• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Från dagens aw. Ha en fin kväll!
4A3B7D69-E39D-42FD-BC55-0BB0F1F58078.jpeg

Åhå, är lite sugen på ett lite kraftigare cordovan. Vet du varifrån det kommer?
Jag kan verkligen rekommendera det! Mitt är lite vadderat vilket jag tror kan vara bra då lädret i sig är väldigt mjukt och följsamt. Jag köpte mitt här på forumet och vet ärligt inte var det kommer ifrån, det står inget på.

Jag kan verkligen rekommendera det! Mitt är lite vadderat vilket jag tror kan vara bra då lädret i sig är väldigt mjukt och följsamt. Jag köpte mitt här på forumet och vet ärligt inte var det kommer ifrån, det står inget på.

Jag säljer ett nästan identiskt men inte cardovan om du vill se hur det ser ut på innan du lägger en större summa. Annonsen finns på köp och sälj!
Likadant med många av banden i min låda, de bara kommer någonstans ifrån och vill man ha ett till likadant så är det kört:)

Jag tror att jag ska slå på och skaffa något i hästrumpa direkt. Har testat runt på lite olika enklare band och tycker att den stilen är perfekt!

...däremot vete sjutton om den gamla sanningen att "speedyn passar på allt" verkligen håller? Jag tycker tvärtemot alla andra att den är rätt svårmatchad! Långa bandhorn som gärna tar ett lite stoppat band men samtidigt rätt smäcker vid bandfästet, gäller att hitta exakt rätt tjocklek.

Minns sedan tidigare att jag gillat speedy på nato men på min nuvarande tycker jag att det är katastrofalt! Eller är det bara att jag äntligen har en trevlig 1171-länk och att allt annat då bleknar i jämförelse..?

Likadant med många av banden i min låda, de bara kommer någonstans ifrån och vill man ha ett till likadant så är det kört:)

Jag tror att jag ska slå på och skaffa något i hästrumpa direkt. Har testat runt på lite olika enklare band och tycker att den stilen är perfekt!
Det gör du helt rätt i!

...däremot vete sjutton om den gamla sanningen att "speedyn passar på allt" verkligen håller? Jag tycker tvärtemot alla andra att den är rätt svårmatchad! Långa bandhorn som gärna tar ett lite stoppat band men samtidigt rätt smäcker vid bandfästet, gäller att hitta exakt rätt tjocklek.

Minns sedan tidigare att jag gillat speedy på nato men på min nuvarande tycker jag att det är katastrofalt! Eller är det bara att jag äntligen har en trevlig 1171-länk och att allt annat då bleknar i jämförelse..?
Jag roterade olika band nästan dagligen på min .005. När jag nu har en 145.0022 på 1171 så har den knappt lämnat klockan. Den är nästan lite för bra helt enkelt ;)

Jag roterade olika band nästan dagligen på min .005. När jag nu har en 145.0022 på 1171 så har den knappt lämnat klockan. Den är nästan lite för bra helt enkelt ;)
Kanske är det så enkelt. Får som sagt se om ett riktigt bra band kan bli en värdig utmanare. De blandade läderflärpar jag har i lådan just nu är i vart fall inte värdiga en speedy:)

Sitter och tänker lite retrospektivt över dem 2 gångerna jag ägt en speedy (005, 3750) och kommer fram till följande slutsats.
  • Jäkligt jobbigt att vrida upp den (man vänjer sig) .
  • Jobbigt att få ett rent foto över tavlan utan massa reflektioner.
  • Länken, länken, länken. Den är riktigt snygg, det jag inte gillar med den är ändlänkar som sticker ut om man inte har Rambos breda handleder.
  • Historian
  • Första och enda klockan som gjort mig till en rockstjärna, eller fått mig att känna som en iallafall.
  • Fungerar riktigt bra som beater. Brukade min verkligen till allt, gym, dusch, jobbet, ellabbet, golf osv.
  • Tidshållningen var bra, +5s/d.
  • Att man kunde få en helt annan känsla av klockan genom att bara dra igång kronografen. Tycker tavlan får en "rundare", bolliknande, symmetrisk känsla (säkert bara mitt huvud som spökar haha)
Avslutar med en bild och till återseende :D
20180829_185527.JPG

Du som tog vintage speedyn på blocket för 15k, jag säger bara faaan ta dig ;) jag var en minut för sen. Såldes på typ 2 minuter.

Tillbaka
Topp