• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ett kyligt med soligt ljus idag.
Albino-up!!
B49B459F-7D82-45EE-B4D2-58A2CC856BEE.jpeg

Äntligen fixat länken så den inte längre sitter som en 2 åring med separationsångest runt handleden.

Då var det dags för mig att få vara med på min första Speedy Tuesday. Känns ju alldeles underbart att få hänga här med er äntligen :)
C59A087C-04F8-4B8A-9E69-93DE509B46FE.jpeg

Gör min debut här och önskar alla en snabb tisdag :)
IMG_20190416_081148.jpg

thumbnail_IMG_1951.jpg

Min första Speedy tuesday och många fler ska de bli!

Debut till första speedy Tuesday även här :) Förhoppningsvis många fler att vänta
15554163630384443234288224542358.jpg

Shit.. 4 outcommings på en sida..
speedys kommer snart ta över världen!

Om en speedmaster blir fullt uppdragen och får ligga så går den i ca 48h.
Hur mycket kortare går den om man har kronografen igång hela tiden?
Nån som prövat?

Om en speedmaster blir fullt uppdragen och får ligga så går den i ca 48h.
Hur mycket kortare går den om man har kronografen igång hela tiden?
Nån som prövat?

Borde gå lika länge då frekvensen på balansfjädern är densamma, och balansfjäderns oscilation styr hur snabbt huvudfjädern snurrar upp sig.
Rätta mig gärna om jag har fel här!

Borde gå lika länge då frekvensen på balansfjädern är densamma, och balansfjäderns oscilation styr hur snabbt huvudfjädern snurrar upp sig.
Rätta mig gärna om jag har fel här!
Vist är amplituden den samma. Men det är fler kugghjul och visare som ska dras runt. Det borde gå åt mer energi från fjädern då.

Vist är amplituden den samma. Men det är fler kugghjul och visare som ska dras runt. Det borde gå åt mer energi från fjädern då.
Är det inte så att fjädern bromsas av den "första" kuggen och kraften fördelas jämnt ut ändå? Möjligtvis att klockan håller tiden annorlunda när kronografen är igång på grund av fler kuggar som snurrar men samma gångreserv?

Tillbaka
Topp