRE @Fixxxer Wow tack för att ni tog er tid och postade bilder! Ser riktigt bra ut trots mindre handleder. Skönt, då blir det en Speedy så snart plånboken tillåter. Kul att få hänga lite mer i denna tråd då också! :D

Har också undrat hur Speedy Pro ser ut på handleder kring 16-17cm och har själv ca 17-17,5. Funderat länge på månklockan men bara unnat mig Breitling och Rolex. Tycker det sitter skitfint på @Fixxxer och @NRE :). Lycka till med sparandet och hoppas den sitter på handleden illa kvickt!. Och så tackar vi för bilderna!

Är du orolig för att originallänken bygger för mycket kan du alltid köpa till 1171/633-länk som har mycket brantare avslut. Mycket snyggare också (säger man helt opartiskt... ;) )

2D82691A-4E30-4F66-AA41-D8035E917EBA.jpeg

Är du orolig för att originallänken bygger för mycket kan du alltid köpa till 1171/633-länk som har mycket brantare avslut. Mycket snyggare också (säger man helt opartiskt... ;) )

2D82691A-4E30-4F66-AA41-D8035E917EBA.jpeg
Har faktiskt tänkt på det efter att sett dina bilder. Sjukt snyggt plus förhöjer vintagekänslan. Mycket möjligt att det kompletteras med en sån längre fram. Hur mycket får men ge för en sån länk?

Jag har 16,5 cm handled och har haft min 005 i tre fyra månader och jag har inga problem med storleken alls. Jag roterar både mindre vintage och större dykare med mer närvaro och för mig är speedy perfekt i storlek.

Edit: roligare med bild
15329519751561205995205.jpg

What! Lägg av, du är ju en stor kille. Typ alla länkbitar kvar på klockan?:p

Tillbaka
Topp