Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur ser du det?Nyfiken fråga för diskussions skull:
Jag ser att den applicerade logotypen börjar lossna från tavlan.
Tack!Jösses vad fin den är. Skicket är helt i min smak! Tråkig samling av vintageikoner du verkar ha.
Nyfiken fråga för diskussions skull:
Jag ser att den applicerade logotypen börjar lossna från tavlan. Vad säger vintagefolket om att fästa den igen? Eller ska en enbart låta den falla av och låta en kunnig öppna och lyfta ut?
Ah! Ja, det är säkert skuggan ja. Jag tänkte vid den vänstra foten av omegalogotypen. Fick bara inte ihop hur omegatecknet ska sitta. Jag har ju heller inte (ännu) haft ynnesten att få se en irl.Tack!
Om du menar på min klocka så håller inte loggan på att lossna(inte vad jag uppmärksammat åtminstone) Tror du luras av att den delvis är skuggad.
Många citat blir det. Jag rör säkert ihop, men jag tyckte mig se att den vänstra klacken/foten på loggan inte låg kloss an mot tavlan. Men som teletomte skriver, så är det säkert mina ögon och skugga som lurar mig.Hur ser du det?
Helgerån!Hmm, jag får ju inte min 145.012-67 såld verkar det som... Kanske lika bra att slakta den och sälja delarna Nästan 40k SEK begärs för den här DON bezeln på OF:
https://omegaforums.net/threads/excellent-don-bezel-omega-speedmaster-dot-over-ninety.90350/
En 1039/516 länk ligger runt 15k, flat-foot krona runt 5k, en tavla kan man säkert få 15k för, ett servat 321 verk ligger på 30k, tritium visare 5k och en komplett boett bör man få 15k för. Få se nu, det blir väl 125k, frestande
Nej, jag skulle inte förmå mig att slakta en fin vintage Speedy av ren snikenhetHelgerån!
Som tur väl är så verkar du inte vara av det slaget....
Usch vilken hemsk tanke!Hmm, jag får ju inte min 145.012-67 såld verkar det som... Kanske lika bra att slakta den och sälja delarna Nästan 40k SEK begärs för den här DON bezeln på OF:
https://omegaforums.net/threads/excellent-don-bezel-omega-speedmaster-dot-over-ninety.90350/
En 1039/516 länk ligger runt 15k, flat-foot krona runt 5k, en tavla kan man säkert få 15k för, ett servat 321 verk ligger på 30k, tritium visare 5k och en komplett boett bör man få 15k för. Få se nu, det blir väl 125k, frestande
Ja...Usch vilken hemsk tanke!
Älskar och hatar vintage...Hmm, jag får ju inte min 145.012-67 såld verkar det som... Kanske lika bra att slakta den och sälja delarna Nästan 40k SEK begärs för den här DON bezeln på OF:
Kul att se dig tillbaka i tråden tillslut och stort grattis till nyförvärvet!*Trumvirvel*
Damer och herrar,
Efter nästan två års uppehåll, en hel del smygtittande här och ett språng ut i ovissheten vill jag stolt presentera min återkomst till denna underbara, magiska och varma tråd!
Idag blev jag ägare till ännu en Speedmaster!
Omega Speedmaster co-axial chronograph
Urver: 9300 (inhouse med vertikal koppling och ”Column wheel”)
44,25 mm bred
16 mm hög
Tidigare hade jag en moddad Speedy PRO
OTROLIGT trevlig och svincool klocka som jag är väldigt glad att ha ägt.
Dock saknade jag datum, vattentäthet och det är ju väldigt praktiskt med en automatisk.
Så nu gör vi ett nytt försök!
Speedmaster på anabola!
Mer av allt!
Inte ett försök att härma originalet, men estetiken är onekligen inspirerad av den.
Framför allt glad att va tillbaka här!
Ser fram emot tisdag!!!
Tack!Kul att se dig tillbaka i tråden tillslut och stort grattis till nyförvärvet!
Ja det är ju det. Under din frånvaro har även jag sålt och köpt tillbaka så vet precis hur det ärTack!
Det är svårt att inte ha en speedy i någon form!
Ones you go speedy..Ja det är ju det. Under din frånvaro har även jag sålt och köpt tillbaka så vet precis hur det är
Ja, det framgår helt tydligt i den bilden. Sorry
Jag köpte en SKX av precis den anledningen. Det höll ett halvår, sen blev det en Seamaster som daily driver...Blåställ hela dagarna så speedyn har blivit helg klocka! Trevlig helg fartdårar!
Haha klockrent, nu blev jag hungrig!
Riktigt snabb ost där!
Helskotta va snabb den är!Riktigt snabb ost där!
Kört skx jag med men tröttna. Seamaster som bruksklocka hade jag kunnat tänka mig...eller en ss skydiver eller nån sinn... Ja det finns så mycket roligt!Jag köpte en SKX av precis den anledningen. Det höll ett halvår, sen blev det en Seamaster som daily driver...
Trevlig helg
NixKom igen nu KS! Ingen som vill sälja en 1171?
Tack för det upplyftande svaret!
KämpaTack för det upplyftande svaret!