• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

B1884

Audemars
2-Faktor
20160405_083909.jpg
 
Har läst igenom alla 73 sidor på denna tråd sen igårkväll, kan säga att jag är helt såld... Men kan en vänlig själ förklara skillnaden mellan PRO/Moonwatch/FOIS?? ser ingen skillnad förutom priset :angel: (ber om ursäkt för mitt okunniga jag)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Har läst igenom alla 73 sidor på denna tråd sen igårkväll, kan säga att jag är helt såld... Men kan en vänlig själ förklara skillnaden mellan PRO/Moonwatch/FOIS?? ser ingen skillnad förutom priset :angel: (ber om ursäkt för mitt okunniga jag)
Pro och moonwatch är samma sak :)

FOIS är en variant av speedmaster som är lite mindre med sina 39/40 mm (Pro är 42mm). Samma verk.
Det går egentligen tillbaka historiskt till att den första omegan som var med i rymden var en modell som är väldigt lik dagens FOIS. Men klockan man använde vid månlandningen var den lite större professional.
Båda är riktigt nice enligt mig :)
 
Pro och moonwatch är samma sak :)

FOIS är en variant av speedmaster som är lite mindre med sina 39/40 mm (Pro är 42mm). Samma verk.
Det går egentligen tillbaka historiskt till att den första omegan som var med i rymden var en modell som är väldigt lik dagens FOIS. Men klockan man använde vid månlandningen var den lite större professional.
Båda är riktigt nice enligt mig :)

Tack så mycket, inte undra på att mitt otränade öga ej såg skillnad ;) Får nog bli en Pro/moonwatch för mig då :rolleyes:
 
Hallå där!
För exakt 2 veckor sedan fyllde farsgubben 50 barre. Som jag skrev för ett antal sidor sedan planerades det ett inköp av en Speedy Pro som present till sig själv. Klockan köptes till slut på Engströms Urmakeri i Jönköping och fick sedan ligga undanlagd och inslagen i källaren av principskäl då han inte skulle fylla förens några veckor senare. Några ivriga veckor senare kom dock dagen då klockan äntligen skulle få sättas på armen för första gången. Till soundet av "Fly me to the moon" av Frank Sinatra öppnades klocklådan en tisdag-morgon för 2 veckor sedan. Nu kommer det inte några jättesnygga bilder men ja, ni alla vet ju hur en speedy ser ut.

Nu fattas det bara att man köper en till sig själv också - sådan far sådan son.
thumb_IMG_2786_1024.jpg
thumb_IMG_2785_1024.jpg
thumb_IMG_2854_1024.jpg


Trevlig afton!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Hallå där!
För exakt 2 veckor sedan fyllde farsgubben 50 barre. Som jag skrev för ett antal sidor sedan planerades det ett inköp av en Speedy Pro som present till sig själv. Klockan köptes till slut på Engströms Urmakeri i Jönköping och fick sedan ligga undanlagd och inslagen i källaren av principskäl då han inte skulle fylla förens några veckor senare. Några ivriga veckor senare kom dock dagen då klockan äntligen skulle få sättas på armen för första gången. Till soundet av "Fly me to the moon" av Frank Sinatra öppnades klocklådan en tisdag-morgon för 2 veckor sedan. Nu kommer det inte några jättesnygga bilder men ja, ni alla vet ju hur en speedy ser ut.

Nu fattas det bara att man köper en till sig själv också - sådan far sådan son.
thumb_IMG_2786_1024.jpg
thumb_IMG_2785_1024.jpg
thumb_IMG_2854_1024.jpg


Trevlig afton!
Är det lugnt om jag adopterar dig några månader? Jag fyller snart 30 så jag vill ha en likvärdig present tack :)
Underbar klocka och present förövrigt!
 
Senast ändrad:

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Hallå där!
För exakt 2 veckor sedan fyllde farsgubben 50 barre. Som jag skrev för ett antal sidor sedan planerades det ett inköp av en Speedy Pro som present till sig själv. Klockan köptes till slut på Engströms Urmakeri i Jönköping och fick sedan ligga undanlagd och inslagen i källaren av principskäl då han inte skulle fylla förens några veckor senare. Några ivriga veckor senare kom dock dagen då klockan äntligen skulle få sättas på armen för första gången. Till soundet av "Fly me to the moon" av Frank Sinatra öppnades klocklådan en tisdag-morgon för 2 veckor sedan. Nu kommer det inte några jättesnygga bilder men ja, ni alla vet ju hur en speedy ser ut.

Nu fattas det bara att man köper en till sig själv också - sådan far sådan son.
thumb_IMG_2786_1024.jpg
thumb_IMG_2785_1024.jpg
thumb_IMG_2854_1024.jpg


Trevlig afton!
Underbart inlägg! Grattis till pappsen och hoppas att du snart har din egen speedy på armen!:)
 
Topp