• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ursäkta min sena ankomst. Hoppas ni har en underbar sommarkväll, Speedfreaks!:woot:
01D36BAD-7B64-4061-82AF-BBB3809A0C33.jpeg

Nej! Eller ja! Eller jag vet inte. Coolt och konstigt i en härlig blandning. Återkom med dina tankar ;)
Positivt överraskad, riktigt bra kvalité till vad den kostar.
Kommer bli riktigt bra när den är lite mer insliten, sitter bra på mina 18,5 i omkrets. Har man under i omkrets blir den sita för slappt.
Inte optimalt med länk under sommaren:)

• Like
Reactions: NRE
@MasterChief den listade lite högre, typ 41.2 - 42.3 (nånstans där) när jag köpte min i höstas. Vilket ändå betyder en rätt styv höjning på ca 8%. Känns lite saftigt, å andra sidan handlas det väl lyxvaror som aldrig förr.

En fundering. Min speedy är utplockad i april och gick ca +6spd första månaden. Därefter stabiliserade den sig på ungefär +2spd. Senaste veckan har den dock börjat forta sig en del och går nu ungefär +15 spd, alltså utanför spec.

Jag har på mig klockan varje dag i princip och drar upp den nästan varje morgon. Den har inte utsatts för några stötar eller liknande.

Är något skevt? Bör jag ta mig till Nymans? Är det värmen som gör det? Tips mottages tacksamt.

En fundering. Min speedy är utplockad i april och gick ca +6spd första månaden. Därefter stabiliserade den sig på ungefär +2spd. Senaste veckan har den dock börjat forta sig en del och går nu ungefär +15 spd, alltså utanför spec.

Jag har på mig klockan varje dag i princip och drar upp den nästan varje morgon. Den har inte utsatts för några stötar eller liknande.

Är något skevt? Bör jag ta mig till Nymans? Är det värmen som gör det? Tips mottages tacksamt.
En viss svajighet jämfört med moderna verk verkar dom ha. Min kan gå allt mellan -1 och +5 i olika perioder (men inte under samma vecka). Har ingen förklaring till det men just nu i värmen verkar den ligga på +2-3. Specen är inte COSC så man kan inte kräva att den skall gå inom det men +15 är helt klart för mycket. Men avvakta lite, garantin är ju två år så det är finns ju ingen anledning till panik. Fortsätter det eller det finns en större svajighet så reklamera.

• Like
Reactions: NRE
En viss svajighet jämfört med moderna verk verkar dom ha. Min kan gå allt mellan -1 och +5 i olika perioder (men inte under samma vecka). Har ingen förklaring till det men just nu i värmen verkar den ligga på +2-3. Specen är inte COSC så man kan inte kräva att den skall gå inom det men +15 är helt klart för mycket. Men avvakta lite, garantin är ju två år så det är finns ju ingen anledning till panik. Fortsätter det eller det finns en större svajighet så reklamera.
Nä, panik har jag inte. Tycker det är märkligt bara eftersom den gick så fint innan senaste veckan. Jag avvaktar och ser. Tack för svar :)

Tillbaka
Topp