Den ser ju kosher ut, men jag får alltid en tvivlande känsla av "vet inte något om denna klocka", när det gäller en av de mest kända klockorna någonsin av ett av de allra största märkena genom horologins historia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser ju kosher ut, men jag får alltid en tvivlande känsla av "vet inte något om denna klocka", när det gäller en av de mest kända klockorna någonsin av ett av de allra största märkena genom horologins historia.
Som tröst erbjud han mig hans 005 från 2018, nog vet han vad det är för klockan men han kände nog inte till värdeutveckligen på den... min gissning.Den ser ju kosher ut, men jag får alltid en tvivlande känsla av "vet inte något om denna klocka", när det gäller en av de mest kända klockorna någonsin av ett av de allra största märkena genom horologins historia.
Beror på modell och skick. Bild, referens nr?Hej på er.
Jag har en Speedmaster från 1988. Funderar på att sälja den och är lite osäker på vad den kan vara värd. Är det någon här som har bra span på sånt? Tacksam för hjälp
Beror på modell och skick. Bild, referens nr?
Jag förvärvade klockan 2014. Jag tror den är från 1988. Den va i ett ganska slitet skick. Jag hade inte riktigt förälskat mig i vintage på den tiden så jag bytte en del delar när klockan servades hos Jarl Sandin samma år. Jag har bigogat bilder på kvittot därifrån så kan du vad dom gjorde samt vilken ref det är. Jag har kvar en opolerad orginallänk plus alla andra delar som dom bytte.
Varför tror du att den att den är från 1988? Det som anges på kvittot som referens är serienumret på urverket. En koll på https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/ ger att att det bör vara fråga om en referens 3590.50 från mitten av 1995, referensen tillverkades mellan 1988-1996. Vore bra med en bra bild på den utbytta bezel:en, mycket svårt att se men det kan vara den som benämns "B5 i "Moonwatch Only" och som tillverkades mellan 1995 och 2004, den som sitter på nu är den som kom from 2004 och fortfarande används. Länken är en 1479/812 och är korrekt för en 3590.50, producerades mellan 1989 och 1996. Har du kvar visarna (de syns inte på bilderna)? I så fall så tycker jag du ska sätta tillbaka dem, klart trevligare med gulnad tritium än ny super-luminovaJag förvärvade klockan 2014. Jag tror den är från 1988. Den va i ett ganska slitet skick. Jag hade inte riktigt förälskat mig i vintage på den tiden så jag bytte en del delar när klockan servades hos Jarl Sandin samma år. Jag har bigogat bilder på kvittot därifrån så kan du vad dom gjorde samt vilken ref det är. Jag har kvar en opolerad orginallänk plus alla andra delar som dom bytte.
@Hasse Varg - speedytokarnas egna professorVarför tror du att den att den är från 1988? Det som anges på kvittot som referens är serienumret på urverket. En koll på https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/ ger att att det bör vara fråga om en referens 3590.50 från mitten av 1995, referensen tillverkades mellan 1988-1996. Vore bra med en bra bild på den utbytta bezel:en, mycket svårt att se men det kan vara den som benämns "B5 i "Moonwatch Only" och som tillverkades mellan 1995 och 2004, den som sitter på nu är den som kom from 2004 och fortfarande används. Länken är en 1479/812 och är korrekt för en 3590.50, producerades mellan 1989 och 1996. Har du kvar visarna (de syns inte på bilderna)? I så fall så tycker jag du ska sätta tillbaka dem, klart trevligare med gulnad tritium än ny super-luminovaVärde? Svårt att säga, lite synd att du polerade den då vintage folk föredrar så lite polerade klockor som möjligt, kring 25k skulle jag tro, finns säkert någon annan här i tråden som har bättre koll på värdet
