Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha ajdå, lider med digBra att jag sålde min i nyskick för 32' då haha!
Speedy var min första "riktiga" klocka. Sålde för att jag ville pröva annat och för att det är lätt att köpa tillbaka när som helst (om det är en modern Speedy). Den jag har nu säljer jag inte lättvindigt eftersom det är lite svårare att hitta en fin 105.003.Jag har funderat på en sak som ni säkert kan svara på utifrån er själva. Det verkar vara många som tidigare ägt en Speedy som kommer tillbaka, vilket jag förstår med tanke på vilken fin klocka det är.
Min fråga är nu, varför valde ni att sälja er första?
Jag väntar med att skriva varför jag valde att sälja min tills ni andra sagt ert. Det var inte bara för att jag vill ha en Explorer II, det fanns även andra anledningar.
Av nyfikenhet, vad har fått dig att sälja de tidigare tre gångerna?Gör entré i tråden för fjärde gången![]()
![]()
Nya objekt som skulle in typAv nyfikenhet, vad har fått dig att sälja de tidigare tre gångerna?
Misstänkte att så var fallet!Nya objekt som skulle in typ![]()
Grymt! Man kan ju inte va utan speedy, det har man ju märktGör entré i tråden för fjärde gången![]()
![]()
För mig var det för att testa annat. Fick erbjudande att byta mot en 16570 och den hade jag varit lite sugen på så körde på det. Efter ett halvår insåg jag att den inte kunde ersätta speedyn så den såldes och speedy trillade in igen. Denna gång blev det dock en 87a istället för en modern då jag gillar tritium och 1171 länken så den tickade alla boxar.Jag har funderat på en sak som ni säkert kan svara på utifrån er själva. Det verkar vara många som tidigare ägt en Speedy som kommer tillbaka, vilket jag förstår med tanke på vilken fin klocka det är.
Jag väntar med att skriva varför jag valde att sälja min tills ni andra sagt ert. Det var inte bara för att jag vill ha en Explorer II, det fanns även andra anledningar.
Då har vi liknande historier! Jag sålde min för att jag var sugen på en 16570 vilket jag nu har och är mer än nöjd med. Skulle jag köpa en Speedy igen blir det utan tvekan en äldre.För mig var det för att testa annat. Fick erbjudande att byta mot en 16570 och den hade jag varit lite sugen på så körde på det. Efter ett halvår insåg jag att den inte kunde ersätta speedyn så den såldes och speedy trillade in igen. Denna gång blev det dock en 87a istället för en modern då jag gillar tritium och 1171 länken så den tickade alla boxar.
Kul med Speedys![]()
![]()
Ställer den i princip bara från stillastående så jag inväntar rätt sekund när jag börjar dra upp den, den startar ju direkt på första vridningsvarven. På så sätt slipper jag hacka den.Hur gör ni när ni ställer era Speedys? Skiter ni i att sekundvisaren inte kommer visa rätt eller finns det något knep för att "hacka" den?
Så gjorde jag med!Ställer den i princip bara från stillastående så jag inväntar rätt sekund när jag börjar dra upp den, den startar ju direkt på första vridningsvarven. På så sätt slipper jag hacka den.
Ah! SmartStäller den i princip bara från stillastående så jag inväntar rätt sekund när jag börjar dra upp den, den startar ju direkt på första vridningsvarven. På så sätt slipper jag hacka den.
Min alla första Omega och man svävar ju viktlös fram med en av dessa på armen. Otroligt![]()
Jag har funderat på en sak som ni säkert kan svara på utifrån er själva. Det verkar vara många som tidigare ägt en Speedy som kommer tillbaka, vilket jag förstår med tanke på vilken fin klocka det är.
Det är roligt att höra allas historier då detta verkar vara en klocka många köper både en, två och tre gånger.Jag sålde min .005 för att den mest blev liggande i lådan efter ca 2 år. Detta i sin tur berodde på att jag köpt en 36mm Explorer som fick all handledstid, och som samtidigt fick mig att inse att 42 mm är för stort för mina ca 16,5cm handleder. Men så köpte jag en FOIS istället och den sitter perfekt. Mycket nöjd fortfarande efter ett drygt år. Enda jag saknar med den är hesalit, men i övrgigt så är den grym!
Vad betyder FOIS?Grattis!! Sjuuukt fin FOIS.
Hmm, vad är en "svart snoopy-tavla" för någonting? Att fysiskt byta en tavla mot en annan är säkert ingen större grej för en urmakare och kan säkra inte kosta så mycket.Är det någon här som har koll på vad ett tavelbyte på en 005:a skulle kunna kosta? Och hur ser ni på att byta tavla? Och till sist, det är ingen som har en svart snoopy-tavla liggandes?![]()
Hmm, vad är en "svart snoopy-tavla" för någonting? Att fysiskt byta en tavla mot en annan är säkert ingen större grej för en urmakare och kan säkra inte kosta så mycket.
Ok, du förstår jag vad du menar![]()
Det var en sån jag hade i tanke![]()
Ja, vad fan, den är väl så nära NOS man kan kommaPlanerar att även använda min ST68 NÅN gång iaf men har ingen direkt brådska
En klocka jag tyvärr glömmer bort då jag aldrig använt eller ens provat den sen köpet..
Ok, du förstår jag vad du menarJa, den är trevlig, har sett några eller någon i den här tråden, givetvis så är ju en original "Eyes on the Stars" att föredra men de kostar ju en hel del (vilket boettlock de dock har
)... Vad gäller byte av en tavla på en .005 så har jag personligen inga problem med det, om du behåller original tavlan så kan ju alltid en eventuell köpare byta tavla om hen så vill.
Skit i om det blir en franken, så länge du själv gillar klockan och du har original tavlan kvar så tycker jag inte att det är något problem, värre om det skulle vara en vintage Speedy...Ja den är riktigt trevlig och klart boetten är ett plus. Men tyvärr är priset ett hinder för mig. Självklar spar man originalet. Är lite halvt emot att göra en franken men just i detta fall kan jag nog leva med det![]()
Vad betyder FOIS?
edit: såklart. First Omega In Space.