• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hej alla glada,

Läste att man inte skall använda sin automatiska klocka när man spelar golf?
Får era Speedys hänga med på banan eller är det en onödig risk?

Jag får dra upp den oftare ibland räcker den inte ens ett dygn, och det känns som att jag inte kan vri upp den lika många varv innan jag känner att det kommer ett motstånd. tror den höll 18 timmar nu senast :/ .

början på en tröghet, lägger av att vrida då. det är rätt va?
Det tar tydligt stopp när det är stopp.
Edit: pucktvåa
Vrid tills det tar stopp bara. Inte trögare. Blir ett distinkt stopp. Du vrider antagligen för få varv och därav mindre gångreserv.
@Oktogon har förmodligen helt rätt.

Hoppas du får ordning på det. Har du möjlighet så sväng förbi en AD och be dem visa. Hellre framstå som lite osäker än att ha ångest över eventuell trasig klocka.

Ja, visst är/var de ena riktiga hjältar :) Kommer inte ihåg hur jag hittade sidan, har lyssnat/sett igenom den ett antal gånger, blir säkert ett par gånger till i väntan på 21/7 :D Kommer själv att behålla antingen min 105.012-65 eller en av mina 145.012-67 så länge jag lever då de är så intimt förknippade med månlandningarna :)

Härligt!
Vet du något om de faktiska exemplar som vart på månen?
Äger Buzz och Neil sina ex fortfarande eller har det sålts, någon som vet?

Speedyn förgyller denna gråa dag :)

702112B2-A75E-44CB-A675-5C900476CDE8.jpeg

Speedy på orginallänk. Det funkar, men inte mer än så, fan ska man behöva trilla dit på en extra länk.. Nåja, sjukt nöjd med diverse band iaf. Frågan är om man ska lägga vantarna på ett vikspänne istället. Finns det alternativ som är vettiga eller är det 3k-orginalet som gäller?
20190104_135451.jpg
20190104_132849.jpg

Speedy på orginallänk. Det funkar, men inte mer än så, fan ska man behöva trilla dit på en extra länk.. Nåja, sjukt nöjd med diverse band iaf. Frågan är om man ska lägga vantarna på ett vikspänne istället. Finns det alternativ som är vettiga eller är det 3k-orginalet som gäller?
20190104_135451.jpg
20190104_132849.jpg
Jag håller med gällande länken, den är fin men den hade kunnat varit snyggare! Jag använder nästan uteslutande läder men med vanligt spänne. Jag tror att Hirsch har en liknande clasp men ingen aning om den är varken bra eller snygg.

Tack!

"Of special note, it is understood that Buzz Aldrin's watch was lost in transit in or about 1971 whilst en route to the Smithsonian Air and Space Museum whilst Buzz was attempting to loan the item for display. Its current whereabouts are not therefore known. It may well be the first watch worn on the moon. Buzz recounted in his autobiography that, during the EVA, Neil Armstrong left his own Speedmaster in the Lunar Module as a replacement for the in-cabin timer which had malfunctioned."

Folk lootade i posten redan på den tiden såklart. Det är alltså en privatperson någonstans som sitter och trycker på den första klockan som vart på månen.. Ovärderlig och osäljbar på samma gång.

Idag är en stor dag. Den 4/1 1929 gjorde Tintin entré för första gången. Det firas stort här hemma :)
IMG_20190104_165143.jpg
Tintin Månen tur och retur, vilken klassiker! Jag hade alla hans äventyr på band när jag var liten och de lyssnade jag på i timmar varje dag haha! Klart man har blivit skadad! =p

Tillbaka
Topp