![]()
@Hasse Varg - speedytokarnas egna professor![]()
Tja, vad ska jag säga? Måste ju givetvis erkänna att jag nördat ner mig ordentligt i Speedys och tycker att det är kul att grotta ned mig ordentligt och försöka hjälpa andra med vad jag kan@Hasse Varg - speedytokarnas egna professor![]()
Tja, vad ska jag säga? Måste ju givetvis erkänna att jag nördat ner mig ordentligt i Speedys och tycker att det är kul att grotta ned mig ordentligt och försöka hjälpa andra med vad jag kan![]()
Alldeles för sent för att ha kunnat köpa på mig fina vintage Speedys för en rimligt slantNär fick du intresset för speedy?![]()
Vi uppskattar att du delar med dig!Tja, vad ska jag säga? Måste ju givetvis erkänna att jag nördat ner mig ordentligt i Speedys och tycker att det är kul att grotta ned mig ordentligt och försöka hjälpa andra med vad jag kan![]()
Varför tror du att den att den är från 1988? Det som anges på kvittot som referens är serienumret på urverket. En koll på https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/ ger att att det bör vara fråga om en referens 3590.50 från mitten av 1995, referensen tillverkades mellan 1988-1996. Vore bra med en bra bild på den utbytta bezel:en, mycket svårt att se men det kan vara den som benämns "B5 i "Moonwatch Only" och som tillverkades mellan 1995 och 2004, den som sitter på nu är den som kom from 2004 och fortfarande används. Länken är en 1479/812 och är korrekt för en 3590.50, producerades mellan 1989 och 1996. Har du kvar visarna (de syns inte på bilderna)? I så fall så tycker jag du ska sätta tillbaka dem, klart trevligare med gulnad tritium än ny super-luminovaVärde? Svårt att säga, lite synd att du polerade den då vintage folk föredrar så lite polerade klockor som möjligt, kring 25k skulle jag tro, finns säkert någon annan här i tråden som har bättre koll på värdet
![]()
Det var så lite, kul att kunna hjälpa tillWow tack för hjälpen. Hmm han jag fick klockan av sa att den va från 1988. Eller så va det dom på Jarl Sandin. Jag minns inte riktigt. Vore kul att veta årsmodellen
Jag har bifogat bild på bezelringen som satt på.
Yes visarna är kvar. Ja men att byta tillbaka låter smart.
Tack för hjälpen.
Det var så lite, kul att kunna hjälpa tillDen gamla bezelringen är den jag trodde så klockan är nog mest troligt från 1995. Om du vill vara 100% säker så kan du beställa ett ”Extract from the Archives” från Omega, kostar dock runt 1 500 spänn, så här ser ett som jag har ut:
![]()
Har den serienummer under ena bandhornet?Wow tack för hjälpen. Hmm han jag fick klockan av sa att den va från 1988. Eller så va det dom på Jarl Sandin. Jag minns inte riktigt. Vore kul att veta årsmodellen
Jag har bifogat bild på bezelringen som satt på.
Yes visarna är kvar. Ja men att byta tillbaka låter smart.
Tack för hjälpen.
Nej inget serienummer under bandhornet :/Har den serienummer under ena bandhornet?
Den här listan stämmer ganska bra enligt egen erfarenhet: http://chronomaddox.com/romans.html
Kolla igen ska sitta under nedre vänstra bandhornet. Omega började märka serienummer där någon gång under början 90-tal. Serienumret på din klocka daterar den till 95-96.Nej inget serienummer under bandhornet :/
Har en Speedy Tuesday gen 1 till övers om du känner att suget är alldeles för stortSaknar speedy, framför allt speedy tuesday... men jag säljer igen efter ett tag sen saknar igen. Vad ör de för fel på mig?
Den vägen har vi nog alla vandratSaknar speedy, framför allt speedy tuesday... men jag säljer igen efter ett tag sen saknar igen. Vad ör de för fel på mig?
Ja det är ett bra pris!Hej
Är 28 000 bra pris för denna?
Allt finns sedan inköpet 2018.